Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-18, 00:04
  #15745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta läxar upp amerikanska kongressen och senaten! Tjejen klarar verkligen av att säga ifrån på ett övertygande sätt! Greta tillhör framtiden och framtidens politik!

https://www.google.com/amp/s/amp.the...d-enough-sorry

Du tar bara in rubriker och bilder, förmodar jag - inte själva artikeln? Det var ingalunda något möte med hela senaten, bara ett mindre, tillfälligt utskott vid namn "Senate Climate Crisis Task Force".


Greta är på en mental powertripp och tror att det som fungerade inför en halvtom sal på FN-mötet i Katowice ska fungera i senaten. Säkert kommer hon att köra samma konfrontativa taktik hos FN också. I ingetdera fallet lär det gå hem utanför hennes kärntrupper av fans - och det är inte dem hon behöver nå ut till.
2019-09-18, 00:17
  #15746
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta läxar upp amerikanska kongressen och senaten! Tjejen klarar verkligen av att säga ifrån på ett övertygande sätt! Greta tillhör framtiden och framtidens politik!

https://www.google.com/amp/s/amp.the...d-enough-sorry

Lite kul att kongressen ber Greta (+ de andra unga klimataktivisterna) om råd:

Citat:
They then asked the teens for advice on how Congress might combat one of the most urgent and politically contentious threats confronting world leaders: climate change.

Varvid Greta svarar:

Citat:
- If you want advice for what you should do, invite scientists, ask scientists for their expertise. We don’t want to be heard. We want the science to be heard.

Hon hänvisar till forskarna.

Hon säger dessutom:

Citat:
- I know you are trying but just not hard enough. Sorry.

En senator säger att Greta behövs:

Citat:
“We need your leadership, young people are the army politically, which has arrived in the United States,” he told Thunberg. “You put a spotlight on this issue in a way that it has never been before. And that is creating a new X factor.”
__________________
Senast redigerad av -Info- 2019-09-18 kl. 00:21.
2019-09-18, 00:22
  #15747
Medlem
oshin.cantwells avatar
St Gretus möter Obama: https://www.youtube.com/watch?v=FjbCVo_yU9A

Gillar på något halvperverst sätt konceptet med tonårsflickor som diskuterar världsproblem med medelålders män. Tyvärr utstrålar Obbe lite för mycket höhö-hebefil-halvbånge-vibbar för att man ska ta konversationen på allvar. Hade varit mycket mer intressant om hon träffade ett högdjur som inte ger intryck av att drabbas av hebefilhalvbånge. Till Obamas försvar kan väl sägas att han är känd som en social robot i liknande sammanhang: https://www.youtube.com/watch?v=_KR4S4ge114
2019-09-18, 00:23
  #15748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du tar bara in rubriker och bilder, förmodar jag - inte själva artikeln? Det var ingalunda något möte med hela senaten, bara ett mindre, tillfälligt utskott vid namn "Senate Climate Crisis Task Force".


Greta är på en mental powertripp och tror att det som fungerade inför en halvtom sal på FN-mötet i Katowice ska fungera i senaten. Säkert kommer hon att köra samma konfrontativa taktik hos FN också. I ingetdera fallet lär det gå hem utanför hennes kärntrupper av fans - och det är inte dem hon behöver nå ut till.

Nej, jag har förstås läst hela artikeln, som jag alltid gör när jag länkar! -Vet väl att det "bara" var en gemensam session för två utskott, men Gretas budskap är avsett för hela kongressen och hela senaten, därför skrev jag som jag gjorde. Greta känner att hon har flyt nu! Det är mycket möjligt att hon åtminstone kommer att få tala inför hela senaten, vi får se! Det blir en spännande fortsättning för Greta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-18 kl. 00:26.
2019-09-18, 00:26
  #15749
Avstängd
denxdams avatar
Kan man aldrig slippa höra om detta halvmongo? Hon är mer intressant att skriva om än Sveriges stora problem.
2019-09-18, 00:29
  #15750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denxdam
Kan man aldrig slippa höra om detta halvmongo? Hon är mer intressant att skriva om än Sveriges stora problem.
Greta håller på med att hjälpa till att lösa svåra problem, som även i hög grad berör Sverige!
2019-09-18, 00:31
  #15751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, jag har förstås läst hela artikeln, som jag alltid gör när jag länkar! -Vet väl att det "bara" var en gemensam session för två utskott, men Gretas budskap är avsett för hela kongressen och hela senaten, därför skrev jag som jag gjorde. Greta känner att hon har flyt nu! Det är mycket möjligt att hon åtminstone kommer att få tala inför hela senaten, vi får se! Det blir en spännande fortsättning för Greta!


Att S:ta Greta för en stund skapar drag under galoscherna i media eller trendar på twitter spelar ingen verklig roll, det som händer i media har kort bränntid numera.

Så länge hon inte lyckas omsätta sin indignation i att det antas nya lagar och regler kring utsläpp och energi, eller att personer som Trump och Erdogna ger upp sitt motstånd mot klimatfrågan, har hon inte uträttat någonting av varaktigt värde.
2019-09-18, 00:31
  #15752
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hennes insikter kring det här är på en beläst fjortis' nivå, men det utesluter naturligtvis inte att hon njuter av att få stå i centrum under en stor ljuskägla och bli dyrkad av folkuppbåd och twitterföljare.

Och allt Greta hat beror på din och andras SD:ares kränkthet för att ni betraktas som mindervärdiga av större delen av det etablerade svenska samhället.

Greta borde besparas sånt.
2019-09-18, 00:34
  #15753
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har aldrig gillat det här med Greta och att hon utnyttjas av media, politiker, m.fl. Barn ska vara barn.
Men när man läser vad folk skriver om henne; hur hon ser ut, sjukdom, etc, går mitt förakt över mot dessa människor i stället.
Hur i helvete kan man gå på en liten ung tjej och säga allt det ni säger? Hur är ni funtade?

Från och med nu, hejar jag på Greta!
2019-09-18, 00:35
  #15754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Och allt Greta hat beror på din och andras SD:ares kränkthet för att ni betraktas som mindervärdiga av större delen av det etablerade svenska samhället.

Greta borde besparas sånt.


Jag har aldrig rostat på SD, och det tror jag inte heller att t ex DoraF har gjort. Du hittar ingenting att angripa på i sak och kör då på en fet "SD-gubbar"-halmdocka. Moget.
2019-09-18, 00:42
  #15755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att S:ta Greta för en stund skapar drag under galoscherna i media eller trendar på twitter spelar ingen verklig roll, det som händer i media har kort bränntid numera.

Så länge hon inte lyckas omsätta sin indignation i att det antas nya lagar och regler kring utsläpp och energi, eller att personer som Trump och Erdogna ger upp sitt motstånd mot klimatfrågan, har hon inte uträttat någonting av varaktigt värde.

Det kan mycket väl Greta lyckas med så småningom, men var vänlig och ge tjejen tid!

-Större förändringar i lagstiftningen tar oftast flera år att uppnå, även för de allra skickligaste! Demokrati är en rätt långsam process, som bygger på dialog!

Dessutom vill Greta inte bara ha bättre skydd för klimatet, hon vill även ha bättre skydd för miljön!
2019-09-18, 00:42
  #15756
Medlem
vidrikfittanens avatar
Upp som en sol, ned som en pannkaka. Det gäller alla från romerska kejsare till Greta. Vänta bara.

Greta är lite som en hundvalp. Eller en kattunge. Eller en liten boaormsunge på 40 cm. Dom är roliga och söta när dom är små. Sedan ... inte så intressanta.
__________________
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-09-18 kl. 00:45.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback