2019-09-12, 10:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bara för att du lägger ut längre och längre texter får du inte mer rätt för det. Dessutom motsäger du din egna agenda i dessa texter.

Jag hoppas att de opererade in en ryggrad på HOL när han låg nersövd, för det verkar han behöva!
Jäklar vad det ska klankas ner på BO. Är det han som försökt döda någon eller?
Citera
2019-09-12, 10:34
Medlem
Citat:
Bara för att du lägger ut längre och längre texter får du inte mer rätt för det. Dessutom motsäger du din egna agenda i dessa texter.

Jag hoppas att de opererade in en ryggrad på HOL när han låg nersövd, för det verkar han behöva!
Man har i bodelningen sagt att eftersom barnen bor i bostaden, och HOL har ensam vårdnad om barnen, så anser man att HOL har störst behov av bostaden. Han skulle köpa ut henne med ett antal miljoner, vilket han inte hade något emot. Han ägde 40% av lägenheten och hon 60%. Detta har det tagits hänsyn till. Det är inte HAN som krånglat, det är ju HON. Hon har dragit ut på processen i 2,5 år.
Citera
2019-09-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, han vill inte sälja, han vill bo kvar och vill köpa ut KL. Men om jag inte minns fel ville han göra det mot en revers fram till dess att barnen flyttar ut.

Ok, ser i bodelningsdomen från nov. 2016att HOL ska köpa ut KL för 9,5 milj., pengar som hon ännu inte fått alltså?
Senast redigerad av Neverever31 2019-09-12 kl. 10:39.
Citera
2019-09-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ok, ser i bodelningsdomen från 2014 att HOL ska köpa ut KL för 9,5 milj., pengar som hon ännu inte fått alltså?
Nej, hon överklagade ju hela tiden. Och under den tiden är ju ärendet öppet. Men nu kommer väl ärendet ändå till avslut - om hon inte lyckas döda honom innan.
Citera
2019-09-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tror att det handlar mycket om att jävlas i hans fall och självklart att bo kvar ståndsmässigt på 204 kvm. Det var väl så att han ville lösa ut KL genom en revers tills barnen flyttat ut?

När det gäller hans anseende så har det definitiv fått sig en "törn". Stora delar av deras prekära privatliv sen ett antal år tillbaka ligger öppet för beskådan av alla och envar.

På sätt och vis bra att allt kommer upp i ljuset. Det borde stå ganska klart för läskunniga vilket h-v Henrik har haft med sin alkoholiserade x och hur han och nära anhöriga till dem båda försökt förmå x frun att söka hjälp för barnens skull. En ensamstående pappa som får dra hela lasset själv och försöka skydda sig själv och barnen från trakasserier och falska anmälningar. Sen ska han dra ihop stålarna också.

Jag tänker att det blir svårare att manipulera sin omgivning när folk nu får en chans att se hur det faktiskt förhållit sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är kanske på gång?

”Överväldigad av stödet”

Henrik Olsson Lilja, som godkänt publicering av sitt namn, har nu börjat återhämta sig efter den våldsamma attacken. Han säger i en kommentar till Aftonbladet:

– Jag mår bra även om det är en smärtsam process att bli återställd fysiskt och psykiskt.

Samtidigt upplever han att han fått uppbackning av många i den svåra situationen.

– Jag känner mig överväldigad av allt stöd från närmast anhöriga, vänner, kollegor och hela rättsväsendet.

Bra, det kan han och barnen behöva. Hoppas nu att polisen lyckas ringar in skytten. Nu har ju x frun varit behjälplig även om det satt långt inne... en högt uppsatt person det är vad polisen ska leta efter. 🤔
Citera
2019-09-12, 10:51
Medlem
Combivals avatar
Den där teorin Karin har och som hon vill att polisen undersöker, vad tror ni om den? "En högt uppsatt person" som tydligen vill ha ihjäl HOL. Det är väl något han själv borde ha vetskap om? Eller är det något som bara Karin känner till? Slår man inte larm om man misstänker att barnens pappa är i fara? Oavsett hur osams man är?
Citera
2019-09-12, 10:55
Bannlyst
Från Picasso2.

