2019-09-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Tar 3-5 min att köra från S:t Göran till 62:an med blåljus på. Det fattas runt 20-25 min i denna soppa.
Kjellgrensgatan > Lindhagensgatan > rondellen > Norr Mälarstrand (5 trafikljus på sträckan).
Dom körde iväg med HOL 09:35 från trottoaren utanför 62:an

Det är tiden då Polisen har uppdaterat hemsidan. Inte exakta klockslag när ngt hände.
Citera
2019-09-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur bodelningen:

Parterna har haft en komplicerad relation med bland annat vårdnadstvister angående de gemensamma barnen. Karin Lilja har pa grund av sjukdom haft stora svårigheter att kunna delta i handläggningen Många kontakter har förkommit på telefon, sms och e-mail. Bodelningsförrättaren har haft förståelse för Karin Liljas svåra situation och i det längsta försökt få henne att inkomma -med kompletteringar, slutligt angivande av sin I inställning samt slutförande av talan.

Ingen av parterna har påkallat att en formell bouppteckning (enligt kko3 17:5 och 9:7) upprättas. Bodelningsförrättaren har gjort den bedömningen att det Sannolikt skulle vara verkningslöst obh bara innebära ytterligare tidsutdräkt att begära Vitesföreläggande enligt ÄktB 17:5, då Karin Lilja inte underlåtit 41.14..ipria uppgifter utan snarare på grund av sin svåra sjukdom inte haft förmåga till detta

När var det här?
Citera
2019-09-11, 18:01
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Stämmer, AB har nämnt vittnesuppgifter kring detta:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPbK3p/grannarna-forsokte-stoppa-blodningen-med-servetter

Har du sett någon uppgift att skytten ska ha varit blond?
Citera
2019-09-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
När var det här?
2017. I början av året. Bouppdelningen.
Citera
2019-09-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Hon kanske gav upp lägenheten tillfälligt, och hoppades kunna ta tillbaka den senare, på ett eller annat sätt.......Om det är som du säger, kanske hon inte kunde köpa den/ta över den själv, och avstod då istället delningen.
Varför flyttade HON ut överhuvud tagit???
Citera
2019-09-11, 18:07
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Det var Aftonbladet som hänvisade till sin källa som sa att förundersökningen lades ner pågrund av att K nekade inblandning i detta torpeduppdrag. Eftersom hon nekade och det saknades sms eller liknande dokumentation landade utredningen i en ord mot ord situation.

Källan Aftonbladet hänvisar till påstår alltså att Karin nekade till anklagelserna. Stämmer de uppgifterna så ljuger K rakt av när hon låtsas i media att det var först under söndagen hon fick höra talas om detta för första gången.

Länkar till artikeln du hänvisar till:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015
Citera
2019-09-11, 18:08
Medlem
Ja vem fan börjar BROTTAS med en person med pistol?! Det tror jag inte ens de mest hårdnackade gängsnubbarna skulle göra, som du skriver fryser man väl och möjligen tar upp händerna i luften. Sen flyr man så fort skytten tittar bort för nån sekund. Eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hibbing41
Jag vill börja med att tacka er som "stöttat" en nybörjare på FB som mig tidigare i tråden. Ni vet vilka ni är.

Det som jag funderat lite på, och som jag inte kan se ha tagits upp tidigare i tråden, det är hur någon med 3 skottskador tar sig ner 5 trappor och ut på gatan för att som det verkar be om hjälp. Hur lyckas man med det, förutom att "brottas" med angriparen? Nu säger jag inte att HOL är den som är den onde i detta drama. Det är bara något som jag inte riktigt kan förstå.

Någon skrev att hen blivit utsatt för vapenhot och att den mest naturliga reaktionen är att frysa. Personligen tror jag att jag själv skulle reagera precis så. Typ sträcka händerna över huvudet, stå helt still och bara göra som jag blev tillsagd.

Sen är det det där med mobilen. Han är advokat på väg till jobbet. De advokater jag känner till är ALLTID tillgängliga. Alla dygnets timmar. Varje gång de lyfter på luren så kan de debitera, varje minut kostar. Dessutom är det hans byrå. Han om någon måste vara tillgänglig för klienter och medarbetare.

Om inte annat skulle han väl som förälder ta med sig mobilen för att kunna vara i kontakt med sina barn vid behov.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag inte alls att det är konstigt om man inte har lämnat spår på nätet som det verkar att KL inte har. Det känner jag många som försöker undvika, ffa de som jobbar i offentlig verksamhet som lärare, åklagare, polis m.fl.. Men att inte ha med sig sin mobil.......hmmmmm?

Det verkar vara en riktig soppa. Men jag är helt övertygad om att vi kommer att få veta vad som egentligen ligger bakom det hela. Just nu känns båda parter, i min värld, kunna vara lika skyldiga. Eller också är det något helt annat som ligger bakom.
Citera
2019-09-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vilket är ditt ärende?

