2019-09-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
KL har (haft) ränteinkomster på 50 000 enligt någon "forskare" i tråden - och en årsinkomst på 245 000 vill jag minnas (sjukpenning?) något år nyligen.

Hmmm. Vad får hon för ränta på ett konto? Med tanke på att hon inte verkar klara av att genomföra något så tror jag att hon har kontanter liggande på ett vanligt bankkonto. Kanske från arvet efter föräldrarna. Kanske till 1%-ränta. 5 mille kanske.
Citera
2019-09-13, 09:59
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Följde A$AP Rocky-fallet jättenoga, men kom nog in för sent för att se HOL in action.

Det blev ingen action han byttes ut enl uppgift pga att han sände en biträdande jurist till häktningsförhandling vilket ASAP tydligen inte gillade och såg då till att det blev byte.
Citera
2019-09-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hmmm. Vad får hon för ränta på ett konto? Med tanke på att hon inte verkar klara av att genomföra något så tror jag att hon har kontanter liggande på ett vanligt bankkonto. Kanske från arvet efter föräldrarna. Kanske till 1%-ränta. 5 mille kanske.

Skulle kunna vara utdelning på värdepapper också.
Citera
2019-09-13, 10:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tycker mig se att polisutredningen forcerar massmedia, särskilt efter artikel igår då man presenterar material som man av polisen inte får ut utan att det passerat en beslutskedja.
För att en kommissarie på grova brott ska släppa material från en nedlagd utredning krävs en underbyggd argumentation om varför, och detta tycker jag är viktigt att veta eftersom det i det här ärendet gett ett ok med följden att massmedia fick lov att dra Karin till slakt.
Det finns ett förväntat syfte med det, från polisens sida.

Henrik har nog lika mycket skäl att peka på Karin, som han har för att skydda sig själv i detsamma utpekande.

Trots ovanstående, vill jag vara väldigt försiktig med att skriva Karin i samma mening som oskyldig. Det är inte för inte som det är polisens huvudteori, och jag personligen blinkade inte ens när jag först läste att en kvinna plockats efter angreppet på Henrik.

Men det är fult att sparka på henne när hon redan ligger ned, när man lika gärna kunde gräva i Henriks förehavanden i både hans yrkesutövning såväl som privatliv. Jag är övertygad om att sådan grävning leder fram till samma resultat - Ja rent av ett bättre resultat.
Finns det någon jäkla ursäkt för en människa som vill ta livet av en annan? Varför ska vi gräva i HOL?
Citera
2019-09-13, 10:23
Medlem
Minst tre teorier

Karin har anstiftat

Annan person har anstiftat/skjutit

Henrik har skjutit på sig själv/anlitat någon att skjuta

Finns det fler?

En del låter ju mer troliga än andra, men ibland, inte särskilt ofta men ibland, så är det otroligt det som hänt. Så jag har inte någon känsla av att låsa fast mig, även om teorin att Karin anstiftat låter minst konstig. Minst troligt är att H skjutit på sig själv eller fått någon annan att göra det-
Citera
2019-09-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Finns det någon jäkla ursäkt för en människa som vill ta livet av en annan? Varför ska vi gräva i HOL?

För att han har blivit skjuten och vad som skapat det hör till bilden.
Citera
2019-09-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Skulle kunna vara utdelning på värdepapper också.

Kan naturligtvis vara så och att uppgiftslämnaren här på tråden blandat ihop utdelning och ränta. Kanske är det aktier som hon ärvt. Såsom hon skött sitt liv har jag svårt att se att hon skulle själv vara aktiv på börsen.
Citera
2019-09-13, 10:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
För att han har blivit skjuten och vad som skapat det hör till bilden.
Fast alla normalbegåvade förstår redan hur det ligger till efter all info som framkommit.
Citera
2019-09-13, 10:28
Medlem
Larasofts avatar
Jag gissar att förundersökningar av KL anmälda misshandelsbrott lagts ner då det saknas uppgift om skador och KL sannolikt åberopat barnen som vittnesuppgift. Mot bakgrund av att det saknas skador så är det inte motiverat att fortsätta förundersökningen då straffet skulle bli så ringa om ens våldet styrkts och barnens uppgifter i dessa fall inte skulle höja misstankegraden.
Citera
2019-09-13, 10:29
Medlem
back flashs avatar
HOL har fått nytt målsägandebiträde. Undrar varför han bytte?
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-han-foretrader-olsson-lilja/
Citera
2019-09-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det blev ingen action han byttes ut enl uppgift pga att han sände en biträdande jurist till häktningsförhandling vilket ASAP tydligen inte gillade och såg då till att det blev byte.

Nja, NOL var på plats vid häktningsförhandlingen enligt denna Expressen artikel. Han intervjuas längre ned i artikeln efter förhandlingen.

https://www.expressen.se/noje/besked-i-dag-rapparen-asap-rocky-kan-haktas/
Citera
2019-09-13, 10:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
HOL har fått nytt målsägandebiträde. Undrar varför han bytte?
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-han-foretrader-olsson-lilja/

Några citat:
Citat:
En kollega till Henrik Olsson Lilja fick tidigare i veckan uppdraget som målsägarbiträde till Henrik Olsson Lilja, men har nu entledigats.

I stället har advokat Thomas Olsson förordnats som biträde till Henrik Olsson Lilja.
Citat:
Thomas Olsson säger att Henrik Olsson Lilja är utskriven från sjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in