2019-09-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jag tyckte bara att det måste ha varit svårt att smälta eftersom det enda du svarar med är förolämpningar och idiotförklaranden som ju bara visar hur tomma dina egna argument är eftersom de tydligen inte räcker till bara av sig själva, utan du måste försöka få mig att framstå som en lågintelligent existens så att du inte behöver ta mina argument på allvar.

Litet som en atom och ännu mindre?
"But if we’re talking about the observable Universe, and we know we’re only able to access somewhere between the last 10^–30 and 10^–35 seconds of inflation before the Big Bang happens, then we know the observable Universe is between 17 centimeters (for the 10^–35 second version) and 168 meters (for the 10^–30 second version) in size at the start of the hot, dense state we call the Big Bang."
https://medium.com/starts-with-a-bang/how-big-was-the-universe-at-the-moment-of-its-creation-c127bc666b7c

Ett problem med denna typ av beräkning är att den bara är teoretisk. Det finns en specifik gräns baserat på hur kondenserad universums massa kan bli som maximalt. Denna siffra kan av naturliga skäl inte vara vare sig noll eller en enda liten atom. Vad denna konstant är vet man ännu inte, men den kurva som visas på den sida jag hänvisade till kan inte skära i nollpunkten, utan måste alltså vara förskjuten med värdet av den absoluta maximala komprimeringen, såvida det inte visar sig vara möjligt under sådana extrema förhållanden att två eller flera objekt fysiskt sett kan finnas på exakt samma plats (lycka till med det).
Jag förolämpar dig INTE. Jag bevisar bara att du är dum och okunnig och du förstår inte att du är det. Vissa förstår att de inte förstår och skapar kunskap men du förstår inte att du inte förstår och kan aldrig lära dig således. Om du var en elev skulle din lärare gråta av frustration över din dumhet och springa till rektorn att du behöver special lärare.

Du ger själv belägg utifrån big bang teorin att universum var några få centimeter. Men du kan inte för ditt liv inse att dessa centeter inte bara ploppade upp sådär utan att punkten har varit ännu mindre men att vetenskapen inte kunnat räkna ut det just som jag skrev till dig i mina föregående inlägg att det finns en gräns som vetenskapen inte kan överskrida. Men du fattar föga. Vad har du för utbildning? Hur har du klarat dig hittills?
Citera
2019-09-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Tror ärligt talat ingen här bryr sig om hur mycket du än svär.
Ska vi prata om intelligensen så har ju inte religiösa människor mycket att komma med jämfört med ateisten ;-)
Varsågod: https://illvet.se/kultur/religion/darfor-ar-ateister-mer-intelligenta-an-religiosa-manniskor

Argumentum ad baculum, lär dig elementär logik.
Det är ju det som är problemet med dig och dina gelikar. Ni har noll intelligens verkligen noll intelligens.

Du skickar en forskning som säger att ateister är smartare än religiösa.

Vilka har gjort undersökningen? Religiösa eller ateister?

Vad var syftet med undersökningen?

Hur många personer undersökte dem?

I vilka ämnen undersöktes dem? matematik? fysik? kemi? psykologi? bild? memorering? naturkunskap? konst? bilkörning?

Vilka var de religiösa? Var det blandade religiösa människor? Judar, Muslimer, kristna, buddister osv mot ateismen?

Fanns det skillnader i ålder, kön, utbildning, kultur, etnicitet, bakgrund mellan deltagarna?

Kan fortsätta ge dig variabler som du i din enfald inte tänkt på och jag tror inte att du kommer förstå det heller. Men läs detta och låt det få dig att undra lite. Du exponerar din dumhet som skickar en så kallad forskning utan att ställa dig dessa ovanstående frågor.
Citera
2019-09-11, 21:09
Medlem
Citat:
Som sagt, du vet fortfarande inte vad ordet "belägg" betyder, trots att jag förklarade det för dig.
Du som kallar mig för idiot borde kanske ta och slå upp vad belägg betyder och fundera över olika meningar där ordet används korrekt tills du förstått vad det betyder.

Einstein lär ha sagt, att definitionen av idioti är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat. Det borde gälla även för att använda samma ord felaktigt om och om igen och förvänta sig att andra ska tro att man har rätt.

Du påstod att det inte finns flera religioner, utan bara flera versioner av tro på samma Gud (Abrahams Gud). Vilka belägg har du för det?

Betänk då att Bibeln faktiskt nämner att det finns andra gudar, vilket är anledningen till det första budet. Hade Gud fel då och egentligen inte visste att det bara var olika namn på honom själv som de bad till?

