2019-09-11, 13:19
Medlem
Om fordonet var stulet etc tror jag skytten åkte upp på Essingeleden. Även om det är 09 så flyter trafiken på rätt bra faktiskt. En svart SUV som kör normalt lägger ingen märke till.

Om de inte ville registreras av trängselskattekamerorna tror jag att de åkte och parkerade någonstans Fredhäll/Kristineberg...
Citera
2019-09-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Både E4.an söderut och norrut är ju tvärtemot morgonrusningen. Essingeleden rinner på rätt bra söderut efter Kungsholmen. Det blir stopp om man ska ner i Söderledstunneln, men svänger du höger och fortsätter söderut på E4:an så är det fri fart ut ur stan.

Förvisso. Nu har vi skrivit lite förbi varandra om samma sak i tråden - jag menar inte direkt att själva trafikflödet är det stora besväret, men man måste också i en planering ta hänsyn till antalet medtrafikanter och potentiella vittnen etc, samt risk för andra polisbilar uppe på t ex Essingeleden och det faktum att man kan bli fast mellan två avfarter. Gäller både E4 norrut och söderut.

Ut mot Bromma finns det flera olika mer eller mindre diskreta alternativ direkt efter Tranebergsbron.

Att omedelbart gömma bilen ett p-hus eller garage och/eller ha nästa flyktbil vid en större parkering är också ganska klokt, men då borde den svarta SUV:en eller stadsjeepen ha hittats av polisen vid det här laget.

Som sagt var är det en teori utifrån vad som är logiskt... Vid grova brott är det oftast något som i slutändan förbryllar utomstående och det är för att den här typen av människor, dvs grova brottslingar, nästan alltid gör märkliga misstag eller fel i stunden.
Citera
2019-09-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Ok - så nu lanserar du en hypotes med flera inblandade i dådet? Det finns en medhjälpare till skytten som på klassiskt manér hållit motorn igång nere på gatan? Då har vi en konspiration i miniatyr alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Är inte det redan en ganska självklar teori?

Som du lanserar utan stöd i vad som framkommit offentligt och i vilket syfte gör du det?

Varför är du så stöddig hela tiden och ska besvara andras frågor med vaga antydningar? Och i detta fall en motfråga, utan att utveckla dina tankar? Det för inte tråden framåt utan känns som ett sabotage och/eller försök till att kasta tvivel på de uppgifter som faktiskt är vederlagda. Din trovärdighet blir bristfällig samtidigt som du sitter på information från paret L*ljas privatliv. Hur ska du ha det?
Citera
2019-09-11, 13:31
Medlem
Citat:
Va? Var ambulansen först på plats 9.30? Det är ju inte långt till Sabbatsbergs sjukhus därifrån. Kan någon sammanställa en tidslinje? Vi behöver samtliga tidpunkter. När skjuts han. När är polis och ambulans på plats. När rapporterar media. När är KL på plats. Vi kanske skulle starta en separat tråd som enbart handlar om tekniska utredningsfakta om brottet för att slippa det här dravlet om KL och HOL och vårdnadstvist och knull och golddigger osv.

Enligt polisens tidslinje var de på plats 9.00. Måste ha fått larm något tidigare. KL greps 11.21 enligt häktningsframställan.

Polisens linje

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/6/06-september-0900-kontroll-personfordon-stockholm/
Citera
2019-09-11, 13:33
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu diskuterar vi utifrån samma fakta.

Det som är märkligt är att boutredningsmannen låter ärendet dra ut i evigheter och sedan beslutar att HOL har första tjing och att han kan bo kvar. Boutredningsmannen har ingen befogenhet att ta ställning i vårdnadsfrågor och var barn bor, eftersom barn inte är "egendom" av det slag han ska hantera. Boutredningsman ska inte heller tolka en dom om ensam vårdnad, som vägledande i vem som ska bo i en viss lägenhet som är värd en förmögenhet, när det är tvistigt.

En normal hantering av bodelning med parter som inte kan komma överens beträffande dyrbara saker är försäljning. Det räcker det inte med värdering för att komma fram till rätt marknadspris.

Dyr konst, smycken, bostäder m.m. lämnas in till auktion och till ansedda Mäklarfirmor. Inte till advokaternas bekanta och känningar i branschen, typ uppköpare som tar hand om billiga saker alla vill bli av med.

Att HOL fick lägenheten tolkar jag som att dessa advokater gjorde som de ville eftersom de visste hur strulig KL är. Av erfarenhet visste de att hon saknar förmåga att hantera vardagen, och post av det slag ett brev från en domstol innebär.

