2019-09-12, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Sluta rök svampar eller ge källa till att det kommer röstas igenom imorgon.
Jag nöjer mig med att konstatera att du inte tänker rösta nej till att man inte ska ha rätt till arbetslöshetsunderstöd om man tackar nej till kuksugarjobbet.
Citera
2019-09-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag nöjer mig med att konstatera att du inte tänker rösta nej till att man inte ska ha rätt till arbetslöshetsunderstöd om man tackar nej till kuksugarjobbet.

Så du ljög alltså om att det skulle vara en omröstning imorgon.
Citera
2019-09-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är själva förhandlingen mellan två människor, öga mot öga. Det är det som gör att jag inte kan jämföra det med typ städning eller andra arbete. Det sker inte alls så intimt, det är någon annans tid/ansträngning man köper.

När du köper sex så köper du tillträde till någons kropp. Jag kan inte se på sex som något enbart mekaniskt, som vilket "yrke" som helst.
Dessutom är det ofta fattiga personer som säljer sex, iallafall fattiga mätt ur svenska mått.
Jag skulle aldrig vilja anställa en fattig arbetare från Indien till att utföra skitgörat i mitt hem heller, bara för att jag hade kunnat. Jag tycker att det är fel att använda människor som är mer utsatta än en själv för sina egna syften. Bara för att man råkar vara privilegierad och KAN köpa andras tid eller kropp betyder det inte att det är rätt eller att det är ett humant sätt att förhålla sig till andra människor.
Det är lågt och samvetslöst, jag kan helt enkelt inte förstå det.
Hur var de privilegierade prästinnorna som knulla för att dyrka gudar i utbyte mot gåvor utsatta?
Sedan är det de facto så att människor bokstavligt talat kräver fysisk intim kontakt, studie på studie visar detta.
Man dör tillslut av det, människor är sociala varelser
Så vad ska de som inte får till det göra då?
Vad ska paralyserade göra, mentalt handikappade etc etc.
Tidigare samhällen har haft lösningar, det är bara nu magiskt dessa problem uppkommit.
Det här handlar enbart om tidssnobberi.

Ta en hypersexuell människa, som gillar sex
O har haft sex för personen hade tid över o alla möjliga anledningar.. HUR skadas den när pengar inblandades?
Ni har aldrig någon förklaring.
Jag skulle också ha svårt att ha någon indisk fattig människa att göra skitgörat i mitt men men det betyder på inget vis att tex lilja4ever är vad prostitution MÅSTE vara.
Se på sexuella surrogater som börjar dyka upp och ofc sexrobotar.
Idioter som babblar om Ah sex är ju gratis, bara ha sex osv osv. Dessa skapar stigma o våld
Sex är inte gratis på något sätt, kräver social energi. Dejter är knappast gratis, etc etc etc
Sex har aldrig någonsin varit gratis men människor har alltid krävt och behövt intimitet

Citat:
Ja, naturligtvis anvisar AF bajstorkarjobb. Hur skulle det se ut om ingen torkade bajs för att de tyckte det var bekvämare att få bidrag.
Så af utsätter utsatta svaga människor för randoms att torka i rumpa? Utan kompentenser
Ingen koll i brottsregister eller liknande, man går dit o AF folket säger idag har vi bara ta hand om svaga o utsatta jobb. Hoppas du inte våldtäktman. gör det eller få inget bidrag Det är så dom gör? Man får kassajobb också bara sådär med noll kontroll också?
Än mer anledning att lägga ner skiten
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-12 kl. 22:03.
Citera
2019-09-12, 22:03
Avslutad
Citat:
Så du ljög alltså om att det skulle vara en omröstning imorgon.
Eh, klart jag gjorde. Men vad spelar det för roll, du hade ju inte röstat mot förslaget ändå.
Citera
2019-09-12, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Hur var de privilegierade prästinnorna som knulla för att dyrka gudar i utbyte mot gåvor utsatta?
Sedan är det de facto så att människor bokstavligt talat kräver fysisk intim kontakt, studie på studie visar detta.
Man dör tillslut av det, människor är sociala varelser
Så vad ska de som inte får till det göra då?
Vad ska paralyserade göra, mentalt handikappade etc etc.
Tidigare samhällen har haft lösningar, det är bara nu magiskt dessa problem uppkommit.
Det här handlar enbart om tidssnobberi.

Ta en hypersexuell människa, som gillar sex
O har haft sex för personen hade tid över o alla möjliga anledningar.. HUR skadas den när pengar inblandades?
Ni har aldrig någon förklaring.
Jag skulle också ha svårt att ha någon indisk fattig människa att göra skitgörat i mitt men men det betyder på inget vis att tex lilja4ever är vad prostitution MÅSTE vara.
Se på sexuella surrogater som börjar dyka upp och ofc sexrobotar.
Idioter som babblar om Ah sex är ju gratis, bara ha sex osv osv. Dessa skapar stigma o våld
Sex är inte gratis på något sätt, kräver social energi. Dejter är knappast gratis, etc etc etc
Sex har aldrig någonsin varit gratis men människor har alltid krävt och behövt intimitet

Så af utsätter utsatta svaga människor för randoms att torka i rumpa? Utan kompentenser
Ingen koll i brottsregister eller liknande, man går dit o AF folket säger idag har vi bara ta hand om svaga o utsatta jobb. Hoppas du inte våldtäktman. gör det eller få inget bidrag Det är så dom gör? Man får kassajobb också bara sådär med noll kontroll också?
Än mer anledning att lägga ner skiten
Sorry, jag fattar inte vad du argumenterar för.

