Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Det är själva förhandlingen mellan två människor, öga mot öga. Det är det som gör att jag inte kan jämföra det med typ städning eller andra arbete. Det sker inte alls så intimt, det är någon annans tid/ansträngning man köper.
När du köper sex så köper du tillträde till någons kropp. Jag kan inte se på sex som något enbart mekaniskt, som vilket "yrke" som helst.
Dessutom är det ofta fattiga personer som säljer sex, iallafall fattiga mätt ur svenska mått.
Jag skulle aldrig vilja anställa en fattig arbetare från Indien till att utföra skitgörat i mitt hem heller, bara för att jag hade kunnat. Jag tycker att det är fel att använda människor som är mer utsatta än en själv för sina egna syften. Bara för att man råkar vara privilegierad och KAN köpa andras tid eller kropp betyder det inte att det är rätt eller att det är ett humant sätt att förhålla sig till andra människor.
Det är lågt och samvetslöst, jag kan helt enkelt inte förstå det.
Hur var de privilegierade prästinnorna som knulla för att dyrka gudar i utbyte mot gåvor utsatta?
Sedan är det de facto så att människor bokstavligt talat kräver fysisk intim kontakt, studie på studie visar detta.
Man dör tillslut av det, människor är sociala varelser
Så vad ska de som inte får till det göra då?
Vad ska paralyserade göra, mentalt handikappade etc etc.
Tidigare samhällen har haft lösningar, det är bara nu magiskt dessa problem uppkommit.
Det här handlar enbart om tidssnobberi.
Ta en hypersexuell människa, som gillar sex
O har haft sex för personen hade tid över o alla möjliga anledningar.. HUR skadas den när pengar inblandades?
Ni har aldrig någon förklaring.
Jag skulle också ha svårt att ha någon indisk fattig människa att göra skitgörat i mitt men men det betyder på inget vis att tex lilja4ever är vad prostitution MÅSTE vara.
Se på sexuella surrogater som börjar dyka upp och ofc sexrobotar.
Idioter som babblar om Ah sex är ju gratis, bara ha sex osv osv. Dessa skapar stigma o våld
Sex är inte gratis på något sätt, kräver social energi. Dejter är knappast gratis, etc etc etc
Sex har aldrig någonsin varit gratis men människor har alltid krävt och behövt intimitet
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Ja, naturligtvis anvisar AF bajstorkarjobb. Hur skulle det se ut om ingen torkade bajs för att de tyckte det var bekvämare att få bidrag.
Så af utsätter utsatta svaga människor för randoms att torka i rumpa? Utan kompentenser
Ingen koll i brottsregister eller liknande, man går dit o AF folket säger idag har vi bara ta hand om svaga o utsatta jobb. Hoppas du inte våldtäktman. gör det eller få inget bidrag Det är så dom gör? Man får kassajobb också bara sådär med noll kontroll också?
Än mer anledning att lägga ner skiten