Citat:
Jag förolämpar dig INTE. Jag bevisar bara att du är dum och okunnig och du förstår inte att du är det. Vissa förstår att de inte förstår och skapar kunskap men du förstår inte att du inte förstår och kan aldrig lära dig således. Om du var en elev skulle din lärare gråta av frustration över din dumhet och springa till rektorn att du behöver special lärare. Jag tyckte bara att det måste ha varit svårt att smälta eftersom det enda du svarar med är förolämpningar och idiotförklaranden som ju bara visar hur tomma dina egna argument är eftersom de tydligen inte räcker till bara av sig själva, utan du måste försöka få mig att framstå som en lågintelligent existens så att du inte behöver ta mina argument på allvar.
Litet som en atom och ännu mindre?
"But if we’re talking about the observable Universe, and we know we’re only able to access somewhere between the last 10^–30 and 10^–35 seconds of inflation before the Big Bang happens, then we know the observable Universe is between 17 centimeters (for the 10^–35 second version) and 168 meters (for the 10^–30 second version) in size at the start of the hot, dense state we call the Big Bang."
https://medium.com/starts-with-a-bang/how-big-was-the-universe-at-the-moment-of-its-creation-c127bc666b7c
Ett problem med denna typ av beräkning är att den bara är teoretisk. Det finns en specifik gräns baserat på hur kondenserad universums massa kan bli som maximalt. Denna siffra kan av naturliga skäl inte vara vare sig noll eller en enda liten atom. Vad denna konstant är vet man ännu inte, men den kurva som visas på den sida jag hänvisade till kan inte skära i nollpunkten, utan måste alltså vara förskjuten med värdet av den absoluta maximala komprimeringen, såvida det inte visar sig vara möjligt under sådana extrema förhållanden att två eller flera objekt fysiskt sett kan finnas på exakt samma plats (lycka till med det).
Litet som en atom och ännu mindre?
"But if we’re talking about the observable Universe, and we know we’re only able to access somewhere between the last 10^–30 and 10^–35 seconds of inflation before the Big Bang happens, then we know the observable Universe is between 17 centimeters (for the 10^–35 second version) and 168 meters (for the 10^–30 second version) in size at the start of the hot, dense state we call the Big Bang."
https://medium.com/starts-with-a-bang/how-big-was-the-universe-at-the-moment-of-its-creation-c127bc666b7c
Ett problem med denna typ av beräkning är att den bara är teoretisk. Det finns en specifik gräns baserat på hur kondenserad universums massa kan bli som maximalt. Denna siffra kan av naturliga skäl inte vara vare sig noll eller en enda liten atom. Vad denna konstant är vet man ännu inte, men den kurva som visas på den sida jag hänvisade till kan inte skära i nollpunkten, utan måste alltså vara förskjuten med värdet av den absoluta maximala komprimeringen, såvida det inte visar sig vara möjligt under sådana extrema förhållanden att två eller flera objekt fysiskt sett kan finnas på exakt samma plats (lycka till med det).
Du ger själv belägg utifrån big bang teorin att universum var några få centimeter. Men du kan inte för ditt liv inse att dessa centeter inte bara ploppade upp sådär utan att punkten har varit ännu mindre men att vetenskapen inte kunnat räkna ut det just som jag skrev till dig i mina föregående inlägg att det finns en gräns som vetenskapen inte kan överskrida. Men du fattar föga. Vad har du för utbildning? Hur har du klarat dig hittills?