2019-09-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
haha precis, frågan är om de kommer att punktmarkera honom i fortsättningen eller om det är en strategi för att unvika fler mordförsök mot lamin, låter väldigt skummt att spanarna skulle tappat bort taxin

Varför vill man undvika fler mordförsök på Lamin? Tredje gången gillt heter det ju och det är bara att hoppas.
Citera
2019-09-11, 17:20
Medlem
Håller fullständigt med dig hennes val eller valde hennes föräldrar hennes man?? Många gör ju det tyvärr ,men en väldigt dyr muslimsk begravning som vi betalar....
Citera
2019-09-11, 18:03
Medlem
Nu har även DN en artikel om begravningen. Och de skäms inte för att skriva att Lamin var på plats:

”Närvarande är också den man i 35-årsåldern, som i somras gifte sig med Ndella Jack. Han befann sig i den lägenhet i Råcksta där 18-åringen blev träffad av kulregnet när en okänd person avlossade ett automatvapen mot ett fönster – och maken bedömdes snabbt vara den verkliga måltavlan vid tillfället.”.

https://www.dn.se/sthlm/har-begravs-18-ariga-ndella-jack/
Citera
2019-09-11, 18:23
Medlem
N0FQM8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Hade jag varit flickans pappa hade jag aldrig låtit L*min komma dit. Hur man än vrider och vänder på det är det pga honom som hans dotter är död

Man kan ju dra det hur långt som helst. Plötsligt är det allas fel.
Pappan som inte hade kraft nog att stoppa relationen eller varför inte mamman eller polisen, kanske hela samhället.
NEJ, DET ÄR PGA DESSA KLÅPARE TILL SKYTTAR SOM HON ÄR DÖD.

Hon hade ett eget val. Hon tog det dessutom till nästa nivå genom att ingå ett äktenskap med L@min.

Jag förstår din tanke, men att förbjuda L@min från begravningen vore väl ändå extremt respektlöst mot sin nygifta dotter, det var ju inte han som sköt!?
Han har nog själv fällt en del tårar över detta.

Socialdemokraterna har skapat sig många ovänner och tagit beslut som ibland drabbar enskilda områden och familjer hårt. Deras ansikte utåt är som bekant vårt stolpskott till statsminister. Om någon skjuter mot honom men träffar barn eller fru. Är detta då statsministers fel? Borde han inte få gå på begravningen tycker du?
Garanterar dig att det finns fler folk som känner sig djupt drabbad och överkörd av Socialdemokraternas beslut och politik än vad det finns folk som som drabbats av L@min.
Dessutom drabbas oftast `kriminella` av L@mins framfart, medans Socialdemokraterna tilltag oftast drabbar vanligt hederligt folk som jobbar och betalar skatt.
Sossarna har alltid gynnat de kriminella, enkla bidrag osv.
Men fortfarande det är skyttarnas fel.

Hade jag vart pappan hade jag välkomnat L@min till begravningen med respekt till min dotter och deras äktenskap.
Efter begravningen hade jag kramat om L@min och gjort honom förstådd med vad han måste göra härnäst.
Sedan tagit ett förevigt farväl, här var hans enda koppling till familjen bruten.
Sedan hade jag väntat på rubrikerna i kvällstidningen.
Citera
2019-09-11, 18:51
Medlem
Undrar varför polisen var där när de inte brytt sig tidigare.
Citera
2019-09-11, 19:05
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaamina
Håller fullständigt med dig hennes val eller valde hennes föräldrar hennes man?? Många gör ju det tyvärr ,men en väldigt dyr muslimsk begravning som vi betalar....
Vem du håller med framgår inte, eftersom du aldrig tycks använda citatfunktionen!

Hennes föräldrar valde inte hennes man, utan hon själv umgicks utan föräldrarnas vetskap med den dåvarande 31-årige livsstilskriminelle redan när hon var 15 år gammal.

Begravningen får de betala själva, men notan för polisinsatsen som genomfördes p.g.a. säkerhetsläget för de medverkande c:a 200 personerna landar i knät på oss skattebetalare.

Om "Soc" är inblandade så medges endast en enkel begravning, men eftersom man hade anordnat samling efteråt för enormt mycket folk, så antar jag att de berörda själva betalar kostnaderna.
Citera
2019-09-11, 19:09
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaxy
Varför vill man undvika fler mordförsök på Lamin? Tredje gången gillt heter det ju och det är bara att hoppas.

Man vill inte framstå som inkompetenta idioter förstås. En ny skjutning där kulorna yr åt alla håll och random medborgare blir träffade vore närmast en katastrof för politikers och polisens trovärdighet i detta uppskruvade läge. Regering, polisen och hela statsförvaltningen kräver naturligtvis att gangsternegern överlever ett tag till.

Är övertygad om att gambiern vaktas stenhårt just nu. Ddäremot är det förstås bara snack att dom tappade bort taxin på väg till Nacka. Bevakningen var inte påtänkt vid den tiden.
Citera
2019-09-11, 19:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Undrar varför polisen var där när de inte brytt sig tidigare.
Deras uppgift är att skydda allmänheten om man befarar att denna kan råka illa ut för något tänkbart planerat våldsdåd som kan inträffa.

Att bry sig om någon som den "dövstumme" Lamin ingår däremot inte i deras uppgifter.
Hans tid är sannolikt ganska utmätt om anstiftaren byter ut de skakiga, skitnödiga "fjunisarna" som inte ens skulle kunna vinna en nallebjörn vid skjutning på Gröna Lund.
Men, vi får väl se hur det slutar!
Citera
2019-09-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Man vill inte framstå som inkompetenta idioter förstås. En ny skjutning där kulorna yr åt alla håll och random medborgare blir träffade vore närmast en katastrof för politikers och polisens trovärdighet i detta uppskruvade läge. Regering, polisen och hela statsförvaltningen kräver naturligtvis att gangsternegern överlever ett tag till.

Är övertygad om att gambiern vaktas stenhårt just nu. Ddäremot är det förstås bara snack att dom tappade bort taxin på väg till Nacka. Bevakningen var inte påtänkt vid den tiden.

Tror jag med VARFÖR skulle dom tappa bort taxin just när skjutningen sker....skitsnack😀
Citera
2019-09-11, 21:18
Medlem
Finns tydlig bild när Lamin med keps och solglasögon bär kistan och när han sedan står över graven innan jorden ska ner
Citera
2019-09-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Finns tydlig bild när Lamin med keps och solglasögon bär kistan och när han sedan står över graven innan jorden ska ner

Vart ska den bilden finnas någonstans ?
Citera
2019-09-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vem du håller med framgår inte, eftersom du aldrig tycks använda citatfunktionen!

Hennes föräldrar valde inte hennes man, utan hon själv umgicks utan föräldrarnas vetskap med den dåvarande 31-årige livsstilskriminelle redan när hon var 15 år gammal.

Begravningen får de betala själva, men notan för polisinsatsen som genomfördes p.g.a. säkerhetsläget för de medverkande c:a 200 personerna landar i knät på oss skattebetalare.

Om "Soc" är inblandade så medges endast en enkel begravning, men eftersom man hade anordnat samling efteråt för enormt mycket folk, så antar jag att de berörda själva betalar kostnaderna.
Likaväl som att arrangören får ta notan för polisbevakningen i en del andra fall där de anses dra till sig ett klientel som gör insatsen nödvändig, så borde notan för detta polisuppbåd läggas på den församling som höll i begravningen. De får väl göra som alla andra som arrangerar uppmärksammade jippon och ta inträde av de som vill beskåda spektaklet för att få ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in