2019-09-12, 07:27
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Existerar Kalle Anka?
Som litterär figur och som begrepp, ja, som faktisk individ i verkligheten, nej.
Citera
2019-09-12, 07:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Ingen fara, du har tid på dig att hitta belägg, både för att människan är enbart växtätare och att det har något med Gud att göra.
Jag har inte sett att du skrivit ett dugg som stöder dessa av dig påstådda fakta.
Och kom inte med Warburg ingen. Han påstod aldrig att människan var enbart växtätare, och han påstod heller inte att köttätande var orsaken till cancer, vilket dessutom påvisas av det faktum att även djur som är rena växtätare kan få cancer.

Så hur var det nu med beläggen?

Klart det har med gudar att göra om vi har en kroppsdesign som bevisar att vi är växtätare..
och det har med satan att göra om du tror att du är en allätande apa som ska delta i djurplågeri och mord genom att äta kött, få cancer och återfödas som ett boskapsdjur.

Allätare har verktyg för att äta kött, som klor och vassa stora tänder, extra stora käkmuskler, stor mun osv.

Warburg pekade på hur ph-värdet är det som orsakar cancer.. sen är det väl upp till dig att ta reda på vilket ph-värde kött och andra ätbara prylar har.
Kött har ett lågt ph-värde alltid, så kött är cancerframkallande enligt Otto Warburg, men han behöver inte skriva om kött specifikt eftersom det är upp till studenten att ta reda på själv vilket ph-värde kött har.. för att kunna veta om kött är nyttigt eller cancerframkallande.

Du borde enkelt kunna se på våra tänder och käkmuskler att vi inte har samma design som allätare som hundar och björnar. Jag menar.. våra tänder är ju platta.. deras är stora och spetsiga.

Platta tänder är designade för att mala växter på bästa sätt liksom käken som kan röras i sidled hos växtätare..

vassa tänder är designade för att slita av delar eller hålla kvar ett byte liksom käken som aldrig kan röras i sidled eftersom käken måste vara stabil hos allätare och köttätare då dom måste kunna mörda och äta djur, med sina käkar.
Senast redigerad av KungPungPat 2019-09-12 kl. 07:42.
Citera
2019-09-12, 08:07
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Klart det har med gudar att göra om vi har en kroppsdesign som bevisar att vi är växtätare..
och det har med satan att göra om du tror att du är en allätande apa som ska delta i djurplågeri och mord genom att äta kött, få cancer och återfödas som ett boskapsdjur.

Allätare har verktyg för att äta kött, som klor och vassa stora tänder, extra stora käkmuskler, stor mun osv.

Warburg pekade på hur ph-värdet är det som orsakar cancer.. sen är det väl upp till dig att ta reda på vilket ph-värde kött och andra ätbara prylar har.
Kött har ett lågt ph-värde alltid, så kött är cancerframkallande enligt Otto Warburg, men han behöver inte skriva om kött specifikt eftersom det är upp till studenten att ta reda på själv vilket ph-värde kött har.. för att kunna veta om kött är nyttigt eller cancerframkallande.

Du borde enkelt kunna se på våra tänder och käkmuskler att vi inte har samma design som allätare som hundar och björnar. Jag menar.. våra tänder är ju platta.. deras är stora och spetsiga.

Platta tänder är designade för att mala växter på bästa sätt liksom käken som kan röras i sidled hos växtätare..

vassa tänder är designade för att slita av delar eller hålla kvar ett byte liksom käken som aldrig kan röras i sidled eftersom käken måste vara stabil hos allätare och köttätare då dom måste kunna mörda och äta djur, med sina käkar.

Samma babblande som tidigare, men inga belägg.

Visa var det står i någon vetenskaplig tidskrift eller liknande som genomgått peer-review att människan INTE är en allätare. Annars är det bara dina fantasier.

Visa var Warburb påstår att människans köttätande ORSAKAR cancer och att det har accepterats som ett vetenskapligt faktum. Inkludera i så fall även en förklaring till att växtätare ändå kan få cancer. Annars är det bara dina fantasier att ORSAKEN är köttätande.

Jag har förresten redan hänvisat till en vetenskaplig undersökning som visade att köttätande inte alls påverkar pH-värdet i cellerna, som Warburg trodde.
Här får du ett par länkar till som bevisar samma sak. Warburg hade fel.
https://www.healthline.com/nutrition/the-alkaline-diet-myth
https://www.aicr.org/patients-survivors/healthy-or-harmful/alkaline-diets.html
"The unsubstantiated theory is based on lab studies that suggest cancer cells thrive in an acidic (low pH) environment, but cannot survive in alkaline (high pH) surroundings.
The Research: While these findings are accurate, they apply only to cells in an isolated lab setting. Altering the cell environment of the human body to create a less-acidic, less-cancer-friendly environment is virtually impossible."

Så hur var det nu med dina belägg?
Citera
2019-09-12, 08:16
Medlem
Citat:

Förvisso. Skillnaden ligger i att vi människor inte har klövar utan väl fungerande händer. Vi behöver inte slita sönder köttet.
Citera
2019-09-12, 08:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Någonting är så som den är enligt sin egen natur Frånsett vad du eller någon annan tycker och tänker om detta nånting.