Vad kan du presentera som belägg för din åsikt?

SAOB: belägg litteraturställe som bevisar riktigheten av ett påstående, en åsikt o. d.
Svensk ordbok: belägg faktum som stöder något antagande, något resonemang, någon utsaga etc.

Kan du alltså påvisa något litteraturställe eller något faktum som stöder ditt påstående eller saknar du belägg?

Din idioti framgår ju tydligt i dina texter. Du måste ha en diagnos. Jag vill absolut inte förolämpa dig men det är du som belägger din dumhet genom dina texter.

Har jag skrivit att det inte finns flera religioner? Var har jag skrivit det? Där är ett tydligt exempel på din dumhet. Jag skrev att det FANNS fler religioner men inte fler gudar utan flera religioner som tror på olika sätt på Gud.

Varför nämner du bibeln? Vi diskuterar inte religion. Där är ett annat tydligt exempel på din dumhet. Du tror i din enfald att bibeln kan bekräfta eller falsifiera Gud. Så är det inte. Förkovra dig!
Citera
2019-09-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"Det är så för att det är så." är ett belägg enligt dig? Det förklarar ju en del.
Någonting är så som den är enligt sin egen natur Frånsett vad du eller någon annan tycker och tänker om detta nånting.
Citera
2019-09-11, 21:16
Medlem
Citat:
Bra argument. Jag erkänner mig motbevisad.

Falsk dikotomi. Logikfel.
För att du säger det? Nej.
Meningslös pseudoretorik.
Det är alltid ett ärligare svar än att hitta på magiska lösningar som skapargudar och annan vidskepelse som någon hottentott i djungeln.
Dina undanflykter med "ni förstår inte bara" är löjligt. Du är intellektuellt ohederlig. Oärlig.
Jag har rätt och du har fel. Det är så för att det är så inte för att jag säger så. Djungel, öken, oas, berg, dalar osv har inget med frågan att göra. Ni förstår inte och det är inte oärligt att påpeka att ni inte förstår. Ni förstår helt enkelt inte. Ni r en bunt som har ägnat ert liv åt Gudsfrågan och är i förnekelse och har varit det förmodligen en större del av ert liv. Ni är en handfull individer som hänger här och jag har diskuterat med er i hör och häpna 7 års tid sedan 2012. Jag har hunnit utbildat mig och har 2 universitetsutbildningar, en masterexamen, bytt arbete 7 gånger, hunnit köpt hus och fått två barn. Ni är på samma ställe och stampar som ni var för 7 år sedan.

Vad säger detta om er? Jag vet vad detta säger om er men vad tror du detta säger om er? Ni är verkligen en handfull individer som går att räkna med händernas fingrar. Ni har inte förstått detta under 7 års tid här, hoppet är det sista som lämnar en men jag skulle våga påstå att hoppet är ute för er. Ni har upprepat samma mantra så att era hjärnceller har fastnat på kroken. Ni drömmar till och med om er förnekelse i sömnen. Ni har grävt en grop i 7 års tid och gör det svårare och svårare att ta er ur. Ert undermedvetna har nu sugit åt sig allt ni upprepat så länge. Hjärnan skulle göra ont på er om ni försökte inse fakta.
Citera
2019-09-11, 21:17
Medlem
Citat:
Abrahamismen är en etablerad sak. Det innebär alla religioner som utvecklats från judendomen. Fullständigt logisk titel.

När det gäller mitt argument så är Abrahamismen likställt med tron på andra gudar som också funnits långt före Abraham. Det finns långt fler påstådda gudar än "den enda guden" och alla är lika mycket grundade i vidskepelse som han är.
Fel, Den enda Guden börjar långt före Abraham. Abraham var inte jude så jag förstår inte varför du för in judendomen i det hela.
Citera
2019-09-11, 21:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Och dina belägg för detta påstående är ...?

Visa belägg eller så erkänner du att du står där med byxorna nere.

Dokumentären som heter Fat Sick and Nearly Dead (går att se gratis på youtube), visar vad som händer om två dödligt sjuka tjockisar börjar dricka levande grödor, istället för att äta de livlösa tillagade grödor som gjorde dom sjuka.
Det tog två veckor så var deras dödligt sjukdomar borta. Dom blev mörkare i hyn och förlorade 30 kilo i vikt av 60 dagars juicefasta.
Citera
2019-09-11, 21:35
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag förolämpar dig INTE. Jag bevisar bara att du är dum och okunnig och du förstår inte att du är det. Vissa förstår att de inte förstår och skapar kunskap men du förstår inte att du inte förstår och kan aldrig lära dig således. Om du var en elev skulle din lärare gråta av frustration över din dumhet och springa till rektorn att du behöver special lärare.

