2019-09-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Intressant uppgift att bilen inte var vit! Finns inte en bilfirma i hela Sverige som skulle lackat om en nästan ny bil i en annan färg, bilen skulle då lackats om i motorrummet, skuffen, innanför dörrarna med mera för att den inte skulle se för j-vlig ut. Lacken måste självklart vara enhetlig.
Stämmer din uppgift att bilen inte var vit så kan man säkerligen utgå från att den aldrig vart det heller.

Nä det känns långsökt.....lacka om den till en annan färg för
Citera
2019-09-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Är jag helt ute och snurrar nu, men har det inte ryktats här i tråden att BW's mamma är"brovittnet"? Eller så var det hon som gav BW alibi?

Jo det stämmer. Mamman eller lillasystern till BW. (Enligt mina egna samt en annan persons efterforskningar...)
Polisen samt systrarna vägrar dock bekräfta/dementera detta.
VARFÖR ??
Citera
2019-09-11, 11:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Angående Helenas eventuella affär med TS: Några användare i tråden är ganska tydliga med att Helena hade varit tillsammans med TS, men detta möts med en sorts "diskret skepsis" från ett par användare - man får känslan av att man vill göra kopplingen mellan Helena och TS typ ointressant eller aldrig existerande.

Denne TS verkar skapa lite nerv i tråden, i alla fall är det min uppfattning. MRö är inte sugen på att svara på mina frågor om vad som faktiskt låg till grund för att TS tog bort honom från vänlistan på Facebook. Att TS hade flyttat är sannerligen ingen trovärdig förklaring till att börja rensa vitt och brett i vänlistan. Det ligger något djupare bakom det beslutet.

Sedan funderar jag på det som Jenvén sa: "Tänk hund, tänk häst" och så vidare. TS ska ju ha varit en av Helenas hundkompisar, så i det avseendet passar ju TS som hand i handsken på Jenvéns resonemang. Någon i tråden har skrivit att PW har dementerat TS som "mannen med pilotglasögon", men jag kan inte minnas det. Har PW dementerat TS "specifikt" eller bara genom att hon ska ha svarat ett par användare i tråden att "mannen med pilotglasögon" inte har nämnts i tråden och så vidare? Vilket är det exakt som gäller? Men oavsett detta så kan TS faktiskt vara inblandad på ett annat sätt än som just "mannen med pilotglasögon". Var han på Stadt den aktuella kvällen? Vet vi det?

En annan sak som gör TS intressant är ju hans umgänge med riksdagens före detta talman Urb*n Ahl*n (som dessutom har anklagats för sexuella trakasserier), vars förehavanden den aktuella kvällen också efterfrågas. Dessutom påstås ju Urb*n Ahl*n vara kusin med KM, som av några användare har pekats ut som "mannen med pilotglasögon".

TS skapar lite nerv i tråden, likaså PU:s förnekande om kännedom om BW. MRö duckar för ingående frågor om TS.
Citera
2019-09-11, 11:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Jag kan självklart inte styrka eller dementera någons inblandning i detta, då bara de inblandade vet vad dom hänt.

Att TS skulle vara mmpg har ju bl.a PW dementerat och förutsatt att hon inte ljuger, så är TS inte mmpg.

De övriga ryktena har jag ingen aning om, utan misstänker att det bara är just rykten.

Varför jag inte är FB-vän med TS längre kan bero på att han flyttat och rensat kraftigt i sin vänlista. Från att tidigare haft mängder av gemensamma vänner, så har vi bara två idag.

Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Måste bara passa på att fråga: Känner/kände du BW och PU? Och vet du om dom kände varandra/kände vid den tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ingen har väl nödvändigtvis pekat ut TS som "mannen med pilotglasögon"? (Det har dock spekulerats om det.) Frågan är så enkel som om han kan vara inblandad. Eller hur?

"Varför jag inte är FB-vän med TS längre kan bero på att han flyttat och rensat kraftigt i sin vänlista." Njae, inte rensar väl folk i vänlistan på Facebook bara för att de flyttar? Ingalunda! Jag tror att orsaken är en annan. Och varför flyttade han, då?

Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Man ska inte hänga upp sig på småsaker men måste instämma med ugglan här. Om ni nu talades vid 2017 om detta fall så är det väl lite skumt att han inte aktualiserar dig som kompis utan tar bort dig därefter (om nu inte samtalet var för obekvämt).

Citat:
Upprepar frågan till MRö: Varför är ni inte längre vänner på Facebook? Det finns inte på kartan att han rensade bort dig (bland andra) bara för att han flyttade. Så håller ingen på. Är orsaken till "brytningen" att du och han diskuteras på Flashback angående Helenas försvinnande?