När parter inte är eniga om hur lösöre som en lägenhet ska fördelas, ska en avyttring ske transparent på en öppen marknad hos mäklare som sålt liknade objekt. De kan en boutredningsman göra utan att be parterna om lov. Parterna kan lämna bud och köpa den egendom de vill ha, likt alla andra intressenter på den öppna marknaden.

Inte undra på att Kl ville överklaga denna bodelning som stinker vänskapskorruption. Nu förstår vi varför hon är arg. I dagligt tal skulle vi ju skoja till det med att någon borde skjuta den där jäveln!

Bodelning om man inte kommer överens

Tingsrätten utser bodelningsman handlar inte om korruption.

Om ni inte kommer överens

Om ni inte kommer överens om hur ert giftorättsgods ska fördelas så kan en av er eller båda ansöka hos tingsrätten om att en bodelningsförrättare ska utses (17 kap 1 § Äktenskapsbalken). Detta gör ni genom att skicka en skriftlig ansökan till tingsrätten i den ort där ni är folkbokförda. I ansökan måste ni bifoga personbevis för den som gör ansökan. Ansökningen kostar 900 kr.
Citera
2019-09-11, 13:35
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Vi diskuterar vilken som är snabbaste och enklaste flyktvägen. Inte hur många flyktvägar som finns. Tror knappast att en drummelskytt har tillgång till ett enskilt garage i närheten. Att ta sig ut på Ekerö är väldigt omständigt och massor av rödljus. Rondellen vid Brommaplan är helt igenkorkad.
Nä, jag tror tvärtom att skytten har försökt lämna Stockholm så snabbt som möjligt.

Man kör via äppelviken småvägar och kommer på drottningholmsvägen vid brofästet inte alls omständigt varken den ena eller andra vägen
Citera
2019-09-11, 13:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bostaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu diskuterar vi utifrån samma fakta.

Det som är märkligt är att boutredningsmannen låter ärendet dra ut i evigheter och sedan beslutar att HOL har första tjing och att han kan bo kvar. Boutredningsmannen har ingen befogenhet att ta ställning i vårdnadsfrågor och var barn bor, eftersom barn inte är "egendom" av det slag han ska hantera. Boutredningsman ska inte heller tolka en dom om ensam vårdnad, som vägledande i vem som ska bo i en viss lägenhet som är värd en förmögenhet, när det är tvistigt.

En normal hantering av bodelning med parter som inte kan komma överens beträffande dyrbara saker är försäljning. Det räcker det inte med värdering för att komma fram till rätt marknadspris.

Dyr konst, smycken, bostäder m.m. lämnas in till auktion och till ansedda Mäklarfirmor. Inte till advokaternas bekanta och känningar i branschen, typ uppköpare som tar hand om billiga saker alla vill bli av med.

Att HOL fick lägenheten tolkar jag som att dessa advokater gjorde som de ville eftersom de visste hur strulig KL är. Av erfarenhet visste de att hon saknar förmåga att hantera vardagen, och post av det slag ett brev från en domstol innebär.

När parter inte är eniga om hur lösöre som en lägenhet ska fördelas, ska en avyttring ske transparent på en öppen marknad hos mäklare som sålt liknade objekt. De kan en boutredningsman göra utan att be parterna om lov. Parterna kan lämna bud och köpa den egendom de vill ha, likt alla andra intressenter på den öppna marknaden.

Inte undra på att Kl ville överklaga denna bodelning som stinker vänskapskorruption. Nu förstår vi varför hon är arg. I dagligt tal skulle vi ju skoja till det med att någon borde skjuta den där jäveln!

Återigen ett mycket bra inlägg av dig.

Håller med. Båda parterna vill ha kvar den här lägenheten vilket är fullt förståeligt. Detta är bostadsrätt som är värd över 20 miljoner kronor och med ett verkligt toppenläge. Många som skulle vilja bo i detta område.

Eftersom det f. d. gifta paret inte kan komma överens så får bl. a. lägenheten säljas på den öppna marknaden eller att en av dem löser ut den andra. Jag skulle inte heller vilja "ge bort" min del.
Citera
2019-09-11, 13:39
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En utredning där hon teg som muren men där vårdpersonalen upplevde sig ha en väl underbyggd gissning om hur hon ådragit sig dessa skador.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Henrik har spöat på henne rejält
Om det är grov misshandel så ska väl läkare bryta sekretess och anmäla, oavsett vad patienten själv vill? (10 kap 23 § OSL)
Citat:
Nä, jag tror tvärtom att skytten har försökt lämna Stockholm så snabbt som möjligt.
Ja. Om nu detta är planerat på någon sorts detaljnivå så vill man väl inte heller sitta och tuta ut ur stan och vidare någonstans i landet med samma bil som eventuella vittnen ser dig kliva in i och lämna brottsplatsen i?

