2019-09-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Han är frustrerad. Han vill väl men har inte alltid de bästa sätten att hantera det på.
Han vill få ett slut på trash morsans offer beteende så ungen kan få hjälp och ett bättre liv.

Jag förstår att han vill komma till tal. Varför ska han vara tyst när de gång på gång i videos och live snackar massa skit om honom. Klart man kör hårt mot hårt till slut.

Håller med, jag hadde fan blivit knasig själv på det så.

Men ändå jävla dumt att gå ut med sånt som skett för fjorton år sedan... Alla av dem sitter ju och värker ur sig om det när som kanske borde pratat med spyckolog/jourhavande mednmänniska om det i stället.

Eller helt enkelt siktat på att göra något bra av framtiden i stället för att gräva ner sig i gammal dynga.

jag tröttnar i vart fall på att följa dem... Så här i bärplockartider så hade det vart roligare att titta på någon som går med krökt rygg och hummar och fyller en korg i två timmar eller nått.
Citera
2019-09-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ja, videon var en snark fest rakt igenom. Fortsätter hon lär Oliver inte ha många följare kvar när han bestämmer sig att komma tillbaka för de tappar mycket följare. Och nu menar jag aktiva som faktiskt kollar på videos. Siffrorna sjunker fort.

Eller så kommer det massa nya följare som bara märkt att här har vi någon rolig problemfamilj att glo på live med en stor kartong popcorn.

Själva fansen lär ju tröttna så småningom.

Ett är då säkert. Något måste dom ändra på för fortsätter dom på det här spåret kommer inte det här sluta lyckligt

Jag tror nog att alla kan vara överens om att dom flesta vill att det slutar lyckligt men jag kan inte se det nu.
Citera
2019-09-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
why is it strange?....it was a great live with lots of open communication and no one got blocked for their discussion...

raising awareness and trying to get supporters of jewels to see the light....if jewels can get help then that in turn helps oliver.....

I was watching it
He told good things But together it it just felt wrong, i got bad feeling about this live in an livestrereem on YT. maybe just explain everything in one video and then leave them alone.
Citera
2019-09-11, 14:09
Medlem
11433.08s avatar
Ful klickbait psykmorsan la i senaste videon, "tatueringar".

Jewels, starta din egna kanal "jewels smink, hår och självömkande" istället. Där kan du prata om alla dina diagnoser, första avsnittet kanske kan handla om bulemi och hypokondri.

Issy har kvar kanalen i sin helhet men byter namn och kör det content hon vill, typ gaming eller transfrågor. Eller om att ha en psykmorsa som alltid vill flytta runt hela tiden för att hon blir sjuk om hon inte är nöjd, vilket gör att issy aldrig kan rota sig på ett ställe och skaffa kompisar.
Citera
2019-09-11, 14:31
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
I was watching it
He told good things But together it it just felt wrong, i got bad feeling about this live in an livestrereem on YT. maybe just explain everything in one video and then leave them alone.

yeah i was going to continue with making a video for each of the videos about me but i see its pointless now...everyone can see for themselfs how crazy and manipulative jewels is....i dont need to add fuel to the fire...i think ill just add a few family videos every now and then maybe oliver can watch sometime who knows....but yeah i think my point has been made and heard clearly....

the live stream wasn't planned....but it was good because quite a few people joined and had an open conversation without being banned and blocked....jewels hates discussion

anyway my hope is they just get off social media...take a break...focus on health and school and get the negativity out of their home....and of course hopefully one day oliver reaches out to his family in Australia...sadly i dont see jewels changing because she does not think the problem is with her.....

anyway...
Citera
2019-09-11, 17:41
Medlem
Gråtvideorna verkar vara borta nu. Ny (?) kanalheader med lite BRIS-känsla. Undrar om de ska göra någon slags kampanj av detta.
Citera
2019-09-11, 18:18
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Gråtvideorna verkar vara borta nu. Ny (?) kanalheader med lite BRIS-känsla. Undrar om de ska göra någon slags kampanj av detta.

Jewels förstör ju för Oliver hela tiden.
Hade han bara fått ha en gaming-kanal för sig själv hade folk slutat bry sig.
Det finns en baktanke med allt hon gör.
Citera
2019-09-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Vilken tur att jag hann spara ner dem Ska skicka till soc.
Citera
2019-09-11, 18:48
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Oliver tillbaka. Såå pigg!
https://youtu.be/WtmmspeeqaQ

Va bra. Då kanske han orkar ta tag i skolan också?
Nej just.. Man fick inte tjata om skolan.
Citera
2019-09-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Oliver tillbaka. Såå pigg!
https://youtu.be/WtmmspeeqaQ

"Såå pigg nu"
Oliver nyss: Tror jag ska avsluta snart för jag är så trött

Edit: Han avslutade nu efter 50 minuter.
Senast redigerad av knarkqueen 2019-09-11 kl. 19:13.
Citera
2019-09-11, 20:43
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Hon har en skev bild av verkligheten när hon tror att "most people" kan ta sitt pick och pack och flytta när saker uppstår. Är en liten del av befolkningen som har dem möjligheterna, de flesta är låsta pga ekonomiska skäl, jobb, familj, barnens skola and you name it.

Vill de flytta får hon börja leta efter rimliga alternativ. Hyra ett HUS i STOCKHOLMS området för 7000:- när man inte har jobb är inte rimligt att hoppas på. Att hitta något i Stockholm överhuvudtaget är inte rimligt.

Morsan är efterbliven.

Det där gör mig så jävla förbannad hur psykmorsan bara räknar med att få allt på ett silverfat.
jag har bott i samma etta i 8 år. (sthlm)
stått i bostadskö i 12 år och får bara erbjudanden om ghettoställen.
Men den där subban förväntar sig att få en lägenhet i sthlm bara sådär. De har fan fått flytta tillräckligt, ge oliver en fair chans i livet att få växa upp på EN plats där hon kan få behålla de irl vännerna hon får.
nej såfort de börjar rota sig så kommer alla diagnoser fram och de måste flytta.

Hon kan sitta där och gråta, det är inte ett dugg synd om henne, hon tillför inte världen ett skit, en onödig belastning på systemet. För att hon KAN jobba, hon har bara blivit bekväm av att inte göra ett skit.

Hoppas du läser det här, rugguggla.
Citera
2019-09-11, 21:46
Medlem
Imsdal93s avatar
Jag förstår frustrationen hos många, men det stjälper mer än det hjälper att använda ord som "subba" etc. Det visar bara på ett litet ordförråd.

Tror inte Jewels läser det och tänker "Ja, hen har faktiskt en poäng där". Utan snarare blir fokuset på ordvalet, och återigen så kommer kommentaren hamna i "mobbing" - facket.

Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in