2019-09-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Finns det en möjlighet att HD👤 någon gång under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 gått ut via sin altandörr, och sedan vidare skymd i mörkret smugit sig fram ut och längs med baksidan av radhuslängan tillhörande Byalagsgat*n 2 A ... och därnäst stegat sig ut på Byalagsgat*n .... och sedan vidare på den korta gångsträckan fram till Rättarevägen och därstädes precis vid infarten och sedan i lönndom gömt sig inom vegetationen direkt vid vänster sida sett från själva infarten till Rättarevägen.

Finns det en möjlighet att det var just HD👤 som då plötsligt rusade ut från vegetationen's gömma och därefter angrep Lena Wesström bakifrån då Lena Wesström stod i front med en annan person som hon tidigare hade bestämt träff med just på Rättarevägen ?

Mvh/ @JokerMannen

Inte alls omöjligt.
Citera
2019-09-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, han var antagligen något skärrad av anmälningen. Och oavsett om han eventuellt funderat kring om hon anmält honom för att hon var sårad så innebär det måhända ett uttryck av kortsiktighet, eller om han antog att det var en anmälan som anmälaren inte räknade med skulle leda till något åtal eller så men tillräckligt för att skapa problem för den som blir anmäld, så kan man ju tycka att något är obehagligt och samtidigt anse det barnsligt.
På bilden som LW tog med Tummetott kommentaren så ser han ju något besvärad ut.
Medan hon bjussar på ett "luften är fri" grin.

Psykopater anses väl obehagliga då de är vuxna med ett barns uppfattning om betydelsen av jag, mig och mitt?

Jag mig och mitt, så tänkte nog SD, eftersom han både vill ha kakan och äta upp den!
Citera
2019-09-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltihop känns som att det är en brännmanet.
Undrar hur mycket trots det är och hur mycket undertryckt aggression det handlar om.

Jag tror att det rävspel, det spelas en dödsdans (inte a la Strindberg).

Ja han flinar överallt, men som du säger, under ytan dolde sig något annat...
Citera
2019-09-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hur vet du hur vänskapen såg ut vid den aktuella tidpunkten. Var de ens vänner vid tillfället?

De hade varit ute på en liten tripp förstår du, vad tror du de satt i bilen utanför henne för annars?
Citera
2019-09-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag vill inte utveckla för mycket här i tråden. Men SD kan ha grävt en hel del i sin egen grav då han velat sprida viss information till bekanta. Detta då kopplat till motivbilden för mordet. Att han då utnyttjar dessa bekanta till att vara budbärare för info som inte stämmer med verkligheten, kan ställa till det för även dessa, då utredarna så klart då undrar vad som försiggått och vad deras del kan ha varit i allting. Det skulle faktiskt i slutändan innebära att även dessa bekanta blir del i att skapa en motivbild till mordet som gör SD ännu mer misstänkt i utredarnas ögon.

Syftet som egentligen då skulle vara att hjälpa SD, blir då tvärtom; de stjälper honom istället.

Om SD hade varit smart så skulle han istället hållit tyst om sådant. För nu verkar det som att han gått runt och berättat om saker som ger honom ett motiv till att mörda LW.

På något sätt har han sedermera insett detta, då han via en budbärare - vars nick jag glömt - undanbad sig stöd här i tråden. Han hade tappat kontrollen över den info han själv spridit som nu negativt studsade tillbaka. Ja.

Problemet är att när bollen väl är satt i rullning så går den inte att stoppa.
Citera
2019-09-13, 20:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag mig och mitt, så tänkte nog SD, eftersom han både vill ha kakan och äta upp den!

Men det var ju han som unfriendade LW efter hennes anmälningar. Han tackade ju också nej till kaffe och kaka vid tillfället som anmäldes av LW så uppenbart är ju att han inte var vidare intresserad av vissa sorts kakor.
Citera
2019-09-13, 20:54
Medlem
Citat:
Men det var ju han som unfriendade LW efter hennes anmälningar. Han tackade ju också nej till kaffe och kaka vid tillfället som anmäldes av LW så uppenbart är ju att han inte var vidare intresserad av vissa sorts kakor.

Hade inte LW gjort slut innan anmälningarna, det var nog snarare han som var sur för han inte fick doppa något annat än kakor....
Citera
2019-09-13, 20:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
De hade varit ute på en liten tripp förstår du, vad tror du de satt i bilen utanför henne för annars?

För att hon av någon anledning ställt det så att hon var utan skjuts hem och han av artighet skjutsar hem henne men enbart avser detta? Och hon vill ha nattfika, och när det avböjs så kräver hon en pratstund som han heller inte är entusiastisk för. Vilken vänskap!
Citera
2019-09-13, 21:00
Medlem
Citat:
För att hon av någon anledning ställt det så att hon var utan skjuts hem och han av artighet skjutsar hem henne men enbart avser detta? Och hon vill ha nattfika, och när det avböjs så kräver hon en pratstund som han heller inte är entusiastisk för. Vilken vänskap!

Vänner blir oense ibland, då reder man ut det med sin vän genom att prata och inte genom att knoggnugga sina vänner, inte sant?
Citera
2019-09-13, 21:13
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du inte tror vi rår över våra känslor så går det givetvis inte anklaga någon för att göra fel. Då tror du inte heller någon kan anklagas för att slå ihjäl någon p.ga, överväldigande känslor av svartsjuka och raseri? Såtillvida du inte påstår att det bara är vissa, av dig utvalda, känslors konsekvenser vi inte har ansvar för? Var medveten om att våra fängelser är till bredden fyllda av människor som inte rått över sina känslor.

Så låt mig rätta dig. Vi måste rå över våra känslor så att vi inte gör fel.
Klokt skrivet!
Citera
2019-09-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du inte tror vi rår över våra känslor så går det givetvis inte anklaga någon för att göra fel. Då tror du inte heller någon kan anklagas för att slå ihjäl någon p.ga, överväldigande känslor av svartsjuka och raseri? Såtillvida du inte påstår att det bara är vissa, av dig utvalda, känslors konsekvenser vi inte har ansvar för? Var medveten om att våra fängelser är till bredden fyllda av människor som inte rått över sina känslor.

Så låt mig rätta dig. Vi måste rå över våra känslor så att vi inte gör fel.
Men hon menar ju vem du blir kär i, eller styr du över vem du blir kär i och noga väljer ut metodiskt, helt utan känslor Snor-Johan?
Citera
2019-09-13, 21:19
Medlem
Citat:

Nog inser väl även du att "fikat" bara fick ersätta det dom, troligen diskuterade under hela bilfärden - men inte ville avslöja. Fika var aldrig på tapeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in