Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Tror att det handlar mycket om att jävlas i hans fall och självklart att bo kvar ståndsmässigt på 204 kvm. Det var väl så att han ville lösa ut KL genom en revers tills barnen flyttat ut?
När det gäller hans anseende så har det definitiv fått sig en "törn". Stora delar av deras prekära privatliv sen ett antal år tillbaka ligger öppet för beskådan av alla och envar.
På sätt och vis bra att allt kommer upp i ljuset. Det borde stå ganska klart för läskunniga vilket h-v Henrik har haft med sin alkoholiserade x och hur han och nära anhöriga till dem båda försökt förmå x frun att söka hjälp för barnens skull. En ensamstående pappa som får dra hela lasset själv och försöka skydda sig själv och barnen från trakasserier och falska anmälningar. Sen ska han dra ihop stålarna också.
Jag tänker att det blir svårare att manipulera sin omgivning när folk nu får en chans att se hur det faktiskt förhållit sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det är kanske på gång?
”Överväldigad av stödet”
Henrik Olsson Lilja, som godkänt publicering av sitt namn, har nu börjat återhämta sig efter den våldsamma attacken. Han säger i en kommentar till Aftonbladet:
– Jag mår bra även om det är en smärtsam process att bli återställd fysiskt och psykiskt.
Samtidigt upplever han att han fått uppbackning av många i den svåra situationen.
– Jag känner mig överväldigad av allt stöd från närmast anhöriga, vänner, kollegor och hela rättsväsendet.
Bra, det kan han och barnen behöva. Hoppas nu att polisen lyckas ringar in skytten. Nu har ju x frun varit behjälplig även om det satt långt inne... en högt uppsatt person det är vad polisen ska leta efter. 🤔