Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Angående Helenas eventuella affär med TS: Några användare i tråden är ganska tydliga med att Helena hade varit tillsammans med TS, men detta möts med en sorts "diskret skepsis" från ett par användare - man får känslan av att man vill göra kopplingen mellan Helena och TS typ ointressant eller aldrig existerande.
Denne TS verkar skapa lite nerv i tråden, i alla fall är det min uppfattning. MRö är inte sugen på att svara på mina frågor om vad som faktiskt låg till grund för att TS tog bort honom från vänlistan på Facebook. Att TS hade flyttat är sannerligen ingen trovärdig förklaring till att börja rensa vitt och brett i vänlistan. Det ligger något djupare bakom det beslutet.
Sedan funderar jag på det som Jenvén sa: "Tänk hund, tänk häst" och så vidare. TS ska ju ha varit en av Helenas hundkompisar, så i det avseendet passar ju TS som hand i handsken på Jenvéns resonemang. Någon i tråden har skrivit att PW har dementerat TS som "mannen med pilotglasögon", men jag kan inte minnas det. Har PW dementerat TS "specifikt" eller bara genom att hon ska ha svarat ett par användare i tråden att "mannen med pilotglasögon" inte har nämnts i tråden och så vidare? Vilket är det exakt som gäller? Men oavsett detta så kan TS faktiskt vara inblandad på ett annat sätt än som just "mannen med pilotglasögon". Var han på Stadt den aktuella kvällen? Vet vi det?
En annan sak som gör TS intressant är ju hans umgänge med riksdagens före detta talman Urb*n Ahl*n (som dessutom har anklagats för sexuella trakasserier), vars förehavanden den aktuella kvällen också efterfrågas. Dessutom påstås ju Urb*n Ahl*n vara kusin med KM, som av några användare har pekats ut som "mannen med pilotglasögon".
TS skapar lite nerv i tråden, likaså PU:s förnekande om kännedom om BW. MRö duckar för ingående frågor om TS.
Jag känner att jag är en av dem som inte tror att TS har inblandning i HAs försvinnanden. Inget dramatiskt och jag känner inte att det är någon nerv, utan vill bara sakligt delge min version. Erkänner att jag är mycket skeptisk, för jag har träffat honom ett antal gånger och känner delar av hans familj väl.
Självklart är jag inte naiv, saker och ting kan hända ändå..
Om här finns andra i tråden som känner honom, skulle nog ingen säga ett ont ord om honom varken som person, vän eller yrkesman. Det är det jag grundar det på.
Att de skulle varit tillsammans har jag aldrig heller hört, och han måste varit ett antal år äldre än henne, och om jag inte minns helt tokigt hade han sällskap vid den tiden HA försvann.
TS var/är en populär, varm och stilig person. Många som säkert visste vem han är/var och inte konstigt om HA blev förtjust i honom. Någon kanske blev svartsjuka på förtjusningen och de oskyldiga hundpromenaderna..
Det som är intressant tycker jag, är att någon skrev att han varit inne på förhör 2017 med någon annan. Därefter rensar han i sin vänlista...
Får helt enkelt se om vi kan få fram lite info.....