2019-09-12, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du visar upp en osviklig dålig förmåga att dra logiska slutsatser men så är du kvinna också.
Du väljer att inte rösta i frågan om huruvida man ska få tacka nej till bordelljobb med bibehållet bidrag men du avstår från att vara med i a-kassan om du inte är nöjd med hur beslutet blir.

Du visar upp en osvikligt dålig förmåga över huvud taget. Och allt för att du inte törs säga om du är för eller emot.
Citera
2019-09-12, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Har lite svårt att få det du säger att gå ihop bara, ledsen om jag varit otydlig

Du menar att AF ger random personer uppgift torka svaga utsatta människor i baken? Bara sådär?
Människor som inte kan försvara sig själva, som helt litar på andra för de enklaste saker..
Dessa säger du att vem som helst med hot om att förlora bidrag ska jobba med?
Verkligen? Ingen kompetens tror du kan behövas, ingen integritetsträning. Inge koll i sexbrottregister?
Bara in på AF, sedan hipp som hopp har man hand om de svagaste i samhället. Du ser inte hur det låter?
Jag menar att man inte har rätt att tacka nej till anvisat vårdjobb med bibehållen a-kassa.
Citera
2019-09-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du väljer att inte rösta i frågan om huruvida man ska få tacka nej till bordelljobb med bibehållet bidrag men du avstår från att vara med i a-kassan om du inte är nöjd med hur beslutet blir.

Du visar upp en osvikligt dålig förmåga över huvud taget. Och allt för att du inte törs säga om du är för eller emot.

Var är röstkortet, jag har inte fått något trots att omröstningen enligt dig ska vara imorgon.
Citera
2019-09-12, 23:36
Medlem
Citat:
Jag menar att man inte har rätt att tacka nej till anvisat vårdjobb med bibehållen a-kassa.
Genom att ta upp en aspekt av vårdjobb som är extremt osannolik att komma upp på arbetsförmedlingen och är från början direkt olämplig att tilldela rando person från gatan..
Ah så kan man ju göra om man känner så
Citera
2019-09-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om en människa som bara vill dryga ut studentkassan eller en s.k lyxprostituerad som tjänar massor på sitt jobb sysslar med prostitition så gör de det antagligen av fri vilja. Då är det inget problem ur en human synvinkel, dock kvarstår mitt personliga problem med män som köper sex. Men det är ovidkommande.
Så ja, det tycker jag är okej, även om jag aldrig kommer att aktivt stötta det eller kunna förstå det.

Men nu ser verkligheten ut som sådan att majoriteten av prostituerade på bordeller i Danmark, Tyskland e.t.c är från länder där de har ett betydligt sämre utgångsläge än vad vi har i Sverige och således uppstår en maktobalans där den mer välbeställde utnyttjar den andra partens position.
Det är Bara med män som du har personliga problem med alltså, tänker eftersom du specifikt nämner män...
Äldre kvinnor som utnyttjar fattiga män i tex Gambia är ju inte direkt ovanligt o det är ju en typ av sexhandel som direkt hyllas i diverse damtidningar mm.
Män kan inte ens åka till Asien utan att misstänkliggöras o hånas men dessa kvinnor möter inget förakt när dom berättar i tvsoffor i sina sexköp

Men jajo vi kan ju def säga att dagens system i de länder med laglig sexhandel måste förbättras.
Citera
2019-09-12, 23:42
Avslutad
Citat:
Var är röstkortet, jag har inte fått något trots att omröstningen enligt dig ska vara imorgon.
Du har redan meddelat att du avstår från att delta i a-kasseomröstningen.
Citera
2019-09-12, 23:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten.Sixtensen
Logisk paradox deluxe här eller? Att någonting inte är till salu innebär inte att det delas ut gratis eller är lättillgängligt för alla och envar.

Givetvis ska det inte vara kriminellt att betala för något som är lagligt att ge bort gratis.
Citera
2019-09-12, 23:46
Medlem
Citat:
Du har redan meddelat att du avstår från att delta i a-kasseomröstningen.

Ja det är ju svårt att göra något annat utan röstkort men jag är också liberal och anser att försäkringsbolag ska få utforma sina villkor själva, sedan får kunderna välja vilka försäkringar de vill köpa. Men du har svårt för det här med valfrihet och vill tvinga andra att agera som du vill, lite kommunistiskt tänk där.
Citera
2019-09-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Givetvis ska det inte vara kriminellt att betala för något som är lagligt att ge bort gratis.

Det låter högs rimligt ja, hur kan man ens försöka att invända emot det?
Citera
2019-09-12, 23:53
Avslutad
Citat:
Ja det är ju svårt att göra något annat utan röstkort men jag är också liberal och anser att försäkringsbolag ska få utforma sina villkor själva, sedan får kunderna välja vilka försäkringar de vill köpa. Men du har svårt för det här med valfrihet och vill tvinga andra att agera som du vill, lite kommunistiskt tänk där.
Japp, och vi har ju redan konstaterat att om du inte vill omfattas av lagen om arbetslöshetsförsäkring så slipper du. Arbetslöshetsunderstöd är en rättighet för dem som väljer att omfattas av det, inte en skyldighet.

A-kassan är fortfarande inte ett försäkringsbolag.
Citera
2019-09-12, 23:54
Medlem
Citat:
Japp, och vi har ju redan konstaterat att om du inte vill omfattas av lagen om arbetslöshetsförsäkring så slipper du. Arbetslöshetsunderstöd är en rättighet för dem som väljer att omfattas av det, inte en skyldighet.

A-kassan är fortfarande inte ett försäkringsbolag.

De säljer försäkringar stumpan.
Citera
2019-09-12, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Genom att ta upp en aspekt av vårdjobb som är extremt osannolik att komma upp på arbetsförmedlingen och är från början direkt olämplig att tilldela rando person från gatan..
Ah så kan man ju göra om man känner så
Eh, sannolikheten för att man får torka bajs om man jobbar vården är rätt hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in