Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Om en människa som bara vill dryga ut studentkassan eller en s.k lyxprostituerad som tjänar massor på sitt jobb sysslar med prostitition så gör de det antagligen av fri vilja. Då är det inget problem ur en human synvinkel, dock kvarstår mitt personliga problem med män som köper sex. Men det är ovidkommande.
Så ja, det tycker jag är okej, även om jag aldrig kommer att aktivt stötta det eller kunna förstå det.
Men nu ser verkligheten ut som sådan att majoriteten av prostituerade på bordeller i Danmark, Tyskland e.t.c är från länder där de har ett betydligt sämre utgångsläge än vad vi har i Sverige och således uppstår en maktobalans där den mer välbeställde utnyttjar den andra partens position.
Det är Bara med män som du har personliga problem med alltså, tänker eftersom du specifikt nämner män...
Äldre kvinnor som utnyttjar fattiga män i tex Gambia är ju inte direkt ovanligt o det är ju en typ av sexhandel som direkt hyllas i diverse damtidningar mm.
Män kan inte ens åka till Asien utan att misstänkliggöras o hånas men dessa kvinnor möter inget förakt när dom berättar i tvsoffor i sina sexköp
Men jajo vi kan ju def säga att dagens system i de länder med laglig sexhandel måste förbättras.