Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
gloriouslife tog fram möjliga och tänkbara tider för paret
HD/SD och flygningen ARN - LAX, tur och retur.
Från Arlanda tisdag 15/5, kl.20:30, landade Los Angeles onsdag, lokal tid kl.14:50.
Från LA onsdag 16/5, kl.16:05, lokal tid.
Sedan landat på Arlanda torsdag kväll den 17/5, kl. 19:25.
Därefter hämtning på Arlanda av JG hem till Örebro.
Så då bör paret ha varit hemma lördag den 19/5, när
LW hittades mördad.
Hej Ozzie!
Jag är inte säker på nåt!
Men det var nog inte fakta. Glorious skrev detta den 17 juli , att ”om det vore idag” , dvs en gissning.
Vad vi VET
att de anlände till L.A, USA den 16 maj.
Och att de inte blev insläppta
Att de flög tillbaka, via Storbritannen.
Källa:
”USA:s tull- och gränsbevakning, Customs and Border Protection, har tidigare bekräftat att mannen landade på Los Angeles International Airport den 16 maj, alltså dagen efter försvinnandet. Samtidigt har uppgifter till Expressen gjort gällande att han inte blev insläppt i landet och därför i stället reste till Storbritannien.”
Vad vi kan anta är rätt
SDs bostad var avspärrad o bilen tagen i beslag under veckan 21-26 maj, enligt Expressens uppgifter.
Expressen skrev lör 26 maj : ”Hans bostad var under veckan avspärrad och enligt uppgift till Expressen har hans bil tagits i beslag.”)
LÄNK till artikeln
Vad som kan vara rätt
Att postaren smarfor har sett/känner nån som sett SD på sin hemadress troligen den 25/5
2018-05-29, Ursprungligen postat av smarfor
”SD och HD är hemma i Sverige sen en tid tillbaka. Sågs på SDs adresss i fredags. Åkte i en bil som är reggad på en hyrbilsfirma.” med tillägget av @smarfor
”Han plockade upp dom i sin bil. JG körde alltså bilen.”
Att JG hämtade dom på Arlanda: @gloriouslife skriver ett inlägg om JG där hen nämner
”hämtade MGM med fru på Arlanda.” Källa:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Spekulationer:
Jag postade själv ett inlägg torsdag 24 maj (för jag hade koll på kontona under den tiden)
”Ja för geocachar gör dom iallfall inte eftersom de inte varit inloggade sedan 20-21/5.”
Jag tror att de bodde i JGs stuga från hemkomsten till SDs gripande 29 maj.
Summa summarim så vet vi inte så mycket mer än :
Att han inte kom in i USA och fick återvända, till Storbrittanien
Att någon/en granne settt SD hemma fre 25 maj.
Att SD och HD inte ens loggade in på sina geokonton mellan 20-24 maj.
Att SD och HD loggade sin första cache den 24 maj (första sen 10.maj)
LÄNK>>
Att var bostaden var avspärrad i totalt 3 veckor.
Att JG lär ha hämtat dom på Arlanda.
Frågan är om dom sen bodde i JGs stuga eller hos hennes föräldrar?
JGs och hans stuga...där han tillbringade tid under sin 14 dagar långa sjukskrivning efter han fick veta att Softis var död.
Allt mellan dessa dagar: 17-28 maj (29:e hämtades han åter till förhör) är en grå dimma, eller en röra :-)
MEN OM DET ÄR NÅN I TRÅDEN SOM VET NÄR SH & HD KOM HEM SÅ SKRIV GÄRNA ETT INLÄGG :-))