2019-09-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Mer skumma grejor:

I dagboksbladet finns en Tommy Bulut, 28-taggare i Södertälje, han jobbar inom psykvården (Mora Park), som KL använder som något slags "ombud" som Tingsrätten får maila till för att kunna kontakta KL. Minns AB:s intervju med KL där man ser ett sjukhusarmband på höger handled, då uppstår frågan om KL satt eller sitter på en inrättning i Södertälje, då stämmer iaf tidsåtgången med taxiresa.

https://se.linkedin.com/in/tommy-bulut-8008a3169

Dagboksbladet: https://minfil.com/T0N73f5en5/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf
(cred till "avd.9")

I och med att Mora Park är ett ”antroposofinspirerat” boende för barn med särskilda behov vågar man nog inte göra någon koppling till någon sjukvårdsinrättning i Sötälje. Det kan ju vara så men det behöver inte alls vara på det viset. Hon kan lika väl vara bekant med honom på andra vägar. Tex genom antroposoferna.
Citera
2019-09-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stämmer. Kan tänka att han lånat en mobil för att larma istället för att rota runt efter sin egen.

Varför inte be den andre telefonägaren att ringa?
Citera
2019-09-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Varför inte be den andre telefonägaren att ringa?
Mycket bra fråga.... det hade jag nog gjort. Å andra sidan ville han kanske meddela sina misstankar direkt?
Citera
2019-09-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mycket bra fråga.... det hade jag nog gjort. Å andra sidan ville han kanske meddela sina misstankar direkt?

I så fall måste han ju ha bett den andre telefonägaren att avlägsna sig om inte denne gjorde det frivilligt. I såna fall väldigt coolt agerat i en lite pressad situation om man så säger.

Vet man vem telefonägaren är?
Citera
2019-09-12, 12:54
Medlem
Citat:
I så fall måste han ju ha bett den andre telefonägaren att avlägsna sig om inte denne gjorde det frivilligt. I såna fall väldigt coolt agerat i en lite pressad situation om man så säger.

Vet man vem telefonägaren är?
Polisen har säkert koll på det mesta där. Men inget som kommit oss till kännedom så vitt jag vet.
Citera
2019-09-12, 12:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
https://youtu.be/kkUaEgmoUPc

Samma band från augusti 2019.
Hon har åldrats som fan på de där 5 åren.

Hoppas snuten kollar bandmedlemmarna mot signalementet på skytten. Speciellt basister gör vad fan som helst för att få knulla.
Citera
2019-09-12, 13:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon har åldrats som fan på de där 5 åren.

Hoppas snuten kollar bandmedlemmarna mot signalementet på skytten. Speciellt basister gör vad fan som helst för att få knulla.

Det är säkerligen inte K.L. Det finns en skådespelerska/konstnär med samma namn och ungefärlig ålder. Varit uppe i tråden förut.

Högst troligt är det inte "vår" Karin.
Citera
2019-09-12, 13:08
Medlem
Citat:
Om det är en torped som skjutit så finns det många man kan misstänka. Det första man tänker på är Karin eller någon som känner med henne. Att Henrik själv ska ha anlitat någon verkar ju udda och verkligen manipulativt i så fall. Men vem vet. I såna fall är ju signalementet lämnat av honom felaktigt förstås. Vet inte om jag tror riktigt på det, men vill inte utesluta det heller.

Vi är nog många här som tvivlar på det som officiellt har förmedlats i detta äktenskapsdrama. En torped i grå tröja som försvinner i folkmängden, utan att ha orsakat HOL någon större skada trots att tre skott träffade vitala delar.

När Karin blir den som först är misstänkt, beror det på att Henrik pekat ut henne. Han måste vara besviken nu när hans trovärdighet som advokat inte räckte till i domstol för att frihetsberöva sin besvärliga exfru.

Jag skrattade när jag läste i Aftonbladet, om allt stöd HOL uppfattar att han fått. Vi som har annan uppfattning om vem som är offer i denna härva diskuterar ju saken anonymt.
Citera
2019-09-12, 13:12
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
I proudly present the one we all been waiting for, and she only want somebody to love!!:
https://www.youtube.com/watch?v=Nhx2kxLfgiY

Är det hon?! Inte en namne? I så fall är denna spelningen 6 dagar efter hennes far avled...
Citera
2019-09-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi är nog många här som tvivlar på det som officiellt har förmedlats i detta äktenskapsdrama. En torped i grå tröja som försvinner i folkmängden, utan att ha orsakat HOL någon större skada trots att tre skott träffade vitala delar.

När Karin blir den som först är misstänkt, beror det på att Henrik pekat ut henne. Han måste vara besviken nu när hans trovärdighet som advokat inte räckte till i domstol för att frihetsberöva sin besvärliga exfru.

Jag skrattade när jag läste i Aftonbladet, om allt stöd HOL uppfattar att han fått. Vi som har annan uppfattning om vem som är offer i denna härva diskuterar ju saken anonymt.

Japp, dessa uttalanden av honom är också manipulativa. Kanske i alla fall.

Om hans telefon är bort så kanske det finns något på den som är "hemligt". Vad det skulle kunna vara kan ju inte ens spekulera fram något om.
Citera
2019-09-12, 13:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Lite om vad HOL sysslar med.....

"Henrik Olsson Lilja är just nu nu aktuell med kurserna: Bedrägeri och trolöshet mot huvudman, Att övertyga i rättssalen, och Straffprocessen i Hovrätten"

https://www.bginstitute.se/forelasare/henrik-olsson-lilja/
Citera
2019-09-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lite om vad HOL sysslar med.....

"Henrik Olsson Lilja är just nu nu aktuell med kurserna: Bedrägeri och trolöshet mot huvudman, Att övertyga i rättssalen, och Straffprocessen i Hovrätten"

https://www.bginstitute.se/forelasare/henrik-olsson-lilja/

Att övertyga vittnen om vad de kan ha sett genom att låna deras telefon när man är skjuten på tre ställen med vill ringa 112 själv.

Jag är öppen för att båda två kan vara manipulativa och jävliga, men även att det är en av dem. Många ser det som att det är hon och därför tänker jag på vad han kan ha gjort om det skulle vara han. Det finns så mycket mer vi behöver veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in