2019-09-12, 00:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jo, kvinnor ägnar sig åt avancerat lurendrejeri avseende sex. Detta är också en av de största grogrunderna för kvinnoförakt. Vissa män tröttnar på detta sjuka spel, går till en riktig hora och lättar på lädret. Fullt förklarligt. Men det fattar inte du eftersom du inte står i mannens skor. Du försvarar bara dina egna sexuella privilegier som kvinna. Män är sjukt diskriminerade inom det sexuella området i Sverige.

Och som tillägg så är det också så att män själva har ett ansvar när de väljer partner, precis som kvinnor har.
En kvinna som väljer en våldsam man kanske inte ska bli förvånad när han blir våldsam mot henne.
En man som väljer en uppenbar golddigger kanske inte ska bli förvånad när han blir lurad. Problemet är att vissa män är otroligt korkade i dessa sammanhang och faller för enbart ett utseende. Det finns vissa indikationer på att det är en golddigger man har att göra med, och då bör man backa. Annars är man dum.
Citera
2019-09-12, 00:19
Medlem
Citat:
Av samma skäl som att operasångerska, balettdansös, sherpa, racerförare, astronaut, djuphavsdykare, strippa och porrskådis inte ingår i den allmänna arbetsmarknaden. Det är ett yrke som kräver vissa speciella egenskaper.

Ja det här är ju inget konstigt, det är lagligt att sälja sex idag men det betyder inte att det ställs krav att folk ska ta dessa jobb för att få a-kassa. Idag är det styrt från staten men jag anser att a-kassorna borde vara självständiga och få ha vilka regler de vill likväl som man fritt får välja om man vill köpa deras försäkring.
Citera
2019-09-12, 00:19
Avslutad
Citat:
Av samma skäl som att operasångerska, balettdansös, sherpa, racerförare, astronaut, djuphavsdykare, strippa och porrskådis inte ingår i den allmänna arbetsmarknaden. Det är ett yrke som kräver vissa speciella egenskaper.
Det avgör arbetsgivaren vilka egenskaper som krävs. 25 bordellarbetare ska inte vara några problem.
Citera
2019-09-12, 00:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och som tillägg så är det också så att män själva har ett ansvar när de väljer partner, precis som kvinnor har.
En kvinna som väljer en våldsam man kanske inte ska bli förvånad när han blir våldsam mot henne.
En man som väljer en uppenbar golddigger kanske inte ska bli förvånad när han blir lurad. Problemet är att vissa män är otroligt korkade i dessa sammanhang och faller för enbart ett utseende. Det finns vissa indikationer på att det är en golddigger man har att göra med, och då bör man backa. Annars är man dum.

I princip kan jag hålla med. Problemet är att de allra flesta kvinnor är mästare på att dupera naiva karlar med diverse subtila och mindre subtila tricks. Det ingår i kvinnors natur. Sexhandel är marknadens svar på de obalanser detta skapar. Sexhandel är också ett sätt för män att slippa intimitet (att lura kvinnor) när de bara söker sex.
Citera
2019-09-12, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det här är ju inget konstigt, det är lagligt att sälja sex idag men det betyder inte att det ställs krav att folk ska ta dessa jobb för att få a-kassa. Idag är det styrt från staten men jag anser att a-kassorna borde vara självständiga och få ha vilka regler de vill likväl som man fritt får välja om man vill köpa deras försäkring.
Och hur ska du motivera a-kassorna att vilja betala bidrag till folk som inte vill ta befintliga bordelljobb?
Citera
2019-09-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det avgör arbetsgivaren vilka egenskaper som krävs. 25 bordellarbetare ska inte vara några problem.

Anser du att AF ska ändra sin regler och anvisa bordellarbeten eller vad är du ute efter?
Citera
2019-09-12, 00:24
Medlem
Citat:
Jag har inte diskuterat detta utifrån aspekten att förbjuda det. Vet inte varför du ställer den frågan till mig.

Då är du off topic eftersom det är vad tråden handlar om.

Citat:
Och hur ska du motivera a-kassorna att vilja betala bidrag till folk som inte vill ta befintliga bordelljobb?

Jag ser a-kassan som ett försäkringsbolag som bör få utforma vilka försäkringsregler de vill och sedan får folk välja om de vill teckna den försäkringen. Det är inte mer konstigt än att olika försäkringsbolag inkluderar olika mycket i en hemförsäkring.
Citera
2019-09-12, 00:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

I västländer med avkriminalisering eller legalisering så är sexarbetarna så gott som uteslutande egna företagare som arbetar åt sig själva. De betalar inträde för att få tillgång till bordeller där de kan möta kunder. Exempel på detta är FKK i Tyskland.
Citera
2019-09-12, 00:29
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det är bara för dig att ta en titt på vad som skrivs på forumet för att du ska förstå att män sysslar med sådan typ av shaming. Och är samtidigt förespråkare av prostitution. Det är en intressant kombination.

Men om du säger att du inte hade brytt dig om att din flickvän eller dejt varit eller är en hora så är det ju faktiskt plus i kanten till dig. För det var väl det du menade med att du skulle haft noll problem med det?
Jag har inga problem med sex, inga nojjor, ingen svartsjuka, inga frustrationer. Jag får vad jag behöver.

Min tjej får göra vad hon vill, det enda jag begär är ärlighet.
Citera
2019-09-12, 00:37
Avslutad
Citat:
Anser du att AF ska ändra sin regler och anvisa bordellarbeten eller vad är du ute efter?
Ja, med utgångspunkt i att det inte skulle vara något särskilt just med prostitutionsyrket i jämförelse med andra yrken som Af anvisar arbetslösa att ta.

Citat:
I västländer med avkriminalisering eller legalisering så är sexarbetarna så gott som uteslutande egna företagare som arbetar åt sig själva. De betalar inträde för att få tillgång till bordeller där de kan möta kunder. Exempel på detta är FKK i Tyskland.
Ja, men nu kanske bordellen söker just 25 personer att anställa, utan krav på att dessa ska vara egna företagare. Alla kan och vill ju inte starta eget.
Citera
2019-09-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ja, med utgångspunkt i att det inte skulle vara något särskilt just med prostitutionsyrket i jämförelse med andra yrken som Af anvisar arbetslösa att ta.

Okej då går du längre än många förespråkare för legalisering av sexköp, men intressant att du anser att AF ska anvisa dessa jobb.
Citera
2019-09-12, 00:44
Avslutad
Citat:
Okej då går du längre än många förespråkare för legalisering av sexköp, men intressant att du anser att AF ska anvisa dessa jobb.
Varför är det intressant? Det är mer intressant i så fall tycker jag att legaliseringsförespråkarna är emot det. Tänk så många som skulle kunna jobba på bordell som går hemma på bidrag istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in