2019-09-13, 11:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta har jag påtalat och länkat till för över ett år sedan.
Personligen skulle jag inte satt mig i samma bil/buss och tillbringat en hel dag med en jag just anmält och känt mig hotat och kränkt av.
Åt andra hållet skulle jag inte tillbringa tid med en som anmält mig.

Fram till denna tidpunkt fanns en kärlek till LW från SD:s sida. Det som började med bara sex, växte till något mer. Sedan kom HD mer och mer tillbaka efter depressionen och då inträffade detta. SD ville bryta då han kände att hans kärlek till HD var starkare än förälskelsen han kände för LW.

Vart detta landade i och vilka beteenden som var värst vet vi nog inte. Den känslan jag fått, utan att faktiskt veta, är att LW spelade mot SD ganska hårt, alternativt att dom båda var med på spelplanen. Att LW "beklagade" sig är kanske ett för svagt ord, så andra sagt att hon kände sig hotad, men jag tror att det var mer ett spel för galleriet. Detta finns det minst två vittnen som oberoende säger samma sak.
Då är det mycket konstigt om SD lovade HD att inte träffa LW och ändå fortsatte han att träffa LW.
Det verkar inte som om han brydde sig om vad HD tyckte eller hur mycket han sårade hennes känslor.
Citera
2019-09-13, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
En lärdom att dra nytta av för alla dessa
kvinnor och män som inte drar sig för att
ha intima förhållanden med någon som
redan är gift.

Det är inget synd om dem när de blir
lämnade. Är de så dumma att de går på
det så får de skylla sig själva.

Om det var anledningen till att LW blev
mördad så var hon inte den första
kvinnan att bli mördad av den anledningen.
Inte ens den första kvinnan i Örebro.

När man väljer att leva som LW gjorde
så ökar risken att bli mördad. Antingen av
mannen eller av den bedragna kvinnan.

Förhoppningsvis så kan det här fallet få
människor att tänka över hur de väljer
att leva sina liv innan det är försent att
ändra sig.

Kanske är det SD som har drivit en föreställning?
Kanske han har grundlurat dom bägge med både grova lögner, svartmålning av respektive också grova lögner?

Till sist är bilden av verkligheten så skev hos bägge att det utmynnar i det bråk om geocachingen pådrivet av SD?

Den ena tror att den andra trakasserar, förföljer och stalkar SD och den andra tror att äktenskapet är över för SDs del , men att HD inte släpper taget?

Vem vet hur han lyckats hålla två kvinnor samtidigt i sex år.
Det är inte ett litet svek.
Citera
2019-09-13, 11:51
Medlem
(En älskarinna kan man välja att bli.Man kan tycka att de gifta människorna är de snyggaste,mest välutbildade,attraktiva,mer åtråvärda m m.
När man väl har träffat dem är det så klart en stor spänning.. Man blir verkligen åtrådd och åtrår mycket själv då det är totalt förbludet.Man vet själv att det är förbjuden frukt.Man vet att man gör orena saker som skulle såra inblandade sjukt mycket.Man vet att man har makt att spela ut folk.Man bör tänka sig för mer än en gång för det är självklart att det blir ilska, stress och så mkt dåligt mående..Hon den som är gift.. då den så klart inte i grunden vill såra sin familj.

Hur kunde LW ens velat fått SD för sig själv?Han var ju redan upptagen..Han hade redan en familj.
Det är mycket jag vill ha ogjort i mitt liv,men det går faktiskt att säga förlåt innan det är försent.
Citera
2019-09-13, 11:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jättetack till dina fina analyser!

Ja "hack i häl" som du skrev förut.
Inte konstigt att han åker till den nya cachen, men som du säger anmärkningsvärt att han avstår att försöka dela en FTF.

Nästan ännu märkligare är att han inte ens ger sig till känna. Om de nu var så goda och nära "vänner"

" [...]När jag tar sista svängen ser jag en svarthårig bekant precis resa sig med något i handen. Tar ett snabbt beslut att inte åka fram och tjata mig till en delad FTF. Hon var ju först där. Far iväg ner mot Närkes kil istället och söker efter en gammal burk jag letat efter tidigare. Hittar inte idag heller trots minst sagt seriöst sök. Åker uppåt Vrilen igen och möter FTFaren som verkar vara på väg hemåt.[...] "
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e8bb0254-dd29-499d-a4c0-49d198c9874b
Vänner?
När han skriver "svarthårig bekant" så tycker jag att det är väldigt nedlåtande.
Citera
2019-09-13, 11:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Absolut är nått fel, LW är ju död!

Men som jag skrev tidigare och syftade på här, så är det inte via SD, utan via LW. : Vart detta landade i och vilka beteenden som var värst vet vi nog inte. Den känslan jag fått, utan att faktiskt veta, är att LW spelade mot SD ganska hårt, alternativt att dom båda var med på spelplanen. Att LW "beklagade" sig är kanske ett för svagt ord, så andra sagt att hon kände sig hotad, men jag tror att det var mer ett spel för galleriet. Detta finns det minst två vittnen som oberoende säger samma sak.
Varför skulle hon hitta på?
Jag tror inte någon kvinna skulle se det som en merit eller något positivt att vara hotad av någon hon har en relation till.
Alla vet att det oftast leder till värre saker.
De kvinnor som hamnar i denna typ av dåliga relationer skäms nog istället.

Vad tycker du att skulle hon få för vinst av att hitta på?
Ta på sig offerkoftan?
Det verkar vara väldigt långt från LW:s personlighet att vilja se sig själv som offer.
Citera
2019-09-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vänner?
När han skriver "svarthårig bekant" så tycker jag att det är väldigt nedlåtande.
Hade hon varit brunhårig och han skulle skrivit "brunhårig bekant", skulle det vara mindre kränkande då???