Vart flyttade han?

När flyttade han?

Ni talades alltså vid 2017, enligt lubbe75. När? Var? Om vad? Hur har ert typ "umgänge" sett ut de senaste åren?

Ibland hoppar du in och svarar ganska snabbt, men när det blir lite mer ingående frågor har du en tendens att ducka.

Upprepar frågorna till MRö igen, då! Jag har lagt till även frågor från skovdebosse. Inte heller de frågorna svarar MRö på. Jag kan konstatera att vi har en ganska speciell situation här, nämligen den att BW verkar lysa med sin frånvaro, PU förnekar kännedom om BW (trots överbevisning!) och MRö vill inte svara på frågan om han kände BW och PU. Varför är det så här?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-09-11 kl. 11:54.
Citera
2019-09-11, 11:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Som framgår av citaten ovan så kände Kräm*r o BW varandra sedan barnsben o är dessutom nästan jämngamla, födda -67 resp. -68. Sannolikheten får väl då bedömas som ganska stor att PU under den tid han umgicks intensivt med Kräm*r vid x antal tillfällen hört talas om o stött på BW i olika sammanhang, i lilla M-stad.

Kan bara hålla med!
Citera
2019-09-11, 13:06
Medlem
Citat:
Angående Helenas eventuella affär med TS: Några användare i tråden är ganska tydliga med att Helena hade varit tillsammans med TS, men detta möts med en sorts "diskret skepsis" från ett par användare - man får känslan av att man vill göra kopplingen mellan Helena och TS typ ointressant eller aldrig existerande.

Denne TS verkar skapa lite nerv i tråden, i alla fall är det min uppfattning. MRö är inte sugen på att svara på mina frågor om vad som faktiskt låg till grund för att TS tog bort honom från vänlistan på Facebook. Att TS hade flyttat är sannerligen ingen trovärdig förklaring till att börja rensa vitt och brett i vänlistan. Det ligger något djupare bakom det beslutet.

Sedan funderar jag på det som Jenvén sa: "Tänk hund, tänk häst" och så vidare. TS ska ju ha varit en av Helenas hundkompisar, så i det avseendet passar ju TS som hand i handsken på Jenvéns resonemang. Någon i tråden har skrivit att PW har dementerat TS som "mannen med pilotglasögon", men jag kan inte minnas det. Har PW dementerat TS "specifikt" eller bara genom att hon ska ha svarat ett par användare i tråden att "mannen med pilotglasögon" inte har nämnts i tråden och så vidare? Vilket är det exakt som gäller? Men oavsett detta så kan TS faktiskt vara inblandad på ett annat sätt än som just "mannen med pilotglasögon". Var han på Stadt den aktuella kvällen? Vet vi det?

En annan sak som gör TS intressant är ju hans umgänge med riksdagens före detta talman Urb*n Ahl*n (som dessutom har anklagats för sexuella trakasserier), vars förehavanden den aktuella kvällen också efterfrågas. Dessutom påstås ju Urb*n Ahl*n vara kusin med KM, som av några användare har pekats ut som "mannen med pilotglasögon".

TS skapar lite nerv i tråden, likaså PU:s förnekande om kännedom om BW. MRö duckar för ingående frågor om TS.
Jag känner att jag är en av dem som inte tror att TS har inblandning i HAs försvinnanden. Inget dramatiskt och jag känner inte att det är någon nerv, utan vill bara sakligt delge min version. Erkänner att jag är mycket skeptisk, för jag har träffat honom ett antal gånger och känner delar av hans familj väl.
Självklart är jag inte naiv, saker och ting kan hända ändå..
Om här finns andra i tråden som känner honom, skulle nog ingen säga ett ont ord om honom varken som person, vän eller yrkesman. Det är det jag grundar det på.
Att de skulle varit tillsammans har jag aldrig heller hört, och han måste varit ett antal år äldre än henne, och om jag inte minns helt tokigt hade han sällskap vid den tiden HA försvann.
TS var/är en populär, varm och stilig person. Många som säkert visste vem han är/var och inte konstigt om HA blev förtjust i honom. Någon kanske blev svartsjuka på förtjusningen och de oskyldiga hundpromenaderna..
Det som är intressant tycker jag, är att någon skrev att han varit inne på förhör 2017 med någon annan. Därefter rensar han i sin vänlista...
Får helt enkelt se om vi kan få fram lite info.....
Citera
2019-09-11, 13:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Jag känner att jag är en av dem som inte tror att TS har inblandning i HAs försvinnanden. Inget dramatiskt och jag känner inte att det är någon nerv, utan vill bara sakligt delge min version. Erkänner att jag är mycket skeptisk, för jag har träffat honom ett antal gånger och känner delar av hans familj väl.
Självklart är jag inte naiv, saker och ting kan hända ändå..
Om här finns andra i tråden som känner honom, skulle nog ingen säga ett ont ord om honom varken som person, vän eller yrkesman. Det är det jag grundar det på.
Att de skulle varit tillsammans har jag aldrig heller hört, och han måste varit ett antal år äldre än henne, och om jag inte minns helt tokigt hade han sällskap vid den tiden HA försvann.
TS var/är en populär, varm och stilig person. Många som säkert visste vem han är/var och inte konstigt om HA blev förtjust i honom. Någon kanske blev svartsjuka på förtjusningen och de oskyldiga hundpromenaderna..
Det som är intressant tycker jag, är att någon skrev att han varit inne på förhör 2017 med någon annan. Därefter rensar han i sin vänlista...
Får helt enkelt se om vi kan få fram lite info.....

