Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Enligt ett PM jag fick från en användare som vill vara anonym så verkar polisen ha ganska bra koll på vem dem letar efter just nu. Det är inga namn som varit uppe i tråden hittills och det kan mycket väl vara snubbar från klubben Chicanos i Sandviken.
Om man kollar bilderna på deras fb-sida så är det inte många små fjuniga killar i 20års åldern.
Finns det någon tydlig koppling mellan dem och grabbarna i Borlänge?
Citat:
Ursprungligen postat av
Filurig
Han dog pga knarkskulder och falska vänner svårare än så är det inte
Nån skriver till mig i PM att de som troligen gjort det och är eftersökta inte är BMC (som skrivits i media) utan från nån supporterklubb. Jag vet noll å intet om detta, likaså kan det vara nån som vill sprida villospår måste man också ha i åtanke.
(Varför personen skrev till mig och inte direkt här själv vet jag inte, rädd kanske för att bli avslöjad. Jag är ju bara en helt vanlig vuxen fd Borlängebo som skrivit här att jag tycker de som vet ska meddela polisen. Dessutom kan man faktiskt tipsa anonymt så man leder utredningen i rätt riktning . Polisen måste såklart sålla i trovärdighet och tycker det är tråkigt att de inte kan ställa frågor osv om du inte ens lämnar en fungerande mailadress. Men det går att skicka tips anonymt på polisens hemsida
https://polisen.se/kontakt/mejla-region-bergslagen/