Du ger själv belägg utifrån big bang teorin att universum var några få centimeter. Men du kan inte för ditt liv inse att dessa centeter inte bara ploppade upp sådär utan att punkten har varit ännu mindre men att vetenskapen inte kunnat räkna ut det just som jag skrev till dig i mina föregående inlägg att det finns en gräns som vetenskapen inte kan överskrida. Men du fattar föga. Vad har du för utbildning? Hur har du klarat dig hittills?

Jaså?
Du bara påstår, utan att ge något enda belägg. Hur är det att bevisa?
Jag ger gett belägg för alla mina påståenden. Är de som skrev det jag hänvisar till dumma och okunniga så får du se till att visa det med motbevis. Inte bara tomma ord.
Hittills har du bara kommit med tomma ord utan belägg, trots att jag upprepade gånger bett om att du skulle presentera belägg för dina påståenden.
Utan belägg så är det bara tomma påståenden.
Citera
2019-09-11, 21:58
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Din idioti framgår ju tydligt i dina texter. Du måste ha en diagnos. Jag vill absolut inte förolämpa dig men det är du som belägger din dumhet genom dina texter.

Har jag skrivit att det inte finns flera religioner? Var har jag skrivit det? Där är ett tydligt exempel på din dumhet. Jag skrev att det FANNS fler religioner men inte fler gudar utan flera religioner som tror på olika sätt på Gud.

Varför nämner du bibeln? Vi diskuterar inte religion. Där är ett annat tydligt exempel på din dumhet. Du tror i din enfald att bibeln kan bekräfta eller falsifiera Gud. Så är det inte. Förkovra dig!

Som väntat. Du har inte ett enda belägg för dina påståenden.
Vi diskuterar inte religion? Vad gör du då här?

Bara tomma ord. Bla, bla, bla ...

Lika tom i skallen som dina ord, eller ska du i alla fall försöka ge belägg för vad du påstod om att det bara finns en gud även om det finns flera religioner?

(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)
Citera
2019-09-11, 22:00
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dokumentären som heter Fat Sick and Nearly Dead (går att se gratis på youtube), visar vad som händer om två dödligt sjuka tjockisar börjar dricka levande grödor, istället för att äta de livlösa tillagade grödor som gjorde dom sjuka.
Det tog två veckor så var deras dödligt sjukdomar borta. Dom blev mörkare i hyn och förlorade 30 kilo i vikt av 60 dagars juicefasta.

Vad har det med frågan att göra?

Är det verkligen allt du kan komma med?

Det har varken med B12 eller någon gud att göra?

Byxorna nere, alltså.
Citera
2019-09-11, 22:45
Medlem
kvantlogiks avatar
Som jag ser det är den enda giltiga "guden" den universella naturen. Naturen existerar!
Den har så vitt vi idag förstår observera och beräkna existerat objektivt och utvecklats under snart 13,8 miljarder år.

Bevisningen finns där, det är kunskapen och definitionerna man behöver revidera om man inte får ihop det.

Vad som skiljer "Gud" från 'Naturen'?... Ingenting i sann bemärkelse. Mycket ur bemärkelsen mänsklig förståelse.

"Gudsbeskrivningar" baserade på empirisk evidens är exakt det vetenskapen arbetar med.
Ser mig som agnostiker, men kalla mig gärna TEist för att jag tror på TEorier om ni vill.
Citera
2019-09-11, 23:49
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantlogik
Som jag ser det är den enda giltiga "guden" den universella naturen. Naturen existerar!
Den har så vitt vi idag förstår observera och beräkna existerat objektivt och utvecklats under snart 13,8 miljarder år.

Bevisningen finns där, det är kunskapen och definitionerna man behöver revidera om man inte får ihop det.

Vad som skiljer "Gud" från 'Naturen'?... Ingenting i sann bemärkelse. Mycket ur bemärkelsen mänsklig förståelse.

"Gudsbeskrivningar" baserade på empirisk evidens är exakt det vetenskapen arbetar med.
Ser mig som agnostiker, men kalla mig gärna TEist för att jag tror på TEorier om ni vill.

Ja, man kan se livskraften som "gud" om man vill, men då ska man i så fall inte hävda att det skulle vara till någon nytta att be till en sådan gud eller hoppas att få någon hjälp eller vägledning från en sådan gud.

Och i så fall är ju alla religioner utom naturreligionerna ren fantasi (och även naturreligionerna innehåller en del fantasi, men skulle i så fall åtminstone vara närmare sanningen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in