2019-09-11, 18:08
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Skönt med lite kvällsläsning....

Kvinna: Okej okej men ko... skägg! Tryck.. Kompressioner! Till staying alive ah så tänk staying alive låten. Ah så nu en polis här

https://www.youtube.com/watch?v=YxvBPH4sArQ

Skrattar när jag tänker på det, lite Bee Gees i lurarna och försöker rädda lite liv.
Citera
2019-09-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Kvinna: Okej okej men ko... skägg! Tryck.. Kompressioner! Till staying alive ah så tänk staying alive låten. Ah så nu en polis här

Skrattar när jag tänker på det, lite Bee Gees i lurarna och försöker rädda lite liv.

Hahaha, ja du fick mig till skratt där... Tror dock att hon informera snubben som gör kompressioner att köra i takt till låten... Men du har en skön humor, även fast det kan låta osympatiskt
Citera
2019-09-11, 19:35
Medlem
Citat:
1 - Du är en jävla hjälte!
Försökte också fixa men han på tingsrätten påstod det skulle bli en fraktavgift mm avgifter, betalade du 3700 eller blev det mer?
Oavsett - riktigt hjälte

2 - Dagens andra hjälte är hon som kör kompressioner till staying alive! (I fupen)

Vissa saker fastnar uppenbarligen från HLR kurserna! Som att lämpligt tempo för kompressioner är som takten i staying alive. Minns att dom tom spelade låten i bakgrunden under övningen !
(Jag skulle dock troligtvis själv bryta ihop av å försöka tänka på Staying Alive. Enklare att bara föröka ”stänga av” känslomässigt vad man gör å pumpa på å räkna kompressionerna bara tror jag. )
Intressant att läsa alla dess direkta å emellanåt mkt förvirrade telefonsamtal . Man får ett litet grepp både om paniken å att människor faktiskt vill hjälpa till.
Senast redigerad av Siasoss 2019-09-11 kl. 19:38.
Citera
2019-09-11, 19:46
Medlem
Citat:

Otroligt men Helt sant: på hlr kurser kör dom den låten som bakgrunds musik för att man ska få in rätt takt/tempo!

Det är därför hon börjar prata om den. SNacka om fascinerande hur minnet funkar under stress press, så plockar vissa bara fram minnet av instruktionen för hur man ska göra (medan andra reagerar på helt andra sätt).
Citera
2019-09-11, 22:59
Medlem
Exoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ny artikel öppen fram till kl 15,13 idag.

https://www.dt.se/artikel/mordoffrets-mamma-i-ratten-sista-orden-till-sonen-vi-syns-nar-jag-kommer-hem

”Sonen och den åtalade 23-åringen, som erkänt mordet, hade enligt mamman haft gemensamma narkotikaaffärer.”

– De sålde tillsammans, säger hon och berättar att 23-åringen sedan valde att sälja tillsammans med en annan person”.

Och lite längre ner i artikeln

”Mamman berättar hur sonen skulle få besök av en vän från Uppsala. Därför åkte han tillbaka till lägenheten i Borlänge. För att städa och förbereda besöket.

Enligt vad mamman hört skulle vännen hjälpa till att ordna med de skulder sonen hade, och att få in de pengar som andra var skyldiga sonen.

Strax efter klockan 23 den 11 januari skjuts sonen och hans vän på öppen gata i Kvarnsveden.”

Mamman verkar ha haft ganska bra kännedom om sonens problem. En anhörig ska också ha betalt skulder sonen haft efter att denne fått påhälsning av nån. Fyfan, hemskt å ha en unge som steg för steg dras in i mer å mer skit sådär....

Hörde att Joseph hade vittnat idag och sagt att 35åringen var skytten.
Antar att det är ahgdavan eller vad han heter? 🤔
Citera
2019-09-12, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoned
Hörde att Joseph hade vittnat idag och sagt att 35åringen var skytten.
Antar att det är ahgdavan eller vad han heter? 🤔

Trodde 35-åringen var S*mmy? Han som muckat från kåken mindre än en månad innan skjutningen. Guldgosse
Citera
2019-09-12, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appleseeds
Trodde 35-åringen var S*mmy? Han som muckat från kåken mindre än en månad innan skjutningen. Guldgosse

Ja enligt dt.se pekar JH ut S medan det enda A.B säger är att ”han ej varit på platsen, ej skjutit någon och i övrigt inga kommentarer”.

N.M tog fortsatt på sig skulden och menar att han sköt av rädsla för att JH gick mot honom.

https://www.dt.se/logga-in/23-aringen-om-mordet-i-kvarnsveden-jag-blev-radd-tog-upp-pistolen-och-skot (Låst artikel)
Citera
2019-09-12, 10:48
Avslutad
Hur går det för vår hjälte med Fupen?

Känner till en av dessa herrar, ska bli spännande att läsa.
Citera
2019-09-12, 10:58
Medlem
Vill inte vara påstridig, men finns det någon chans att delar av FUP kommer innan dagens slut???
Citera
2019-09-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosdeluxe
Jag ska upp om 2,5 h så jag måste sova. Men jag testade att scanna in den första delen som låg överst i högen. Så dom första 20 sidorna är ang Våld mot tjänsteman 🤔

Men stå ut grabbar & tjejer för det kommer mera innan helgen 😁

https://minfil.com/idA3xa5fn8/K_177423-19_V_ld_mot_tj_nsteman_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Psykosdeluxe
Har ej haft tid att gå igenom dessa, så ni får gärna tala om hur kvaliten är då jag testa scanna med telefonen 🤔 Kommer upp mera i eftermiddag och då tar jag förhören.

https://minfil.com/O7hbyb53n6/Larmsamtal_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vill inte vara påstridig, men finns det någon chans att delar av FUP kommer innan dagens slut???

Lät ju så tidigare iaf.... Men som sagt, extremt mkt material å lätt att både bli uttråkad i vissa delar å äcklad/illa berörd i andra när man bläddrar igenom en sån där bibba papper om en så pass allvarlig händelse. Vi får ha förståelse om det ev tar lite tid. Personen som begärt it handlingarna kan ju också behöva överväga vad den vill ska komma ut till hela fb. Den som betalar bortåt 4000kr kanske har nån personlig koppling /intresse i fallet på något sätt tänker jag. (Vet absolut inte, ren spekulation.)
Senast redigerad av Siasoss 2019-09-12 kl. 14:00.
Citera
2019-09-12, 17:32
Medlem
Exoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appleseeds

Okej, har alltid haft känslan av att s*mmy tryckte på avtryckaren. Tack för svar.
Citera
2019-09-12, 18:55
Medlem
Någon som har koll vem denne S är??? A är ju bmc sthlm och N är en grabb från Vansbro ... Men den påstådda skytten har man knappt hört något om, förutom att han nyligen muckat innan händelsen, från vad???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in