Ja, du har ju precis citerat mitt inlägg där det framgår vad mitt ärende är.

Och nej, tråden handlar inte om mig, vilket borde vara rätt tydligt, så verkar ju tjatigt att ni är några som fortsätter att attackera budbäraren, istället för att diskutera det aktuella brottet och ta till er den information som presenteras. Det går bra att skicka PM, vilket ni är fullt medvetna om, och ändå inte gör. Sluta nu med dessa sidospår om olika användare här i tråden...

Det vore synnerligen intressant för det här fallet ifall det kunde framgå vilka övriga som hörts upplysningsvis av polisen. Förutom familj och vänner så borde man förstås parallellt dammsugit bland HOL:s klienter och eventuella missnöjda motparter (där han exempelvis varit målsägandebiträde) för att i alla fall följa upp några spår. Även de som finns i KL:s närhet måste ju höras oavsett misstankegraden. Men alla sådana uppgifter lyser med sin frånvaro här. Synd...
Citera
2019-09-11, 18:10
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Mycket känns amatörmässigt. Valet av flyktbil, en svart SUV. Varför inte välja en mer diskret dussinbil. En blå Passat eller vad som helst. Svart SUV känns ju som förortsmaffian eller att någon varit så korkad att använda sin egen privata bil.
Den verkliga frågan är väl hur fan den kan försvinna upp i rök, eller har polisen hittat den utan att vi vet det?

Förbaskat underligt är det i vilket fall som helst.
Citera
2019-09-11, 18:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det mesta talar för ex-frun men det kan ligga någon annan bakom.

HOL är fortfarande skjuten.

Hon har inget alls emot att sitta inne, om det skulle bli så.
Det har hon själv sagt.

Alltså herregud, vem säger de orden vare sig hon är skyldig eller inte ("jag hade inget emot att sitta inlåst").

Den där personlighetsförändringen, som hon tydligen gått igenom (oavsett om hon är skyldig till att "hivat omkull Henrik", om man uttrycker det med Leif GW:s ord ). Hon verkar ha regredierat till en liten tonårsflicka? Hon är så liten och späd, och uttrycker sig som en wt, ung, tjej nästan (det man ser av hennes gestalt och hör henne formulera sig i intervjun i Aftonbladet).

Så från att ha varit en så kreativ och välformulerad jurist då (som påståtts i tråden) så har hon förvandlats till en osäker tonåring (ihop med att hon är manipulativ i förhören, enligt Aftonbladet)?

Otroligt svårt att fånga hennes personlighet på det man sett.
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-11 kl. 18:24.
Citera
2019-09-11, 18:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jaha, men han är tidigare kollega till Karin. Han är domare vid kammarrätten Sthlm. Lär inte vara den person hon bor hos. Vi söker någon som är på SU..

OK. Då var påståendet i tråden om att "kollegan" var en internutredare fel. Inte första gången i så fall ...
Citera
2019-09-11, 18:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Henrik skulle betala 9,500 000 till Karin. De fick hälften var av fritidsboendet. Och han gjorde henne skuldfri.
Han fick hela boendet (se friköpet ovan) pga vårdnaden av barnen. Samt lösöret i lägenheten. Det är kontentan av tvisten.

Ovanstående är inget rykte utan jag har läst hela den 13-sidiga bodelningen som jag tyvärr inte kan dela.

Egna privata skulder kvarstår dock.
Var det överklagandet om bodelningen som var det som avslogs (p g a att KL inte inkommit i tid med motivering till denna) nu 3/9? Har förstått det så men kan ha blandat ihop förvisso.
Alltså ska HOL betala 9 500 000kr till KL, eller har han redan gjort det?
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Då förstår man varför hon inte är glad, ge bort nästan 10 millar till sitt ex, som kanske är otrevlig mot henne...
Menar du att hon ger bort den del som var hans och borde ha haft den också? Ursäkta att jag är så trög.
Citat:
Man avräknar olika kostnader såsom renovering, kostnader för mäklararvode etc. Komplicerat alltihop. Jag menar... 13 sidor.

EDIT: Bostadsrätten inköptes 2004 för 7 800 000 kr.
7 800 000kr som betalades i lika delar av båda? Verkar inte ha varit en gåva i alla fall.

Du har bodelningen men kan inte dela den och den finns inte hos Skatteverket (eller någonannanstans om jag förstått dina inlägg rätt - det har jag antagligen inte). Är verkligen dubbeltrög. Och säkert trippel-, quadrupeltrög o s v också.

Tack för att du delar med dig ändå.

Vilken sorglig historia det här är. Fylld av action också. Blir kanske film av det hela så småningom, historien duger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in