2019-09-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Jag har träffat TS några gånger, känner honom inte men känner några i hans familj mycket väl.
TS är en otroligt trevlig, ödmjuk, jordnära och snäll man. Rent spontant skulle jag aldrig någonsin tro att han har något med HA försvinnande att göra. Hans familj är otroligt tighta och har starka familjära band.
Med detta sagt, vet jag ju såklart inte. Vill ändå skriva, tillför kanske inget, men vill ändå att tråden skall veta.
Vad jag vet var han inne på förhör 1992 en gång. Vad jag vet har han inte haft någon relation med HA.

Bra att du delger. Är tydligen en tråd sanning som förvirrar. Fick inte ihop det med övrigt.
Undrar från vilka ryktet kommer ifrån och varför?
Då kände han inte Helenas systrar och ingen övrig koppling kring Helena.
Citera
2019-09-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
BW kände Helena väl, han bodde tidigare i samma område (ett stenkast) från fam Andersson, den aktuella gångstig har även han använt..
Han känner till området MYCKET väl

Även om han inte bodde där vid försvinnandet så var det naturligt att han var med på söndagen innan polis kontaktades. Pga sin vänskap med UA.
Citera
2019-09-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Han hade haft en relation med H (framgår sedan tidigare i tråden)

Ja men det framgår inte om det bara är ett påstående som kastats ut av någon anledning.
I vilka sammanhang kände Helena honom. Via vilka vänner tex hennes systrar eller..?
Det var kanske liten åldersskillnad som vid tiden inte gjorde stor skillnad gällande naturliga mötes forum.
När skulle de haft en relation isfl, innan han var sammanboende eller var han inte ihop med någon vid tiden? Det är mkt jag inte får ihop och då blir det hela inte trovärdigt.
Citera
2019-09-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Bra att du delger. Är tydligen en tråd sanning som förvirrar. Fick inte ihop det med övrigt.
Undrar från vilka ryktet kommer ifrån och varför?
Då kände han inte Helenas systrar och ingen övrig koppling kring Helena.
Vågar inte svara på det, mycket möjligt att han känner systrar. Jag har alltid fått för mig att han var på förhör 92, för att han var på Stadt den kvällen. Kom ihåg att han var en bland många som blev inkallade till förhör. Jag kan ha fel. Länge sen och minnet sviktar...
Mycket möjligt också såklart att han kände/kände till Helena, men att de skulle haft ett förhållande, har jag aldrig hört. Om jag inte minns fel var han i ett annat förhållande 92..
Om han varit på förhör 2017 som det påstås måste där ju vara en koppling på ett eller annat sätt, tänker jag. Men det behöver ju inte vara så att det är TS som är misstänkt, kanske polisen och utredningen har ögonen på någon annan och TS är en pusselbit och vittne/vän.
Som sagt jag vill inte fara med spekulationer eller osanningar, så finns kanske någon annan i tråden som kan bekräfta eller dementera sanningsenligt.
Citera
2019-09-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Bw är absolut en kandidat som jag tycker är mer än intressant.....och hans alibi skulle man verkligen vilja att någon polis gick igenom igen.....

Dock har jag alltid i mitt bakhuvud att Gw sa 2 som bor på samma gårdsplan /gårdplanen man delar.
Samt att den ene är alltid nykter och den andre full(antar han menar vid utgång).

Ser då framför mig i en bil 2 släktingar eller kompisar där den ene är som
sagt alltid är nykter och kör och den andre "jämt" full och sitter brevid.......man undrar vilka 2 han menar för iom att den ena alltid nykter och den andra alltid full så borde flera veta vilka dessa 2 är el iaf få sig en tankeställare........

Just det, Helenas systrar och PW vet säkerligen vilka han åsyftar. Eftersom de motsätter sej hans påstående och inte propsar på att lyfta det spåret så är de säkra på att han har fel.
Med det måste de veta vilka hans gm är. De skulle aldrig chansa efter så många år av kamp och lidande. Nyfiken på hur de kan vara så säkra på dessa mäns oskuld. De kanske kände dem väl och upplever det för osannolikt.

Ang BW så har han varit vän med UA tiden efter..det visar att hon är säker på honom. Även PWs komentar i chatten samband med radioserien visar ett tydligt ställningstagande. Sammantaget kan man se att BWs alibi måste varit vattentätt och för dem en absurd tanke på att han skulle varit inblandad.
Citera
2019-09-10, 12:26
Medlem
Citat:
Om han varit på förhör 2017 som det påstås måste där ju vara en koppling på ett eller annat sätt, tänker jag. Men det behöver ju inte vara så att det är TS som är misstänkt, kanske polisen och utredningen har ögonen på någon annan och TS är en pusselbit och vittne/vän.

