Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Absolut är nått fel, LW är ju död!
Men som jag skrev tidigare och syftade på här, så är det inte via SD, utan via LW. : Vart detta landade i och vilka beteenden som var värst vet vi nog inte. Den känslan jag fått, utan att faktiskt veta, är att LW spelade mot SD ganska hårt, alternativt att dom båda var med på spelplanen. Att LW "beklagade" sig är kanske ett för svagt ord, så andra sagt att hon kände sig hotad, men jag tror att det var mer ett spel för galleriet. Detta finns det minst två vittnen som oberoende säger samma sak.
Att anmäla någon för något som inte stämmer, som en del i ett spel för galleriet, är en mycket allvarlig sak att göra.
Det kan förstöra en människas liv helt.
Tror du verkligen att hon skulle gå så långt?
Dessutom kan jag inte slå ifrån mig "det finns mer" som så många i tråden hävdar.
Och, med tanke på vad man kan ana genom tråden, är att SD gärna har delat med sig han också. Då av sin version.
Det ligger i sakens natur, att man ser det ur sin egen vinkel. Men det finns en risk att han är den skyldige till mordet.
Det finns en risk att han inte varit helt sanningsenlig i förhör m a o.
Då finns det en risk att han inte varit sanningsenlig mot HD, LW, nära vänner, grannar.
Man bör fundera både en och två gånger på om det som kommit från hans mun och sedan spridit sig, kan vara sanningen. Eller ens nära sanningen?