Tack för input!

Det som är lite speciellt i sammanhanget är att redan på första sidan i den här långa tråden (och på sidorna därefter) skrivs det om en lärare, att Helena skulle ha varit gravid med honom, att hon skulle avslöja det för hans fru/sambo etc. Undrar om det är TS som skulle vara den nämnda läraren? Var TS lärare vid tiden för Helenas försvinnande?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-09-11 kl. 13:34.
Citera
2019-09-11, 13:55
Medlem
Citat:
Tack för input!

Det som är lite speciellt i sammanhanget är att redan på första sidan i den här långa tråden (och på sidorna därefter) skrivs det om en lärare, att Helena skulle ha varit gravid med honom, att hon skulle avslöja det för hans fru/sambo etc. Undrar om det är TS som skulle vara den nämnda läraren? Var TS lärare vid tiden för Helenas försvinnande?
Ja jag tror han var lärare vid denna tiden.
Jag har mycket svårt att tro på denna teorin så jag skall försöka göra lite efterforskningar.
Är det rimligt att tro att en 21-22 åring skulle våga avslöja det för någons fru/sambo?
Tror ni inte pressen hade läckt ut om hon varit gravid...på något sätt känns det osannolikt...
Citera
2019-09-11, 14:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Ja jag tror han var lärare vid denna tiden.
Jag har mycket svårt att tro på denna teorin så jag skall försöka göra lite efterforskningar.
Är det rimligt att tro att en 21-22 åring skulle våga avslöja det för någons fru/sambo?
Tror ni inte pressen hade läckt ut om hon varit gravid...på något sätt känns det osannolikt...

Osannolikt eller inte/rimligt eller inte tar jag inte ställning till eftersom sådana här situationer med otrevliga följder inte är helt ovanliga. Intressant dock att det som man diskuterade redan på de första sidorna - nu när vi har mer kunskap - mycket väl kan passa in i hund-tänket som Jenvén pratade om. Och inte var väl TS så mycket äldre än Helena?
Citera
2019-09-11, 14:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Osannolikt eller inte/rimligt eller inte tar jag inte ställning till eftersom sådana här situationer med otrevliga följder inte är helt ovanliga. Intressant dock att det som man diskuterade redan på de första sidorna - nu när vi har mer kunskap - mycket väl kan passa in i hund-tänket som Jenvén pratade om. Och inte var väl TS så mycket äldre än Helena?

TS är född -62.
Citera
2019-09-11, 14:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
TS är född -62.

0k, men åtta år är inte mycket om det hettar till - i alla fall inte när man har kommit en bit på in i 20-årsåldern. (I tonåren brukar det däremot vara annorlunda.)
Citera
2019-09-11, 15:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
0k, men åtta år är inte mycket om det hettar till - i alla fall inte när man har kommit en bit på in i 20-årsåldern. (I tonåren brukar det däremot vara annorlunda.)

Hon var 22 år och han skulle fylla 30 år i slutet av -92. Det är väl olika vad man tycker, om det är mycket eller inte.

Pratades det inte för något år sedan om att han var bl a gymnastiklärare? Om jag inte missminner mig, så var det vissa som inte hade någon bra erfarenhet av honom. Men det kan ju ha varit i egenskap av lärare.

Varför flyttade han till Mariestad? Var det för jobb? Flickvän? Ska han inte ha haft ett förhållande tidigt 90-tal? Osäker på om han var sambo då, för jag har för mig att han verkat ha flyttat runt under dessa år.

Vad jag har hört, så ska han ha haft alibi för den aktuella natten (efter Stadt). Uppgiften kommer från samma person som sa att syster U:s då nye pojkvän ska ha funnits i villan på Ekudden den aktuella natten; en person med sådan en position att denne borde ha koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in