2019-09-12, 20:59
Medlem
Larasofts avatar
Genomgående mönster påvisande allvarlig psykisk sjukdom hos KL. Gissar på vanföreställningssyndrom med paranoia rörande HOL. Syndromet debuterar ofta i medelåldern och är vanligast hos kvinnor.
Citera
2019-09-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Med vilka jävla fakta? Finns ju inga kända fakta än. Vafan har du själv bidragit med för fakta? Jag spekulerar.

....och det är tillåtet, ja, men om du vill få några som hakar på, försök hålla dig till någon enstaka spekulation, inte ett smörgårdsbord, så kanske någon intresserar sig, om det är ditt syfte, att försöka driva en diskussion från en/någon spekulation!?
Citera
2019-09-12, 21:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vad jag inte förstår om de tagit över lägenheten från hennes föräldrar är varför han inte bara låtit henne lösa ut honom och köpt en ny lägenhet i närheten. Det har han väl ekonomi att göra liksom.
Låter för mig som att det är för att jävlas med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var INTE hennes föräldrars lägenhet.

Nu skrev väl Karin i bodelningen att det var pga HENNES kontakter de fått köpa lgh och till underpris.

"Hennes kontakter" kan ju innebära att det var hennes föräldrar.

En annan hint är att Karin tydligen äger 60% av lgh, samt att hon inte har några lån på "sin" del.

Före år 2006 var detta ett sätt/upplägg att skydda lgh för framtiden, den part med det mindre ägandet kunde aldrig förfoga eller begära en försäljning etc.

Sedan ändrades detta år 2006 då varje delägare i en brflgh kunde begära att sälja sin del till "marknaden", alltså utomstående.

Jag drabbades av detta själv, eller hot om det pga av den tvist som jag stod ensam på, jag hade yngre barn än HOL och Karin och det togs ingen hänsyn överhuvudtaget till dem. Jag packade, tog barnen och flydde Sverige.

Så synd att svenskarna inte fattar någonting förrens de själva blir drabbade av hur dåligt och osäkert juridiskt och lagmässigt det blev för medborgarna efter 1 juli 2006.
Citera
2019-09-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
??? Är du dum i din överdel på riktigt? Berätta hur du kom fram till 9,48 Mkr ( och övertagande av lånen). Vet vi ens vilka andelar av lägenheten de ägde, jag har sett 40/60, vet vi något om ett nuvärde av lägenheten? Förklara gärna.

Bodelningen i tråden...?
Domen.

Vad trevlig du är.

https://minfil.com/kcG43551nf/Bodelning_Lilja_pdf
Citera
2019-09-12, 21:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Expressen rapporterar om vad som faktiskt hänt. Det är inte att ta någons parti.

Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Jo, jag har precis ögnat igenom den artikeln i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ungefär som de flesta här på fb.

Ändå har dom bara skrapat på ytan ett par korta år bakåt hittills...
Citera
2019-09-12, 21:03
Medlem
dialektikers avatar
Usch, nu läste jag Expressen. Tog därför bort mitt "mer försonande inlägg" till KL.
Det känns rätt mycket "Arboga-kvinnan" över henne (som vissa säger) om det stämmer det man läser där.
Det är svårt att låta bli att bli förbannad på henne, som hon håller på
(oavsett om hon är skyldig till just det här överfallet eller inte).
Svårt att se någon ok relation i nuläget, med barnen, om hon beter sig så förljuget som Expressen säger.

Alkoholister brukar vara förnekare av rang, är det detta ihop med att hon blivit typ psykiskt sjuk, som gjort att hon beter sig som hon gör?

Oavsett om hon gjort just det här dådet eller inte *rys" över hennes beteende (om uppgifterna i Expressen stämmer).
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-12 kl. 21:33.
Citera
2019-09-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det spelar stor roll om de köpte den av hennes föräldrar. Då blir lgh en symbol och om KL har borderline kan känslan av svek bli förstärkt.

Jo.

Visst.

Ändå skönt att få nära tio mille på kontot. Om man är någorlunda normal då.
Citera
2019-09-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Varför är du så övertygad att det var en torped?

Bra där! Inget är klart om MGM, det kan vara en lejd, det kan vara en som har ett eget motiv. Detta måste tas med i seriös analys av brottet.
Citera
2019-09-12, 21:05
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det lär nog komma fram mera.
Citera
2019-09-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Tror du på det själv?

Nu ska vi se.

Blädder blädder

Våldsamt motstånd
Fysiskt angrepp på barn
Våld mot tjänsteman
Polisingripande i bostad

Och lite annat, verkar det som.
Ett avlönat arbete krävs också!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
??? Är du dum i din överdel på riktigt? Berätta hur du kom fram till 9,48 Mkr ( och övertagande av lånen). Vet vi ens vilka andelar av lägenheten de ägde, jag har sett 40/60, vet vi något om ett nuvärde av lägenheten? Förklara gärna.

Visst är det jobbigt när man blir påkommen och man inte läst in sig på materialet utan ifrågasätter fakta som alla andra har tillgång till?
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Om du har arbetat med KL så har du säkert slagits av ett underligt beteende redan innan det barkade rejält utför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in