2019-09-09, 21:36
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JameGumb
Fahrenheit, CK One, Old Spice, Hugo Man etc är alla gamla klassiker som jag använder.

De tillverkas fortfarande av en anledning. Fahrenheit är en riktig klassiker, utsökt doft.
Citera
2019-09-09, 21:50
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEdwardh
Verkligen inte förstått tjusningen med Sauvage heller. Luktar inget speciellt och man känner den överallt. För mig handlar dofter om att utmärka sig eller skapa en känsla och Sauvage gör det verkligen varken eller för mig. Kanske kan nya Parfum koncentrationen göra det, ska lukta på den vid tillfälle men hittills har det aldrig varit nära ett köp för min del med de andra två koncentrationerna

Första gången jag sniffade Sauvage blev jag förundrad över hajpen. Den luktade som en kemisk reaktion på en metallplatta, en extremt syntetisk och stickande lukt. Över tid har jag däremot börjat uppskatta den en aning. Jag har en flaska EdT men använder den inte så ofta. Doften är ganska tråkig och utvecklas knappt någonting över doftcykeln.

Det stora problemet med Sauvage är att så många använder den och att den luktar närmast identiskt oavsett vem som använder den. Många parfymer kan få en väldigt skild karaktär beroende på vem som bär den eftersom hudkemin skiljer sig mellan personer. Sauvage däremot skiljer sig inte alls från person till person och det är därför den är så lätt att uppfatta när man går förbi någon som bär den.
Citera
2019-09-09, 22:35
Medlem
mr.demons avatar
Har frågats om detta förut, men är verkligen Headspot äkta parfymer? Hur kan dom ha råd att ligga 100-200 under andra?
Citera
2019-09-10, 07:39
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Har börjat bli doft beroende. Har prover å så på dyrare parfymer men köper annars det mesta på blind.
Har inget emot unisex å vissa damdofter.

Blir nog ett köp av följande under veckan:

Alasya Ashelly - Vanillia
Aramis - Classic
Joop! - Homme
Davidoff - Zino

Joop är jag mest sugen på, skulle sedan vilja ha Go och Nightflight.

Är det någon här som testat Joop?
Homme skall tydligen vara en stark rackare, påminna om Creed - Santal.
Citera
2019-09-10, 07:59
Medlem
BTW, måste slå ett slag för CK - Shock.
Köpte den på blind, och var riktigt billig. Då jag tycker om Dr. Pepper så passar Cherry doften fin fint.

Giorgo Beverly Hills - Red for Men, 189kr, 100ml på parfym.se
Har använt den flera gånger, billig som bara den och en trevlig gubb parfym.

Tabac Original - Fyllig tvåldoft med en hint av cigarett. Har den på jobbet när jag bär flanellskjorta.
Den som tycker om Brut, kommer nog även tycka om denna.

XERJOFF XJ 1861 RENAISSANCE - Har denna på prov från Gents. Väldigt sensuell. Kommer att köpa en flaska i framtiden.

Creeds Viking - Någon gång i framtiden köper jag hela flaskan, tycker om energin i parfymen. Man känner sig pigg och kraftfull med den.

Floris Santal - Prima doft när man röker cigarr. Tycker den i slutändan är lite väl söt med vanilj.

Floris A Rose for... Om jag någongång skaffar en kärring igen, så skall jag spruta ner henne med denna parfym. Orientaliskt rosdoft. Väldigt mumsig.
Citera
2019-09-10, 09:31
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Har börjat bli doft beroende. Har prover å så på dyrare parfymer men köper annars det mesta på blind.

Aramis - Classic
Joop! - Homme
Davidoff - Zino

Sådan namnslakt har man ej skådat på länge!
Citera
2019-09-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Sådan namnslakt har man ej skådat på länge!
Lol, krångligt namn. Gör nytt försök när jag har flaskjäveln framför mig
Citera
2019-09-10, 21:52
Medlem
happyjoys avatar
Citat:

Aramis - Classic
Joop! - Homme
Davidoff - Zino

Davidoff Zino är riktigt bra. Billig old school. Inget för tonåringar.
Citera
2019-09-11, 10:50
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Har frågats om detta förut, men är verkligen Headspot äkta parfymer? Hur kan dom ha råd att ligga 100-200 under andra?

Jag har handlat hos dem online ett par gånger och det är äkta varor som levererats.
Citera
2019-09-11, 10:55
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Jag brukar få höra att den är distink men diskret, inte för stark om du inte sprutar den som en AXE bland barnen, vi kanske definierar diskret olika i jämförelse med annan parfym.

Dior har gjort en del herrparfym som projicerar rätt rejält, och Sauvage är inget undantag. Det är klart att det finns starkare parfymer att köpa men prestandan hos Sauvage är stark.
Citera
2019-09-11, 11:00
Medlem
Prayuths avatar
Citat:

Aramis - Classic
Joop! - Homme
Davidoff - Zino

Jag skulle inte rekommendera att köpa blint. Hittar du inte doften du söker i butikerna kan du alltid beställa ett 5ml sprayflaska i någon parfymgrupp på Facebook eller liknande. Brukar inte vara dyrt.

Istället för Joop! Home skulle jag rekommendera Montblanc Individuel. Den luktar betydligt bättre och ligger närmare Creeds doft. Bra prestanda på den.
Citera
2019-09-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Jag skulle inte rekommendera att köpa blint. Hittar du inte doften du söker i butikerna kan du alltid beställa ett 5ml sprayflaska i någon parfymgrupp på Facebook eller liknande. Brukar inte vara dyrt.

Istället för Joop! Home skulle jag rekommendera Montblanc Individuel. Den luktar betydligt bättre och ligger närmare Creeds doft. Bra prestanda på den.
Tackar för tipset angående Montblancen.
Körde idag med Lagerfeld Classic, utomhus arbete och skjorta. Tyckte det var en angelägen upplevelse.

Edit: Blir nog att köpa Joopen i första hand ändå, den verkar så extrem att den måste jag ha. Montblancen verkar vettigare, men det är ju inte lika kul
Senast redigerad av Isterbandsdoktorn 2019-09-11 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in