Ner i något garage eller motsvarande och sedan byta bil till någon "diskret" som är motsatsen till en svart suv. En liten mörkröd Volkswagen Golf eller dylikt som finns högt här - Sveriges mest populära bilar – jättelista.
Citera
2019-09-11, 13:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Enligt polisens tidslinje var de på plats 9.00. Måste ha fått larm något tidigare. KL greps 11.21 enligt häktningsframställan.

Polisens linje

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/6/06-september-0900-kontroll-personfordon-stockholm/

Tar 3-5 min att köra från S:t Göran till 62:an med blåljus på. Det fattas runt 20-25 min i denna soppa.
Kjellgrensgatan > Lindhagensgatan > rondellen > Norr Mälarstrand (5 trafikljus på sträckan).
Dom körde iväg med HOL 09:35 från trottoaren utanför 62:an
Citera
2019-09-11, 13:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Förvisso. Nu har vi skrivit lite förbi varandra om samma sak i tråden - jag menar inte direkt att själva trafikflödet är det stora besväret, men man måste också i en planering ta hänsyn till antalet medtrafikanter och potentiella vittnen etc, samt risk för andra polisbilar uppe på t ex Essingeleden och det faktum att man kan bli fast mellan två avfarter. Gäller både E4 norrut och söderut.

Ut mot Bromma finns det flera olika mer eller mindre diskreta alternativ direkt efter Tranebergsbron.

Att omedelbart gömma bilen ett p-hus eller garage och/eller ha nästa flyktbil vid en större parkering är också ganska klokt, men då borde den svarta SUV:en eller stadsjeepen ha hittats av polisen vid det här laget.

Som sagt var är det en teori utifrån vad som är logiskt... Vid grova brott är det oftast något som i slutändan förbryllar utomstående och det är för att den här typen av människor, dvs grova brottslingar, nästan alltid gör märkliga misstag eller fel i stunden.

Ja jag håller med om att det finns många diskreta alternativ efter Tranebergsbron. Och man har fortfarande flera möjligheter att ta E18 mot Enköping eller tillbaka till E4 norrut via Kista. Samt man kan ta av från E18 och komma till Uppsala och alla möjliga småvägar ut i obygden. Ligger man på E4.an söderut så sitter man fast ända fram till Södertälje och har inte så många alternativ.
Men efter Tranebergsbron så kommer två jobbiga korsningar där det tar tvärstopp, antingen rondellen vid Brommaplan eller den stora korsningen med väderkvarnen, innan man kommer till Bromma flygplats. Båda är helt igenkorkade och pulsen stiger nog rätt mycket efter Tranebergsbron när man sitter fast i trafiken och kryper fram. Har han haft mer panik och är orutinerad så har han nog valt Essingeleden.
Citera
2019-09-11, 13:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Man kör via äppelviken småvägar och kommer på drottningholmsvägen vid brofästet inte alls omständigt varken den ena eller andra vägen

Okej, instämmer. Kan även vara så att man sätter sig i ett fritidshus på Färingsö och dricker kaffe ett tag tills det lugnar sig och sedan tar färjan över till Slagsta, senare på kvällen. Man skulle även kunna byta flyktbil på Ekerö.
Citera
2019-09-11, 13:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Som du lanserar utan stöd i vad som framkommit offentligt och i vilket syfte gör du det?

Varför är du så stöddig hela tiden och ska besvara andras frågor med vaga antydningar? Och i detta fall en motfråga, utan att utveckla dina tankar? Det för inte tråden framåt utan känns som ett sabotage och/eller försök till att kasta tvivel på de uppgifter som faktiskt är vederlagda. Din trovärdighet blir bristfällig samtidigt som du sitter på information från paret L*ljas privatliv. Hur ska du ha det?

Att skytten uppges flytt i en bil öppnar automatiskt för att det kan handla om fler gärningsmän på plats.
Bilen, den svarta suven, är stöd i sig.

Jag är inte stöddig hela tiden. Men jag kanske är stöddig mot skribenter som ifrågasätter utan att kunna belägga sitt ifrågasättande. Du kan ju läsa inlägg #708 för att se ett praktexempel på en skribent som går på spontan attack utan att själv komma med några som helst belägg.

Men okej.
Det lilla man kan tolka ur media ger iaf mig att det ser planerat ut samtidigt som det är illa genomfört.
Planerat, innebär i det närmaste att fler än en person kan tänkas ligga bakom eller i vart fall vara inblandad.
Jag vet en smula om vilka ljusskygga typer Karin beblandat sig med tidigare, och dom agerar aldrig ensamma. Där någonstans är min utgångspunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in