Att man ska kunna tacka nej till att jobba i vården och få bidrag istället om man tycker det är bättre med bidrag än vårdjobb?
Citera
2019-09-12, 22:12
Medlem
Citat:
Eh, klart jag gjorde. Men vad spelar det för roll, du hade ju inte röstat mot förslaget ändå.

Svårt att rösta utan röstsedel men jag skulle inte bry mig om de förändrar villkoren för nya försäkringar, jag skulle bara låta bli att teckna försäkringar om jag inte gillar villkoren. Om t.ex. ett försäkringsbolag vill sälja en hemförsäkring som bara gäller på onsdagar skulle jag inte vara intresserad av den, men de ska förstås få skapa en sådan försäkring om de vill.

Redan tecknade försäkringar kan man däremot inte ändra villkoren i hur som helst. Det är ett kontrakt som ska fullföljas tills den avslutas enligt gällande villkor.
Senast redigerad av flekstor 2019-09-12 kl. 22:21.
Citera
2019-09-12, 22:23
Medlem
WordWarriors avatar
Ni moraltanter i tråden kanske ska lära av er medsyster Babianen, som nu kommit med en alldeles färsk recension från hennes och hennes mans sexresa på Berlins gruppsexbordeller. Med bildbevis på att hon är kvinna och allt!

(FB) Sausage Hunt Berlin - Erlebniswohnung och Insomnia September 2019

Det här är en frigjord kvinna det!

Så ni kvinnor i tråden, stå inte och tala för vad andra kvinnor gillar i sängen. Ni kan bara tala för er själva!
Citera
2019-09-12, 22:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaja man kan alltid argumentera för eller emot beroende på vilken ståndpunkt man intar.
I grunden handlar det nog mest om vilken syn på människan man har, människan i förhållande till samhället och andra medborgare. Jag tycker inte att det är rimligt att köpa tillträde till någons kropp, bara för att man kan. Det är inte försvarbart att använda fattiga/socialt utsatta människor för sin egen vinning. Jag förstår helt enkelt inte hur man kan leva med sig själv då.

Sen är jag väldigt medveten om att det finns kvinnor som är "lyxprostituerade" eller som säljer för att dryga ut semesterkassan under studietiden. Dessa räknar jag inte in i ovanstående resonemang. Jag talar i princip pm gatuprostituerade samt bordeller i div. städer där det mestadels arbetar kvinnor från länder där många invånare har det sämre ställt än vi har i Sverige.

Så du menar alltså att det är oförsvarbart att köpa sex av fattiga/socialt utsatta människor, men ok att köpa sex av s k lyxprostituerade, eller prostituerade som inte är fattiga/socialt utsatta?
Citera
2019-09-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ni moraltanter i tråden kanske ska lära av er medsyster Babianen, som nu kommit med en alldeles färsk recension från hennes och hennes mans sexresa på Berlins gruppsexbordeller. Med bildbevis på att hon är kvinna och allt!

(FB) Sausage Hunt Berlin - Erlebniswohnung och Insomnia September 2019

Det här är en frigjord kvinna det!

Så ni kvinnor i tråden, stå inte och tala för vad andra kvinnor gillar i sängen. Ni kan bara tala för er själva!

Ahh den måste jag läsa och jag har också varit på swinger-klubbar med min tjej och instämmer helt i att feministerna i denna tråd inte har en aning om vad andra tjejer och killar kan gilla. De lever bara i sin lilla bubbla och tror att alla måste tycka som dem.
Citera
2019-09-12, 22:45
Avslutad
Citat:
Svårt att rösta utan röstsedel men jag skulle inte bry mig om de förändrar villkoren för nya försäkringar, jag skulle bara låta bli att teckna försäkringar om jag inte gillar villkoren. Om t.ex. ett försäkringsbolag vill sälja en hemförsäkring som bara gäller på onsdagar skulle jag inte vara intresserad av den, men de ska förstås få skapa en sådan försäkring om de vill.

Redan tecknade försäkringar kan man däremot inte ändra villkoren i hur som helst. Det är ett kontrakt som ska fullföljas tills den avslutas enligt gällande villkor.
Som sagt, jag nöjer mig med att konstatera att du inte har för avsikt att rösta nej till att man inte ska ha rätt till arbetslöshetsunderstöd om man tackar nej till kuksugarjobbet.
Citera
2019-09-12, 22:48
Medlem
Citat:
Som sagt, jag nöjer mig med att konstatera att du inte har för avsikt att rösta nej till att man inte ska ha rätt till arbetslöshetsunderstöd om man tackar nej till kuksugarjobbet.

Nej jag är liberal som sagt och anser att försäkringsbolag ska få utforma sina villkor som de vill så länge de inte medför lagbrott. Förstår inte din iver om att lagstifta om allt, undvik det du personligen ogillar istället och låt andra gör det de gillar. Varför har du ett sådant behov att lägga näsan i blöt i sådant du inte har att göra med?
Citera
2019-09-12, 22:51
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Därför att allting inte kan vara till salu.

Just i Sverige har vi dock motsatt problem: vi tror att allt ska vara gratis - allt utom prostitution då, som lyckligtvis är förbjudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in