2019-09-13, 00:42
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Enligt KCNA, har Sveriges Konung Carl XIV Gustaf, sänt gratulationer och lyckönskningar inför framtiden till Nordkorea och Kim Jong Un.

??

Har det varit nordkoreansk nationaldag?
Det där är rutin till alla länder vi har diplomatiska relationer med.
Citera
2019-09-13, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
I Kina är mitt höst ledigheten idag, även kallad mån dagen. Deras gamla skördefest.

Korea har samma ledighet, med snarlikt Namn.

Alltid 8 månaden, 15e dsgen.
i
Citera
2019-09-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Aha, ok.

Trodde det var gratulationer till Kim, för hans så framgångsrika utnyttjande av sin ”Vetorätt” när det gäller valet och omplaceringar av rådgivare och ministrar i Trumps administration.
Citera
2019-09-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Javisst kommer Trump att göra det.
Han har ju valt Kim på bekostnad av Bolton vilket märks tydligt då Trump t.ex. vägrar att kommentera NK:s senaste uppskjutningar av robotar.
Frågan är vad Trump får i utbyte?

Jag är också nyfiken på vad Trump får i utbyte?

Förutom en fortsatt kärnvapenproduktion med förfining av missilsystemen, ett alltmer upprustat och starkare Nordkorea förståss!

Därutöver vore det intressant att veta om han får något, kanske rådgivning i ”Dictatorship”?
Citera
2019-09-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Tror han måhända att det gynnar honom för valet 2020? Han har ju gått så hårt ut med att han har fått fred på Koreahalvön. Och att Kim gör som han säger.

Det tror jag att han tror, och han har förmodligen rätt i det. I alla fall som det ser ut just nu. Att de flesta amerikaner ska veta något om NK och det som pågår är nog att överskatta dem. Problemet för Trump blir ju om NK ökar på igen. Hans förhandlingsutrymme finns knappt kvar.

Sen kan man ju tänka sig att NK gör något värre närmare valet. För att glädja Kina.
Citera
2019-09-13, 10:38
Medlem
Nordkoreanska ”Agenter” och ”Propagandister-Demagoger” samt Zainichi Koreaner, med sympatier för Nordkorea, är dessa förekommande idag i Japan och framförallt på Okinawa, där jag vet att dessa förekom och ”Het debatt” pågick i media, för några år sedan?

Inlägget riktar sig naturligtvis - primärt till den jag tror är en auktoritet på området, Kumabjorn.

Existerar någon större grupp Zainichi Koreaner med öppna sympatier för Nordkorea?

Jag vet att de flesta Zainichi Koreaner genom åren gjort allt dom kunnat, för att förinta sin etnicitet och assimileras totalt i det Japanska samhället, till och med fullständiga namnbyten.

Hur ser det ut idag, finns någon ”Öppen” lobbying för Kim i Japan?

Förekommer även Ms. Shin och ”New Girls” aktivisterna fortfarande?

Tack på förhand!
Citera
2019-09-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Det tror jag att han tror, och han har förmodligen rätt i det. I alla fall som det ser ut just nu. Att de flesta amerikaner ska veta något om NK och det som pågår är nog att överskatta dem. Problemet för Trump blir ju om NK ökar på igen. Hans förhandlingsutrymme finns knappt kvar.

Sen kan man ju tänka sig att NK gör något värre närmare valet. För att glädja Kina.

Utsikterna för att Trump skall lyckas lösa problemen med Nordkorea och Kim, är idag mycket små, för att inte säga obefintliga.

Trump tror sig kunna få till ett nytt möte med Kim ”Någon gång”, som han själv säger. Kanske det, men det kommer som vanligt att leda till att, ”Det bidde ingenting”.

Att Kim fortsätter upprustningen vet vi idag, och sannolikheten för att Kim provocerar ytterligare, genom exempelvis nya missiluppskjutningar, kanske till och med långdistansare, är hög.
Citera
2019-09-13, 11:05
Medlem
Citat:
Jag är också nyfiken på vad Trump får i utbyte?

