2019-09-12, 19:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förlåt, men angriper du mig med en copypaste av vad jag tidigare skrivit?

F.ö så har jag varit tydlig med från start att det inte funnits någon polisutredning mot Henrik gällande våldsbrott. Däremot har det funnits en händelserapport upprättad.
Det var ju bra att du uppmärksammande det och det kan väl inte upprepas för ofta eller?
Så mycket skit som skrivs i den här tråden så behöver det upprepas...
Citera
2019-09-12, 19:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vara överens.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Båda äger lägenheten. Han kan inte sälja bara så där. Inte utan hennes medgivande.

Det är det som är problemet.

Båda måste vara överens och det är de inte tyvärr.
Citera
2019-09-12, 19:23
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Båda äger lägenheten. Han kan inte sälja bara så där. Inte utan hennes medgivande.

Någon var ju tvungen att lösa ut den andra.
Antingen säljer man eller så bor den ena kvar och den andra får pengarna och flyttar.
Då hade han väl kunnat ta ditt pick o pack.
Ville hon att de skulle bli en fin harmonisk familj igen eller vad?
Citera
2019-09-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
För oss som inte hängt med i tråden så mycket...
Har jag förstått det rätt att HOL brukade puckla på KL rätt ordentligt eller är det bara ett rykte?

Det är enbart ett rykte. Man ska ta det lugnt när man försöker förstå en komplicerad relation där två individer lider, fast på olika sätt. För min del handlar det om att förstå hur en kvinna och mamma inte lyckas få rätt hjälp trots alla förutsättningar, ekonomiskt och socialt. Hon är inte nedsupen idag och det beror nog på att hon faktiskt inte bara är alkoholist. Hon använder alkohol för att skada sig själv. Ensam kanske det inte blir lika mycket supande som i en relation där svek, inbillade och faktiska, förekommer oftare.
Citera
2019-09-12, 19:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför är hon inte nöjd med de där 9,5 miljonerna?

Onödigt att bränna pengar på advokatkostnader genom att överklaga.
(Och hon kan väl försöka bortse från sitt eget egoistiska perspektiv och kanske tänka över var barnen får det bäst? Hon verkar rätt skadeskjuten själv. Barn ska vara trygga. Man får acceptera att man ibland är den svagaste föräldern. Hon hade kunnat vara sjuk i MS också, och då är det den friska partnern som ska ta huvudansvaret, om personen i MS är för sjuk alltså. Man måste gilla läget i livet ibland.)
Hon har väl bra mycket mer än 9,5 miljoner.
Var tog allt snack om mångmiljonarvet efter hennes föräldrar vägen?
Sen ska han ju även behålla ett bolån på flera miljoner, hittar inte siffran nu, men egentligen skulle väl hon stå för minst hälften av det eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jajjamän du har rätt, 9 478 627:- Ska hon ha om han vill ha lägenheten, bolånet stannar på honom.
Citera
2019-09-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Anser du att kvinnor som blir dödade av sina män blir det för att de"retat upp" sina män?

Det bör verkligen de radikala i tråden fundera på.
Citera
2019-09-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jo det är ibland bättre att bryta upp
Saker i livet är inte det viktiga
Trygghet och harmoni är bättre och det hade han kunnat hitta i ett nytt boende och sålt och delat lägenheten.
För vissa människor är pengar lycka och då blir det som det blir

Du blandar och ger. Du anklagar en svårt ansatt make för att vara penningkåt, men om det vet vi inget. Det enda jag faktiskt ser är att två barn, så här långt, kunnat fortsätta leva väl och fixa skolan, trots att deras mor klappat igenom. Han har klarat av att både jobba, ta hand om barnen och konstant fånga upp vad exhustrun hittar på. För det ska han ha all cred. Om barnen lämnats bort hade de antagligen hamnat hos en familj som inte brytt sig för fem öre. Nu har den far, men så nära det var, att de förlorat honom. Det glöms bort. Den som anstiftat detta ska in i finkan. Sen kan behandling ta vid.
Citera
2019-09-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon har väl bra mycket mer än 9,5 miljoner.
Var tog allt snack om mångmiljonarvet efter hennes föräldrar vägen?
Sen ska han ju även behålla ett bolån på flera miljoner, hittar inte siffran nu, men egentligen skulle väl hon stå för minst hälften av det eller?
Hon kom ju aldrig in med dokument ang sina banktillgodohavanden. Så HOL sa helt enkelt att vi skiter i dom och tar de aktuella siffrorna som finns tillgängliga (i bouppteckningen).

Hon ägde 60% av bostaden och han 40%, så det känns rättvist att han tar över dom lånen.
Citera
2019-09-12, 19:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Deras gemensamma lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Någon var ju tvungen att lösa ut den andra.
Antingen säljer man eller så bor den ena kvar och den andra får pengarna och flyttar.
Då hade han väl kunnat ta ditt pick o pack.
Ville hon att de skulle bli en fin harmonisk familj igen eller vad?

Exakt men så har inte blivit gjort.

Då hade antingen han eller hon flyttat ifrån deras gemensamma lägenhet så hade åtminstone den nöten blivit knäckt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Vem har kompetens att bedöma om någon är elak eller sjuk ?

Den som följer följande linje:

1. Motiv
2. Sinnesförvirring

Något domstolar ägnar sig åt dagligen.

Att sedan nr 2 är stört omöjligt nästan att få domstolen gå med på, gällande juridiska rekvisit, kan alla tacka Mijailo Mijalovich (eller hur fan han stavar) för.
Citera
Medlem
Vad jag inte förstår om de tagit över lägenheten från hennes föräldrar är varför han inte bara låtit henne lösa ut honom och köpt en ny lägenhet i närheten. Det har han väl ekonomi att göra liksom.
Låter för mig som att det är för att jävlas med henne.
Citera
2019-09-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vad jag inte förstår om de tagit över lägenheten från hennes föräldrar är varför han inte bara löst ut henne och köpt en ny lägenhet i närheten. Det har han väl ekonomi att göra liksom.
Låter för mig som att det är för att jävlas med henne.
Det var INTE hennes föräldrars lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in