Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Eller så anser MGM att han är helt oskyldig och överklagar därför, det är ju en möjlighet också, eller vad tror du?
I de fall du räknar upp så är det bara NB som jag anser vara helt snett ute, de andra är enligt mig djävligt tveksamma fall.
Strunt samma, det kommer att komma en begäran om åtalstids-förlängning och omhäktning, då får vi delfacit och får se hur långt fallet har kommit, jag trodde ju på minst två åtalstids-förlängningar och nu när MGK springer lös och ledig så lär det nog bli fler.
Citat:
” Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej det säger inte nånting om vare sig bevisens styrka, den misstänktes skuld eller fallets utgång. I detta fall pratar vi om ett överklagande till Hovrätten.
Det finns massor av kända fall där de överklagat en häktning ända upp till Högsta Domstolen!
Tex: Nerijus Bilevicius, Jean-Claude, Arnault, ASAP Rocky, Julian Assange...
Så denna överklagan visar (IMHO) inte på annat än att Stefan är rejält frustrerad nu....börjar bli rastlös, vill hem, cachingststistiken (GC-beroende),
...”
Nä vi vet ju egentligen särskilt mycket. Vi får helt enkelt köra med våra avancerade flashbackgissningar.
Men jag är övertygad om att SD är skyldig. Och jag hoppas verkligen att det nu rasslar till lite i NFC-kön i.o.m häktningen.
Vet inte om han tar detta nederlag vidare ett steg till. Men blir inte direkt överraskad om han överklagar även nästa häktningsbeslut.
Jag tror han är svårt frustrerad. Han har nog aldrig i vuxen ålder upplevt sitt liv så pass detaljstyrt, kontrollerat och begränsat.
Denna duracellkanin
#jagstårinteutpå10kvm