2019-09-13, 21:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Vänner blir oense ibland, då reder man ut det med sin vän genom att prata och inte genom att knoggnugga sina vänner, inte sant?

Inte om någon inte lyssnar, eller avkräver en ett bestämt yttrande som man inte på något sätt vill stå för. Sådana vänner kan ju många vara utan. En vän borde väl respektera om man inte vill prata.
Citera
2019-09-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nog inser väl även du att "fikat" bara fick ersätta det dom, troligen diskuterade under hela bilfärden - men inte ville avslöja. Fika var aldrig på tapeten.

Var du med i bilen? Såväl SD och LW uppgav väl i förhör att hon bjudit in honom. Oavsett varför hon ville bjuda in honom så avvisades väl inbjudan. Var det ingen inbjudan öht, eller var det en inbjudan som avsåg något annat än fika för att hon hade bakat? Eftersom du uttrycker dig som att du har vetskap om att de bägge ljugit om detta.
Citera
2019-09-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inte om någon inte lyssnar, eller avkräver en ett bestämt yttrande som man inte på något sätt vill stå för. Sådana vänner kan ju många vara utan. En vän borde väl respektera om man inte vill prata.
Borde han inte tänkt på konsekvenserna sex år tidigare?
Citera
2019-09-13, 21:30
Medlem
Citat:
Men hon menar ju vem du blir kär i, eller styr du över vem du blir kär i och noga väljer ut metodiskt, helt utan känslor Snor-Johan?

Man kan välja att inte låta sina känslor styra sitt agerande. Hon kan kliva ur en bil även om hon känner för att praktisera en liten inkvisition och försöka dra ur någon en kärleksförklaring med tumskruvar, inte sant?
Citera
2019-09-13, 21:34
Medlem
Citat:
Borde han inte tänkt på konsekvenserna sex år tidigare?

Hur menar du? Det är ju möjligt att han var förälskad i henne, eller inte, hon kanske var spännande som k. k. så länge hon var präst och han var gift. Människor är ofta inte statiska i hur de känner för andra. LW var ju själv skild men för den skull kan väl äktenskapet med UW en gång ingåtts med något slags uppriktighet.
Citera
2019-09-13, 21:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du inte blandat ihop religionerna lite?
Karma finns inte som begrepp inom kristendomen.
Karma hör till buddhism och hinduism.

Jag tror väl på vad jag vill?

Det är min livserfarenhet som gör att jag
tror på Karma.
Jag tycker att jag ser det runt omkring
mig hela tiden.
”Synden straffar sig själv” är ju också ett
uttryck vi har i Sverige som väl säger
ungefär samma sak.
Citera
2019-09-13, 21:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimiTenor
Återbruksvägen 1, Örebro
Tack!

Inte så långt med bilen.
5 minuters resa med bilen.
Utan mobil, inte säkert någon märkt av att han varit där.

https://kartor.eniro.se/?c=59.296872,15.169174&z=15&mode=route&r=car;F00;-1;59.292297;15.181654;Betesv%C3%A4gen%2014B%2C%20% C3%96REBRO;59.302291;15.154858;%C3%85te rbruksv%C3%A4gen%2C%201%2C%20%C3%96REBRO
Citera
2019-09-13, 21:45
Medlem
Citat:
Var du med i bilen? Såväl SD och LW uppgav väl i förhör att hon bjudit in honom. Oavsett varför hon ville bjuda in honom så avvisades väl inbjudan. Var det ingen inbjudan öht, eller var det en inbjudan som avsåg något annat än fika för att hon hade bakat? Eftersom du uttrycker dig som att du har vetskap om att de bägge ljugit om detta.

Fikat var, troligen, aldrig på tapeten. Vad är sannolikheten för att ett bråk startar om just fika? Och slutar i mord.
Senast redigerad av Remark 2019-09-13 kl. 21:48.
Citera
2019-09-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fikat var, troligen, aldrig på tapeten. Vad är sannolikheten för att ett bråk startar om just fika?

Inte särskilt mycket men uppenbarligen triggade ett "Nej tack" LW ordentligt. Det var bara halvskämt jag nämnde inkvisitorisk, att det var så viktigt för henne att kräva en pratstund när han sagt sig vara trött och ville hem. Att förhöra uttröttade människor är ju en gammal välkänd tortyrmetod.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-13 kl. 21:51.
Citera
2019-09-13, 21:49
Medlem
Hur många meter från LW .s hem börjar släpspåren?
En människa som blir övermannad ger ju sparkmärken och tecken på strid.Det står släpspår.
(Var det där hon fick en spruta som slog ut henne??..HD hade ju tillgång till sprutor och medicin som sjuksköterska)De var med all sannolikhet två som hjälpts åt då en utslagen människa(som ger släpspår) är otroligt tung att släpa på ensam. Man måste va hyfsat vältränad för att orka.
(till fyndplatsen)Snabbt måste det ju gå.Då någon låst fast LW s arm bakom ryggen har den andre satt sprutan i blodådern då det måste gå snabbt att slå ut LW.Det är där och då LW skriker.
Troligtvis har HD i alla fall bistått med medicin som slagit ut LW där släpspåren börjat.

(Har SD anförtrott JG detta? Behövde JG lätta på trycket när de hittat människokroppen?Visste JG att LW var död?)

Min fundering.
Citera
2019-09-13, 21:50
Medlem
Citat:
Hur menar du? Det är ju möjligt att han var förälskad i henne, eller inte, hon kanske var spännande som k. k. så länge hon var präst och han var gift. Människor är ofta inte statiska i hur de känner för andra. LW var ju själv skild men för den skull kan väl äktenskapet med UW en gång ingåtts med något slags uppriktighet.
Var fick du in äktenskapet med UW, vi har inte ens diskuterat det men du brukar ju vilja avleda eller leda in på helt annat..din taktik.
Citera
2019-09-13, 21:51
Medlem
Citat:
Inte särskilt mycket men uppenbarligen triggade ett "Nej tack" LW ordentligt.

Nej. Inte särskilt med tanke på att det slutar i ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in