2019-09-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag gissar att förundersökningar av KL anmälda misshandelsbrott lagts ner då det saknas uppgift om skador och KL sannolikt åberopat barnen som vittnesuppgift. Mot bakgrund av att det saknas skador så är det inte motiverat att fortsätta förundersökningen då straffet skulle bli så ringa om ens våldet styrkts och barnens uppgifter i dessa fall inte skulle höja misstankegraden.

Du behöver inte gissa. I en artikel i Expressen som lagts på tråden här längre bak visar att det handlar om tvåstegsraket. Först gjorde KL en ogrundad anmälan om misshandel, sedan anmäldes KL själv för falskt larm och falsk tillvitelse.

Följande står i artikeln.

"En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.

Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Jag ger mig till att gissa att HOL inte ville att barnen skulle dras in i en utredning och lobbade för att förundersökningen skulle läggas ned.
Citera
2019-09-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fast alla normalbegåvade förstår redan hur det ligger till efter all info som framkommit.

Det är ju inte särskilt mycket info som har framkommit. Vem som sköt är väl det största som är okänt men det finns mycket mer som jag vill veta. Då jag är nyfiken på helhetsbilden. Du kan nöja dig nu med det du vet. Jag gör det inte. Skytten är väldigt intressant enligt mig. Det taffliga förehavandet med att sljuta tre skott och att Henrik redan är utskriven från sjukhuset är speciellt. Skytten måste ha valt att inte skjuta dödligt eller vara en helt novis som inte hade en aning om vad han gjorde. Men du bryr dig inte, vi vet det. Tror också att får man tag på skytten så är det hela närmare en lösning.
Citera
2019-09-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
KL är ingen offentlig person. Nu hängs hon ut efter att hennes exman advokaten HOL, pekar ut henne som anstiftare till denna skjutning.

KL har inte haft vett att hålla käft. Är hon igen utsatt för undermålig rådgivning?

Just för att det gagnar inte henne som privatperson tvätta advokaten och sitt eget byk offentligt. Nu är det fritt fram för media och oraklet Leffe att kommentera henne, eller skriva om henne, eftersom hon har gett intervjuer frivilligt och på eget bevåg gett sig in i offentligheten.

Jag förstår inte hur media vågar spekulera i att det är KL som står bakom när det inte finns annat än en exmans ord på detta påstående.

Min bedömning av dessa filurer att det är riskfritt att tvista mot KL, och köra över henne.

Med HOL som motpart är det uppenbart att denne advokat bara vill vinna i domstol oavsett etik och moral. När affärsjuridiken och brottmål infiltrerar familjerätten och övrig humanjuridik, blir juridiken gränsöverskridande, förmögenheter avtalas bort i bodelningar och arvoden och människor trasas sönder, innan de fattar vad de drabbas av.

I civilmål finns det inget skydd av legala beviskrav. Det är ord mot ord, där en domstol avgör på vad parterna framfört. Det blir att ta ställning till vad som är plausibelt. Det kan räcka med muntlig bevisning, som att hitta vittnen som säger det de blir tillsagda att vittna om och vips finns det en dom som sedan är stark bevisning nästa steg, där folk plockas av egendom.

När HOL pekar ut KL, visar det på självinsikt! Han vet vad han ställt till med och vilka skador han orsakat KL med sitt gränslösa hanterande av henne. I det fall KL är oskyldig, är det som skett så sunkigt det kan bli.

Visst ingen tar en exmakens oro/problem på allvar, förutom hans allra närmaste (ett exempel för det är ju J. Möller, och alla ”historier” kring henne innan Arbogamordet). Vi vet att KL har farit med osanningar, och det är inte bara något hennes ex ”hittat på” men andra människor har träffat på den sidan av henne.
Vet inte var du (fortfarande) får ifrån, att allt hänger på HOL:s påståenden, när det är hennes egna beteenden & ord som mer än en gång (av andra) visat sig inte stämma.
Citera
2019-09-13, 10:49
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Du behöver inte gissa. I en artikel i Expressen som lagts på tråden här längre bak visar att det handlar om tvåstegsraket. Först gjorde KL en ogrundad anmälan om misshandel, sedan anmäldes KL själv för falskt larm och falsk tillvitelse.