Absolut kan det varit så. En sådan varm människa som visar sådan omtanke har man svårt att sätta in kring försvinnandet...

Polisen ville nog bara dubbelkolla några saker: ”Tänk häst, tänk hund..”

Spagetti med köttfärssås
Citera
2019-09-10, 12:32
Medlem
Citat:
Förhållandet som sägs att han skulle haft med H, är det något som du personligen vet, eller är det någon som skrivit det i tråden?

Uppgift från trovärdig källa. Oklart hur länge det pågick, men enligt uppgift hade det upphört en tid före försvinnandet (vår/vinter -92?)
Citera
2019-09-10, 13:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja men det framgår inte om det bara är ett påstående som kastats ut av någon anledning.
I vilka sammanhang kände Helena honom. Via vilka vänner tex hennes systrar eller..?
Det var kanske liten åldersskillnad som vid tiden inte gjorde stor skillnad gällande naturliga mötes forum.
När skulle de haft en relation isfl, innan han var sammanboende eller var han inte ihop med någon vid tiden? Det är mkt jag inte får ihop och då blir det hela inte trovärdigt.

TS ska ha varit Helenas "hundkompis", och hon ska vid något tillfälle ha varit "förtjust" i honom.
Citera
2019-09-10, 15:01
Medlem
Citat:
Just det, Helenas systrar och PW vet säkerligen vilka han åsyftar. Eftersom de motsätter sej hans påstående och inte propsar på att lyfta det spåret så är de säkra på att han har fel.
Med det måste de veta vilka hans gm är. De skulle aldrig chansa efter så många år av kamp och lidande. Nyfiken på hur de kan vara så säkra på dessa mäns oskuld. De kanske kände dem väl och upplever det för osannolikt.

Ang BW så har han varit vän med UA tiden efter..det visar att hon är säker på honom. Även PWs komentar i chatten samband med radioserien visar ett tydligt ställningstagande. Sammantaget kan man se att BWs alibi måste varit vattentätt och för dem en absurd tanke på att han skulle varit inblandad.

Varför var Monica (BW'S mor) orolig....
Att inte hon skulle känna till ett alibi känns långsökt, mer troligt att hon inte litade på detta eventuella alibi eller att han helt enkelt inte hade något....
Citera
2019-09-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Varför var Monica (BW'S mor) orolig....
Att inte hon skulle känna till ett alibi känns långsökt, mer troligt att hon inte litade på detta eventuella alibi eller att han helt enkelt inte hade något....

Är jag helt ute och snurrar nu, men har det inte ryktats här i tråden att BW's mamma är"brovittnet"? Eller så var det hon som gav BW alibi?
Citera
2019-09-10, 16:37
Medlem
Citat:
Enligt PR (om man väljer att tro honom) så hade HA inte haft någon kille alls vad han visste, däremot tyckte hon att TS var tilltalande och PR brukade "reta" henne för det. TS var väl killen som hon gick på sina hundpromenader med tror jag. Att de skulle haft ett förhållande tror jag är ett rykte som till slut blivit en trådsanning eller så är det kanske ytterligare ett planterat villospår...
Senast redigerad av divadnil 2019-09-10 kl. 16:41.
Citera
2019-09-10, 19:29
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLX309
Suck! Hur svårt är det att placera uppgifter hos tre personer. Det är du och Kvasta-Sara som sprider dessa uppgifter. Det är ert ansvar att kontrollera saker, inte mitt.

Absolut är det så. Men konspirationen bara växer och växer. Först var det en vit bil som bara lämnades in och sedan gavs till recondrarna med en blodfläck i kort efter ett mord där en vit bil eftersöks. Nu har bilen dessutom lackats om och baksätet bytts ut... och denna bil har MotorTrend sedan sålt utan att de redan misstänkta recondrarna undrade varför bilen plötsligt fick ny färg... Om man inte tvekar att visa upp en blodig bil, varför skulle man då få för sig att måla om den?

Intressant uppgift att bilen inte var vit! Finns inte en bilfirma i hela Sverige som skulle lackat om en nästan ny bil i en annan färg, bilen skulle då lackats om i motorrummet, skuffen, innanför dörrarna med mera för att den inte skulle se för j-vlig ut. Lacken måste självklart vara enhetlig.
Stämmer din uppgift att bilen inte var vit så kan man säkerligen utgå från att den aldrig vart det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in