Så du förstår fortfarande inte vad belägg eller bevis är? Starkt.
Citera
2019-09-12, 08:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har rätt och du har fel. Det är så för att det är så inte för att jag säger så. Djungel, öken, oas, berg, dalar osv har inget med frågan att göra. Ni förstår inte och det är inte oärligt att påpeka att ni inte förstår. Ni förstår helt enkelt inte. Ni r en bunt som har ägnat ert liv åt Gudsfrågan och är i förnekelse och har varit det förmodligen en större del av ert liv. Ni är en handfull individer som hänger här och jag har diskuterat med er i hör och häpna 7 års tid sedan 2012. Jag har hunnit utbildat mig och har 2 universitetsutbildningar, en masterexamen, bytt arbete 7 gånger, hunnit köpt hus och fått två barn. Ni är på samma ställe och stampar som ni var för 7 år sedan.

Vad säger detta om er? Jag vet vad detta säger om er men vad tror du detta säger om er? Ni är verkligen en handfull individer som går att räkna med händernas fingrar. Ni har inte förstått detta under 7 års tid här, hoppet är det sista som lämnar en men jag skulle våga påstå att hoppet är ute för er. Ni har upprepat samma mantra så att era hjärnceller har fastnat på kroken. Ni drömmar till och med om er förnekelse i sömnen. Ni har grävt en grop i 7 års tid och gör det svårare och svårare att ta er ur. Ert undermedvetna har nu sugit åt sig allt ni upprepat så länge. Hjärnan skulle göra ont på er om ni försökte inse fakta.

Ett annat sätt att beskriva det du skriver ovan är att du på sju års tid inte lyckats komma med ett enda vettigt belägg för det du påstår och vi ställer samma frågor av dig eftersom du inte lyckats komma med någonting påtagligt på all den tiden.
Vidare så är det ju uppenbart att du måste föreställa dig och fantisera om hur våra liv är för att rationalisera din position trots att du inte vet ett dugg om våra liv. Är inte det fantastiskt, så säg? Du måste ljuga och berätta historier för dig själv för att må bra. Men det är klart, det är ju vad troende gjort sedan tidernas begynnelse, så ingen borde ju vara förvånad. Ändå verkar du inte ta till dig när jag säger att du är oärlig. Se på mitt föregående inlägg som hade faktiska invändningar mot varje av dina påståenden. Du har inte bemött EN ENDA. Det enda du gjort är fantisera om mig eller oss som personer. Hur kan du då ens tänka att du är intellektuellt hederlig på något sätt?
Citera
2019-09-12, 08:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Fel, Den enda Guden börjar långt före Abraham. Abraham var inte jude så jag förstår inte varför du för in judendomen i det hela.

Kristendomen är baserad på judendomen. Det är fakta. Lustigt att du lever i förnekelse av verkligheten.

Det finns gott om andra gudar som fantiserades fram låååååångt före jahweh på berget föreställdes av sandtrampare i mellanöstern.
Gudar som inte har någonting alls gemensamt med din "enda" gud och Abrahamitiska monoteistiska föreställningar.
Citera
2019-09-12, 14:19
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Som litterär figur och som begrepp, ja, som faktisk individ i verkligheten, nej.

Ungefär som Gud, eller?
Citera
2019-09-12, 15:23
Medlem
kvantlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ungefär som Gud, eller?
Du kanske först ska definiera vad detta "Gud" du talar om är för något?
Citera
2019-09-12, 15:55
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
För att system som består av flera olika system.. inte kan råka designa sin egna design av en slump..
Den vanligaste missuppfattningen om evolutiuonsteorin är att den bygger på slumpen.
En teori som bygger på slumpen skulle inte kunna förklara varför alla djur och växter är så sinnrikt utformade. Alla är förunderligt anpassade. Så hade det inte varit om det var ren slump.
Darwin upptäckte alternativet till slumpen, det naturliga urvalet. Allt som rör livet kan förklaras elegant i evolutionära termer. När ska du fatta detta?
Citat:
eftersom chansen att det skulle hända är lika stor som chansen att en vindpust skulle bygga ihop ett modernt flygplan genom att blåsa igenom en byggnad.. dvs inte en chans stor nog för att det skulle kunna hända.
Straw man. Detta är ju bara en variant av Fred Hoyle´s galna metafor som bygger på ett matematisk felresonemang. Tyvärr har detta sedan anammats av kreationister överallt i världen. Det är inte så här evolution fungerar, du har ingen aning alls om vad du pratar om.
Citat:
Vad tycker du bevis för gudar skulle vara då om designade system inte duger? Bevisfoto på en gudsgubbe som formar en ny djurart med händerna på ett moln ovanför Jorden?
Ett bra bevis skulle kunna vara observerbara brott mot naturlagarna, t ex utväxt av en amputerad kroppsdel. Eller döda som återuppstår. Något så häpnadsväckande som inte kan ske på naturlig väg. Istället sker ingenting sådant, och allt vi kan observera är helt i enlighet med rådande naturlagar. Därmed så finns inga goda skäl att anta att det finns nån gudar, älvor, svartalfer, enhörningar, tandfeér, eller troll ;-)
Citera
2019-09-12, 15:56
Medlem
Citat:
Jaså?
Du bara påstår, utan att ge något enda belägg. Hur är det att bevisa?
Jag ger gett belägg för alla mina påståenden. Är de som skrev det jag hänvisar till dumma och okunniga så får du se till att visa det med motbevis. Inte bara tomma ord.
Hittills har du bara kommit med tomma ord utan belägg, trots att jag upprepade gånger bett om att du skulle presentera belägg för dina påståenden.
Utan belägg så är det bara tomma påståenden.

Som sagt, du är inte kapabel att inse fakta.
Citera
2019-09-12, 15:57
Medlem
Citat:
Som sagt, du är inte kapabel att inse fakta.
Presentera gärna dessa fakta, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in