Håret är ju nått igenkännande för LW, det det är ju bland det första man lägger märke till.
Ditt resonemang är direkt rasistiskt och kränkande i grunden, hur du tolkar det.
Citera
2019-09-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Jag var den 2 kvinnan förr)
En älskarinna kan mycket väl bli behandlad som just älskarinna av mannen.Man har ju visat vad man går för.Vilka värderingar man har.Man medverkar ju till att såra dels partnerns partner och dels partnern.Ingen är lycklig i en otrohetsaffär.Det är bara smärta.
Varför klev inte LW ur bilen när hon blev tillsagd?Det hade bara varit på sin plats att då kliva ur naturligtvis.SD hade ju familj att tänka på.Troligtvis ville han inte ha med LW att göra mer.Han ville säkert värna om sin fru och sina barn naturligtvis.LW var enbart en leksak för honom som han behövde bli av med.En familj en fru är naturligtvis så mycket viktigare än en simpel älskarinna.En människa som bidrar till söndring är bara en grej/leksak.. som man sen kan kasta bort.. och behandla som en skurtrasa.Man har ju visat vilken simpel människa man är som kan göra så mot en familj.Man kan till exempel ha förfört mannen själv från början.

Fast det är ju mer troligt att det är SD egna sexuella behov som fick honom att uppvakta LW, och då var han tvungen att låtsas att han var upp över öronen förälskad och därför byggde upp lögner om en framtid tillsammans med henne. Där är det också mycket troligt att SD även svärtade ner bilden av sin egen fru för att få LW att tycka synd om honom, och för att LW inte skulle plågas av dåligt samvete, allt för sin egen skull. Sex år dessutom. Det är fel att lägga skuldbördan på LW, rent av sjukt, hon blev lika lurad av lögner som hans fru blev, SD är boven till allt ont och han är dessutom ond nog att mörda dessutom, häktad för mord, inte sant ?
Citera
2019-09-13, 12:15
Medlem
Citat:
Hade hon varit brunhårig och han skulle skrivit "brunhårig bekant", skulle det vara mindre kränkande då???

Håret är ju nått igenkännande för LW, det det är ju bland det första man lägger märke till.
Ditt resonemang är direkt rasistiskt och kränkande i grunden, hur du tolkar det.

Känner du till om SD hade några fler "bekanta" - kanske en brunhårig och en blond? En nästan rödhårig hade han ju i HD. Jag har lite svårt att tro SD skulle ha nöjt sig med en "bekant". Han behövde nog flera att välja på. Ungefär som att ha flera par skor att använda om det ena paret var slitna eller skitiga.
Citera
2019-09-13, 12:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Det var ju mest ordet "bekant" som jag reagerade över.
Att inte skriva "vän" är väldigt avståndstagande.
Det är också avståndstagande att beskriva henne istället för att skriva hennes namn.
Citera
2019-09-13, 12:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Fast det är ju mer troligt att det är SD egna sexuella behov som fick honom att uppvakta LW, och då var han tvungen att låtsas att han var upp över öronen förälskad och därför byggde upp lögner om en framtid tillsammans med henne. Där är det också mycket troligt att SD även svärtade ner bilden av sin egen fru för att få LW att tycka synd om honom, och för att LW inte skulle plågas av dåligt samvete, allt för sin egen skull. Sex år dessutom. Det är fel att lägga skuldbördan på LW, rent av sjukt, hon blev lika lurad av lögner som hans fru blev, SD är boven till allt ont och han är dessutom ond nog att mörda dessutom, häktad för mord, inte sant ?

LW hade väl ett val om hon skulle påbörja en affär med SD eller inte?

Om hon trodde på hans lögner om att HD var dålig med ditten och datten så kunde hon sagt "Ok då kan vi bli tillsammans EFTER att ni skilt er".
Varför valde hon istället att inleda en relation med SD medan han fortfarande var gift?
Citera
2019-09-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var ju mest ordet "bekant" som jag reagerade över.
Att inte skriva "vän" är väldigt avståndstagande.
Det är också avståndstagande att beskriva henne istället för att skriva hennes namn.

I sedvanlig ordning övertolkas minsta lilla stavelse.
Man brukar säga "Jag tyckte det var ett bekant ansikte", o.s.v. Därför är det nog naturligt att använda bekant och inte vän.
Man brukar inte heller skriva ut namn i loggar.

Detta är en efterhandskonstruktion av dig. Du reagerade på ordet svarthårig, annars hade du utelämnat det i din fetning.
Citera
2019-09-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske är det SD som har drivit en föreställning?
Kanske han har grundlurat dom bägge med både grova lögner, svartmålning av respektive också grova lögner?

Till sist är bilden av verkligheten så skev hos bägge att det utmynnar i det bråk om geocachingen pådrivet av SD?

Den ena tror att den andra trakasserar, förföljer och stalkar SD och den andra tror att äktenskapet är över för SDs del , men att HD inte släpper taget?

Vem vet hur han lyckats hålla två kvinnor samtidigt i sex år.
Det är inte ett litet svek.

Ja jäklar, SD kan vara anstiftare och fått dom att hata varann? Men ren svartsjuka tror jag inte på, tror han ljugit ihop vidriga saker om dom båda, även fått andra att hata dom, det skulle förklara en hel del tjafs och bråk om stalkning och trackasserier? Såna motsättningar som det är i tråden så kan du fasen ha hittat orsaken till mordet?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in