Här har ni Dagboksblad för Karin Lilja
https://minfil.com/T0N73f5en5/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf

Och här har ni Bodelningen igen
https://minfil.com/kcG43551nf/Bodelning_Lilja_pdf

Jag vet att "Minfil" kan vara jobbig, men prova att öppna filerna såhär. Det funkar för mig.

När det står "LADDA NER" på Minfil, så högerklicka och välj "Öppna"
Så gör jag, och då slipper jag den där förbannade spammen ………

// Avd.9
Citera
2019-09-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Från Picasso2.

Här har ni Dagboksblad för Karin Lilja
https://minfil.com/T0N73f5en5/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf

Och här har ni Bodelningen igen
https://minfil.com/kcG43551nf/Bodelning_Lilja_pdf

Jag vet att "Minfil" kan vara jobbig, men prova att öppna filerna såhär. Det funkar för mig.

När det står "LADDA NER" på Minfil, så högerklicka och välj "Öppna"
Så gör jag, och då slipper jag den där förbannade spammen ………

// Avd.9
Tack för hjälpen! Du är bäst.
Jag testade också att högerklicka på "ladda ner", funkar ypperligt. Så - nu har trådfolket lite att läsa.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-12 kl. 10:59.
Citera
2019-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Bra soundtrack...., lägg sen till att HOL verkar ha vänstrat med såväl tjejer som killar, och kanske även varit våldsam mot henne. Då kan det helt enkelt bli för mkt. Nu är ju det förvisso spekulationer

Ska man tro på spekulationer i tråden så finns det ju en hel del konstigheter/tragik/olycka från båda håll i denna soppa. Vi får hoppas att inte barnen tar för mkt skada

Ja jävla synd om barnen är det definitivt... FÖ: Kent funkar för det mesta.

Man kan ju undra om KL inte haft förmåga att lämna in handlingar eller om hon fördröjer tex bodelningen för att dra ut på det faktum att hon verkar stå ensam? Vem ansökte om skilsmässa?
Citera
2019-09-12, 11:16
Medlem
crocodilelilos avatar
[quote=Catulla|68678537]
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Knappast något barndomshem då KL är född i Eskilstuna och åtminstone som 12-åring bodde...

HOL och KL flyttade alltså in 2005... Men KL's föräldrar kan ha bott där tidigare och köpt bostaden till ombildningspris. Sen kan paret O-L övertagit lgh 2005, för en "spottstyver". Oavsett, så hade både KL och HOL gjort sig en hacka om de sålt lgh vid skilsmässan.

Någon hållhake på lgh har där funnits. Tror inte det handlar om barnens trygghet eller närhet till jobbet. Det finns andra bra lgh i området om man har kosing. Nej, det är nåt annat. HOL har inte kunnat sälja pga KL's motvärn. Men vad har hon haft att sätta emot och varför har det tagit så lång tid?

Låt säga att pga hennes instabilitet tilldömdes han vårdnaden om barnen och rätt att bo kvar i lgh mot utköp av hennes del. Klart att hon inte vill detta, om det är hennes nyligen avlidna föräldrars f.d hem. Det är en enorm kränkning mot en kvinna som redan förlorat man, barn och jobb pga stroke och emotionell instabilitet.

Har HOL tyckt synd om henne och låtit henne hållas? Om han velat borde han kunnat tvinga bort henne tidigare, med lagens hjälp.
Dramatiken som utspelade sig i HOLs andra lgh, där KL ertappade honom med en man, kan det vara en hållhake? Han ville kanske inte vittna om händelsen pga han inte vill outa sina förbindelser med män.

Du skriver "ertappade honom med en man" antyder du att han haft sexuella kontakter med en man? Vad baserar du det på? Jag har inte läst något som stödjer det påståendet.
Citera
2019-09-12, 11:18
Medlem
Citat:
Precis, så utomordentligt bra skrivet. Tack för att du finns.

Du klagar på alla andra men ditt hat mot HOL kan man undra över.
Citera
2019-09-12, 11:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
[quote=crocodilelilo|68679269]
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla

Du skriver "ertappade honom med en man" antyder du att han haft sexuella kontakter med en man? Vad baserar du det på? Jag har inte läst något som stödjer det påståendet.
Enligt uppgifter i tråden rörde sig om han farsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in