Följande står i artikeln.

"En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.

Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Jag ger mig till att gissa att HOL inte ville att barnen skulle dras in i en utredning och lobbade för att förundersökningen skulle läggas ned.

Du tillförde inget nytt till mitt resonemang utöver din egen gissning. Att KL blivit motanmäld har inget med hennes egen anmälan att göra.
Citera
2019-09-13, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Visst ingen tar en exmakens oro/problem på allvar, förutom hans allra närmaste (ett exempel för det är ju J. Möller, och alla ”historier” kring henne innan Arbogamordet). Vi vet att KL har farit med osanningar, och det är inte bara något hennes ex ”hittat på” men andra människor har träffat på den sidan av henne.
Vet inte var du (fortfarande) får ifrån, att allt hänger på HOL:s påståenden, när det är hennes egna beteenden & ord som mer än en gång (av andra) visat sig inte stämma.

Möller var ju aktiv själv, här har vi en eventuell anstiftat av kvinnan. Det är en skillnad. Vilket inte på något sätt talar emot eller för att K har anstiftat ett mord, eller en skjutning. Och inte att förglömma, någon vän eller bekant kan ha tagit sig för det här självständigt också. Som K beskrivs så har hon nog en särskilt vänkrets.
Citera
2019-09-13, 10:52
Medlem
KL gjorde bort sig. Hon skulle ha hållit sig lååångt från HOL. Nu ligger hela hennes liv sedan 2013 ute för både vänner och kollegor att läsa. Strider i tingsrätt och hovrätt. Orosanmälningar. Bråk. Lögner. Överklaganden. Utredningar. Det lär bli en dokumentär om detta. Tro mig.
Citera
2019-09-13, 11:01
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nja, NOL var på plats vid häktningsförhandlingen enligt denna Expressen artikel. Han intervjuas längre ned i artikeln efter förhandlingen.

https://www.expressen.se/noje/besked-i-dag-rapparen-asap-rocky-kan-haktas/

Går ju få verifierat via häktningsprotokollet om han var där eller ej. Uttala sig om överklagan kan han ju gjort även om han inte var på plats
Citera
2019-09-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Att med alla medel få ensam vårdnad av barnen gav också en lgh mot alla odds. Den snubben som gick till polisen med info att KL hade försökt anlita honom för mord var nyckeln till 204 kvm på norr Mälarstrand.

Helt otroligt - men sant
Det som sticker ut här är Karins beteende, dvs hon försöker trots alla odds att stoppa sin exman
Vore intressant att någon gång få höra hennes historia
Citera
2019-09-13, 11:09
Medlem
Karin behövs häktas igen.
Citera
2019-09-13, 11:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu är väl detta uppgifter av HOL, i en bitter vårdnadstvist där det gäller att ösa så mycket skit man kan över den andra parten.

Och förundersökningen lades ner.

Kom ihåg att HOL verkar ha många polisvänner, en del "endast iklädd långarmad skjorta" när de umgås.
Vad har vänners klädsel när man träffas med detta att göra?

Det har spekulerats om en HOLs vänner vid ett tillfälle varit helt naken, förutom en skjorta. Andra har tolkat texten som att vännen inte hade en tröja eller kavaj på sig, vilket låter som en relevantare tolkning eftersom det handlade om en anmälan om ett bett på en arm.
Citera
2019-09-13, 11:14
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Olsson i SAAB-rättegången.

https://www.ttela.se/cmlink/d%C3%B6mda-eller-frik%C3%A4nda-1.4226745?ajax=true&site=2.571&page=2.553
Återigen undrar jag över relevansen? I artikeln har HOL och två andra experter uttalat sig om hur de tror att utgången skulle bli i det s.k. SAAB-målet.
Citera
2019-09-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En människa som sopat internet rent på alla bilder av sin själv. Hur kan ni få henne till narcissist?
Frånsett huruvida just KL nu skulle uppfylla kraven för narcissistisk ps eller inte, så handlar narcisssism inte om att ständigt synas och höras på ALLA upptänkliga ställen, och i ALLA upptänkliga sammanhang.

