2019-09-13, 15:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att anmäla någon för något som inte stämmer, som en del i ett spel för galleriet, är en mycket allvarlig sak att göra.

Det kan förstöra en människas liv helt.
Tror du verkligen att hon skulle gå så långt?

Dessutom kan jag inte slå ifrån mig "det finns mer" som så många i tråden hävdar.
Och, med tanke på vad man kan ana genom tråden, är att SD gärna har delat med sig han också. Då av sin version.
Det ligger i sakens natur, att man ser det ur sin egen vinkel. Men det finns en risk att han är den skyldige till mordet.

Det finns en risk att han inte varit helt sanningsenlig i förhör m a o.
Då finns det en risk att han inte varit sanningsenlig mot HD, LW, nära vänner, grannar.

Man bör fundera både en och två gånger på om det som kommit från hans mun och sedan spridit sig, kan vara sanningen. Eller ens nära sanningen?

Det är dessutom brottsligt. Som nyligen med modellen som gjorde en falsk anmälan mot Neymar och nu själv utreds för brott pga. det.

Nej. Den som påstår att LW varit en brottsling, får nog ha ordentliga bevis för det. Annars kommer den personen förmodligen bli stämplad som någon som i sin tur försöker förtala en mördad person. Det är illa så klart och väldigt smutsigt. Men viktigare är då varför utifrån kopplingen till utredningen av mordet på LW.

Agendan till att göra det, bör ifrågasättas och synas. Framför allt om den som sysslar med det är bekant med den sannolika misstänkte. Det är något som kan vara viktigt för utredarna att isåfall få reda på. En sådan person kan ha fått sådan utsagelser ifrån den misstänkte, och dessa utsagelser skulle kunna skilja sig från vad den misstänkte uppgett i förhör med polis.
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-13 kl. 15:17.
Citera
2019-09-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle Lena oroa sig för att hennes val att anmäla förstör hans liv när hon inte ens oroade sig för att hennes val att inleda en affär med honom skulle förstöra hans familj dvs en stackars sjuk kvinna och två oskyldiga barn?

Han är den som har ensamt ansvar över sitt val att vara otrogen och dess konsekvenser de kan få för hans familj.
Citera
2019-09-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Känner du till om SD hade några fler "bekanta" - kanske en brunhårig och en blond? En nästan rödhårig hade han ju i HD. Jag har lite svårt att tro SD skulle ha nöjt sig med en "bekant". Han behövde nog flera att välja på. Ungefär som att ha flera par skor att använda om det ena paret var slitna eller skitiga.
Ja precis där sa du nått!
Om det är som många säger att det bara var sex sd var ute efter, så borde han ju haft fler, och då hade han inte hållt på med LW så länge som över sex år, med tanke på att hon var sååå jobbig och stalkade och trackasserade honom, eller?
Nee under de sex åren rimmar dåligt vid närmare eftertanke alla fall, men före och efter,
när LW tröttnat kanske..?
Citera
2019-09-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ja, visst hade hon levt idag om hon inte valt att gå den farliga vägen. Alla i yrken som pastor, psykolog, socionom etc vet att svartsjuka är ett av de vanligaste motiven för mord.

Hur äktenskapsbrott kan skada och såra och skapa svarsjuka får vi lära oss redan i vår utbildning. LW måste ha vetat att valet att inleda en affär med SD kunde få allvarliga konsekvenser.

Jo,det borde hon ju ha förstått..
Så ledsamt att hon inte lät honom bara få vinna

Det hade funnits många män som inget hellre hade önskat än att ha fått ha henne för sig själv och stolt velat visa upp henne.
Med SD blev hon behandlad som luft.Vilket ingår i spelets regler det med.
Citera
2019-09-13, 15:19
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte en sekund på att SD hade slutat älska HD. Men hon hade troligtvis av olika anledningar inte vilja och/eller ork till att tillfredsställa hans lustar. SD som är en egoistisk människa tänkte väl att han ska hitta det någon annanstans.
Ha både kakan och äta den.
Ja visst.Han ville ha allt.
Citera
2019-09-13, 15:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hej Ozzie!

Jag är inte säker på nåt!
Men det var nog inte fakta. Glorious skrev detta den 17 juli , att ”om det vore idag” , dvs en gissning.

Vad vi VET
att de anlände till L.A, USA den 16 maj.
Och att de inte blev insläppta
Att de flög tillbaka, via Storbritannen.
Källa: ”USA:s tull- och gränsbevakning, Customs and Border Protection, har tidigare bekräftat att mannen landade på Los Angeles International Airport den 16 maj, alltså dagen efter försvinnandet. Samtidigt har uppgifter till Expressen gjort gällande att han inte blev insläppt i landet och därför i stället reste till Storbritannien.”