Förutom en fortsatt kärnvapenproduktion med förfining av missilsystemen, ett alltmer upprustat och starkare Nordkorea förståss!

Därutöver vore det intressant att veta om han får något, kanske rådgivning i ”Dictatorship”?

Nordkorea är troligen ett sido spår , jag tror mer på Trump ogillar den närhet som finns mellan Israel och Kina, som har funnits sedan Israel bildades.
Kanske delade inte Bolton, Trumps syn på Israel och det har skrivit om hur Israel har spion utrustning nära vita huset.
Framförallt inom hög teknik som är nära kopplat till militären som att de båda stödde Afghanistan under Sovjets ockupation.
Citera
2019-09-13, 11:24
Medlem
Citat:
Nordkoreanska ”Agenter” och ”Propagandister-Demagoger” samt Zainichi Koreaner, med sympatier för Nordkorea, är dessa förekommande idag i Japan och framförallt på Okinawa, där jag vet att dessa förekom och ”Het debatt” pågick i media, för några år sedan?

Inlägget riktar sig naturligtvis - primärt till den jag tror är en auktoritet på området, Kumabjorn.

Existerar någon större grupp Zainichi Koreaner med öppna sympatier för Nordkorea?

Jag vet att de flesta Zainichi Koreaner genom åren gjort allt dom kunnat, för att förinta sin etnicitet och assimileras totalt i det Japanska samhället, till och med fullständiga namnbyten.

Hur ser det ut idag, finns någon ”Öppen” lobbying för Kim i Japan?

Förekommer även Ms. Shin och ”New Girls” aktivisterna fortfarande?

Tack på förhand!

FDR föreslog att Okinawa skulle återvända till Kina efter kriget. Kai Shek avböjde. Han hade kloka skäl.
Kai Shek sa hur ockuperar Kina ett land där Kineser är ytterst få. Msn skulle få hela befolkningen mot sig. Ett citat som går till baka till Mencius.
Senast redigerad av svensk0kina 2019-09-13 kl. 11:25. Anledning: Till
Citera
2019-09-13, 13:24
Medlem
Den kriminella regimen i Nordkorea fortsätter sina illgärningar och Kim gläds säkerligen åt de ligister han har till sjöss!

https://jen.jiji.com/jc/eng?g=eco&k=2019091300621

www.japantimes.co.jp/news/2019/09/13/national/north-korea-threat-japan-coast-guard-/#.XXt36ySeyEc

Kim spelar ett högt spel!

Han skall vara glad att inte JSDF:s inte sänker dessa provocerande sjöligister till Japanska sjöns djup!
Citera
2019-09-13, 16:58
Medlem
Citat:
Den kriminella regimen i Nordkorea fortsätter sina illgärningar och Kim gläds säkerligen åt de ligister han har till sjöss!

https://jen.jiji.com/jc/eng?g=eco&k=2019091300621

www.japantimes.co.jp/news/2019/09/13/national/north-korea-threat-japan-coast-guard-/#.XXt36ySeyEc

Kim spelar ett högt spel!

Han skall vara glad att inte JSDF:s inte sänker dessa provocerande sjöligister till Japanska sjöns djup!
Hade det motsatta hänt hade fartyget med stor säkerhet blivit bordat alternativt beskjutet av den nordkoreanska marinen.
Det brukar de göra...
Citera
2019-09-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hade det motsatta hänt hade fartyget med stor säkerhet blivit bordat alternativt beskjutet av den nordkoreanska marinen.
Det brukar de göra...

Självklart!

Nordkorea är ju en oskyldig - rättskaffens - förfördelad stat, som ständigt blir orättvist anklagad av hela omvärlden, trots sitt änglalika uppsåt!

Naturligtvis är det helt i sin ordning att dom har sin egen lagbok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in