Behovet av att synas, och vara förmer än andra, utgår ifrån den narcissistiska individens uppfattning om vad som är viktiga sammanhang för DENNE, vad som skiljer denne från gemene man, och därmed gör denne viktig/förmer.

Idag finns ALLA på internet, även de som har högt uppsatta poster. Vid förmodan att denna personlighetsstörning skulle gälla KL är det inte alls märkligt att vara fullständigt raderad från internet och sociala media då det, för henne som individ, skulle vara ett uttryck för att hon är särställd, viktigare, och bara liiiite bättre.

Detta skulle hon då naturligtvis ta igen i sin egen sociala miljö, vilket vi också delvis kan se i hennes sätt att ignorera lagar och regler när det kommer till att inkomma med kompletteringar etc.
Det ser lätt ut som att hon anser att de flesta är lite sämre än vad hon är, och att hon inte ska behöva foga sig efter deras krav.

Samma sak med hennes kommentar om åklagaren som skötte den senaste häktningsförhandlingen...
Citat:
”Snart efter skotten mot advokat Henrik Olsson Lilja på Norr Mälarstrand i fredags greps en kvinna – en tidigare toppjurist – misstänkt för att ha beställt dådet. I helgen var hon anhållen men efter häktningsförhandlingen släpptes hon, mot åklagaren Lucas Erikssons protester.
Det var ingen superklippa direkt, sa toppjuristen om Eriksson när hon senare träffade Expressen.”

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Oh, vad intressant frågeställning!

Borderline som är den kvinnliga motsvarigheten till den manliga narcissismen (om man ska generalisera) behöver inte alls gå ut på att visa upp sig.

Men jag delar synen att det är intressant. Att sopa hela nätet fritt från bilder.

Jag finns inte på asociala medier men det finns bilder på mig ändå på nätet kan jag se. Fast nu handlar det inte om mig. Förlåt, bara en avstickare.

Men en gång mötte jag en person som var maniskt rädd att fångas på bild. En smart en.

Oookej.... du delar synen på att detta är en intressant frågeställning med... dig själv? Spännande.

Inte ens om man generaliserar är borderline den ”kvinnliga” motsvarigheten till en ”manlig narcissism”! Det finns helt enkelt ingen sådan uppdelning, hur hårt man än försöker generalisera.

Alla personlighetsstörningar inom kluster B (borderline, narcissism, antisocial, och histrionisk) har drag av varandra, och har även en betydande komorbiditet (tillsammans med bipolär sjukdom och vissa NPF), men de är på intet sätt könsuppdelade i sitt uttryck.

Däremot finns en viss skevhet när det kommer till diagnosticering (även om jag knappast tror det var därifrån din groda kom), beroende på att vi har en mängd psykiatriker som inte klarar av att blunda för kön när de utreder patienter, och gör samma blunder som du.
M.a.o. den skevhet som uppstår är socialt betingad, INTE medicinsk, och psykiatrin i stort jobbar hårt för att rätta till missförhållandena vad gäller diagnosticeringen. Detta på samma sätt som det tidigare jobbades på att uppmärksamma att ADHD på intet sätt var en ”manlig” diagnos, utan bara krävde lite mer ingående frågor till flickor/kvinnor för att säkerställa rätt diagnos.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Även Människor med personlighetsstörningar kan faktiskt vara smarta. Ja, till och med lömska då de misstror andra människor till det gravaste - och den misstron säger något. Exakt vad, beror antingen på den personens historia, att det finns skäl för rädslan, att man inte litar på en käft av naturen, eller helt enkelt något så banalt som att man tycker att man ser ut som en ödla på bild.

Eh.... ja.
IQ hos personer med ps följer normalfördelningskurvan. D.v.s. det finns lika många ”normalintelligenta”, puckon, och genier, som hos resten av befolkningen. Det behövs inget ”faktiskt” i ditt uttalande, eftersom det inte finns något uppseendeväckande där.
Senast redigerad av Edeninne 2019-09-13 kl. 11:28. Anledning: Citat och länk tillagt till inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in