Vad vi kan anta är rätt
SDs bostad var avspärrad o bilen tagen i beslag under veckan 21-26 maj, enligt Expressens uppgifter.
Expressen skrev lör 26 maj : ”Hans bostad var under veckan avspärrad och enligt uppgift till Expressen har hans bil tagits i beslag.”) LÄNK till artikeln

Vad som kan vara rätt
Att postaren smarfor har sett/känner nån som sett SD på sin hemadress troligen den 25/5
2018-05-29, Ursprungligen postat av smarfor
”SD och HD är hemma i Sverige sen en tid tillbaka. Sågs på SDs adresss i fredags. Åkte i en bil som är reggad på en hyrbilsfirma.”
med tillägget av @smarfor ”Han plockade upp dom i sin bil. JG körde alltså bilen.”
Att JG hämtade dom på Arlanda: @gloriouslife skriver ett inlägg om JG där hen nämner ”hämtade MGM med fru på Arlanda.” Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Spekulationer:
Jag postade själv ett inlägg torsdag 24 maj (för jag hade koll på kontona under den tiden)
”Ja för geocachar gör dom iallfall inte eftersom de inte varit inloggade sedan 20-21/5.”
Jag tror att de bodde i JGs stuga från hemkomsten till SDs gripande 29 maj.

Summa summarim så vet vi inte så mycket mer än :
Att han inte kom in i USA och fick återvända, till Storbrittanien
Att någon/en granne settt SD hemma fre 25 maj.
Att SD och HD inte ens loggade in på sina geokonton mellan 20-24 maj.
Att SD och HD loggade sin första cache den 24 maj (första sen 10.maj) LÄNK>>
Att var bostaden var avspärrad i totalt 3 veckor.
Att JG lär ha hämtat dom på Arlanda.

Frågan är om dom sen bodde i JGs stuga eller hos hennes föräldrar?
JGs och hans stuga...där han tillbringade tid under sin 14 dagar långa sjukskrivning efter han fick veta att Softis var död.

Allt mellan dessa dagar: 17-28 maj (29:e hämtades han åter till förhör) är en grå dimma, eller en röra :-)

MEN OM DET ÄR NÅN I TRÅDEN SOM VET NÄR SH & HD KOM HEM SÅ SKRIV GÄRNA ETT INLÄGG :-))

Jättebra sammanställning!

Tillägg om bilen, bärgningen:

Mannens beslagtagna bil bärgades från Arlanda

"På eftermiddagen onsdagen den 16 maj körde en bärgningsbil genom centrala Örebro med en bil på flaket. En polis dirigerade in ekipaget i polishuset på Järnvägsgatan 3, där bilen skulle genomgå en teknisk undersökning."
Citera
2019-09-13, 15:20
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte en sekund på att SD hade slutat älska HD. Men hon hade troligtvis av olika anledningar inte vilja och/eller ork till att tillfredsställa hans lustar. SD som är en egoistisk människa tänkte väl att han ska hitta det någon annanstans.
Ha både kakan och äta den.
Sant
Citera
2019-09-13, 15:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Våra val får absolut konsekvenser. Men jag tror inte Lena valde att bli förälskad i SD. Eller valde & valde, uppenbarligen valde hon att inleda ett förhållande med honom men våra känslor rår vi inte över. Jag tror att det var på vänskapsnivå till en början men så blev den magiska vänskapen allt djupare. Lena var inte den första kvinnan på vår jord som föll för en gift man och inte den sista heller.
Det går inte anklaga henne för att hon gjorde fel val.

Om du inte tror vi rår över våra känslor så går det givetvis inte anklaga någon för att göra fel. Då tror du inte heller någon kan anklagas för att slå ihjäl någon p.ga, överväldigande känslor av svartsjuka och raseri? Såtillvida du inte påstår att det bara är vissa, av dig utvalda, känslors konsekvenser vi inte har ansvar för? Var medveten om att våra fängelser är till bredden fyllda av människor som inte rått över sina känslor.

Så låt mig rätta dig. Vi måste rå över våra känslor så att vi inte gör fel.
Citera
2019-09-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är du medvetet dum nu? Är det det jag skriver och bestrider?

Det var ju hens målande ord på var och hur dom gick in och missade helt altanen.

Nej verkligen inte men du kanske är det?
Förstår du inte att det fanns poliser runt hela huset, då också vid altanen?
Citera
2019-09-13, 15:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Alla kristna sekter har väl sin Silas, opus dei munken som tolkade guds vilja och mördade enligt dennes vilja. Det är i alla fall min teori.
Ja nåt sånt, en religiös knäppgök.
Citera
2019-09-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, skarpt på något sätt.

VARFÖR han skriver att han har varit där, sett henne med hennes ryggtavla mot honom.

Utan att hon märkt det...

En del i hans spel...???

Jag vet var du är 🤡

(Spekulation)

----------------------------

Det kan också vara så att han MÅSTE tala om att han faktiskt var FTF (nästan på sekunden, så mycket att han hade faktiskt rätt att få en FTF), och han är nu en sådan person att han avstår.

Det där snacket begriper jag inte. Hade det varit ok om han hade sagt "en blond bekant" om en sån dök upp i stället?
Citera
2019-09-13, 15:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där snacket begriper jag inte. Hade det varit ok om han hade sagt "en blond bekant" om en sån dök upp i stället?
Givetvis. Dom visar inte trevliga värderingar tanterna.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var ju mest ordet "bekant" som jag reagerade över.
Att inte skriva "vän" är väldigt avståndstagande.
Det är också avståndstagande att beskriva henne istället för att skriva hennes namn.
Du har underliga värderingar som du reagerar mot genom att fultolka.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-13 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in