Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-12, 14:29
  #15145
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta på septemberomslaget till Vogue.
Designers och modehus verkar digga Greta , varför?

Greta Thunberg Has A Powerful Message For Vogue Readers

https://www.vogue.co.uk/article/gret...19-issue-cover

Av samma anledning som alla andra lättledda kretiner? Kallas mode, fluga och hippt.
2019-09-12, 14:40
  #15146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta på septemberomslaget till Vogue.
Designers och modehus verkar digga Greta , varför?

Greta Thunberg Has A Powerful Message For Vogue Readers

https://www.vogue.co.uk/article/gret...19-issue-cover

Den enda som blir avundsjuk är Blondin-Bella
2019-09-12, 14:53
  #15147
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta på septemberomslaget till Vogue.
Designers och modehus verkar digga Greta , varför?

Greta Thunberg Has A Powerful Message For Vogue Readers

https://www.vogue.co.uk/article/gret...19-issue-cover
Antagligen för att dom gillar estetiken i filmen "Blecktrumman".
2019-09-12, 15:18
  #15148
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Samtidigt så tycker en annan skribent följande:



Tänk att man kan uppfatta rapporteringen så olika.


Nä. Det kommer att bli mycket Greta åtminstone året ut. FN:s klimattoppmöte i New York, klimatkonferens i Chile, besök i olika länder, (eventuella) tal i parlament, nobelpris mm.

Lägg sedan till en äventyrsfylld resa genom Mellanamerika och Sydamerika - utan flyg!

Kul ändå för henne
Synd att hon är så ute och cyklar men alarmismen. Det skulle räcka med att hon fokuserade på de verkliga klimatproblemen för att att hon skulle få alla med sig.
Tänk om G sa att vi måste satsa på kärnkraften och stänga kolkraftverken, att det inte spelar någon roll att vi slopar plastkassar i Sverige utan att det är u-länderna som måste rensas upp. Då skulle även jag gå med i fanklubben
2019-09-12, 15:21
  #15149
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det har ju varit känt sedan 1492.

Kan vara bra att påminna om det
2019-09-12, 15:33
  #15150
Medlem
theanthropologists avatar
Tänkvärda ord från Vogue:

"The personal attacks on this young girl by (predominantly) men of the establishment and media; the shameful, monstrous pile-on by populist right-wing pundits, shows how many neurotypical broflake bullies there are still to face down: the ones still calling difference weird, showing the lack of empathy they wrongly assign to autistic people, the ones clinging, snarling and defensive, to the status quo while deriding single-mindedness in activists for change."
2019-09-12, 15:34
  #15151
Medlem
Hon ser helt sjuk och slutkörd ut på de senaste bilderna. Nu tycker jag faktiskt att någon måste sätta stopp för detta spektakel, det har redan gått för långt.
2019-09-12, 15:49
  #15152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Hon ser helt sjuk och slutkörd ut på de senaste bilderna. Nu tycker jag faktiskt att någon måste sätta stopp för detta spektakel, det har redan gått för långt.
Det är ju omtänksamt av dig men det är nog inte i första hand Thunbergs hälsa du ska oroa dig över!
2019-09-12, 15:54
  #15153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Hon ser helt sjuk och slutkörd ut på de senaste bilderna. Nu tycker jag faktiskt att någon måste sätta stopp för detta spektakel, det har redan gått för långt.

Jag tycker hon ser frisk ut. Och med spektakel menar du att hon har fel?

Jag tycker det skulle vara skönt om man kunde sluta fokusera på att hon är tonåring, och istället erkänna hennes kunskap på miljöområdet.
2019-09-12, 15:58
  #15154
Avstängd
Det finns fyra delar om Greta Thunberg på youtube- De mörka lögnerna Vad tror ni om dom teorierna???
2019-09-12, 16:00
  #15155
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Det beror lite på vad som menas med kritik. Vilken är din kritik?

Jag tycker ungdjäveln kan dra åt helvete eftersom hon används av vänsterextremisterna i Sveriges riksdag till att höja skatter på energi. Och det vill jag inte veta av.

Är glad att jag fortfarande inte vet hur hon låter. Har inte hört ett enda ord
2019-09-12, 16:08
  #15156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jag tycker ungdjäveln kan dra åt helvete eftersom hon används av vänsterextremisterna i Sveriges riksdag till att höja skatter på energi. Och det vill jag inte veta av.

Du kan inte mena allvar? Ingen kan vara så korkad.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback