2019-09-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Var bor du, som inte förstår att hyresrätter har ett marknadsvärde? Visserligen inte formellt, men i verkligheten!

Ingen av oss vet hur uppgörelsen om boendet blev efter skilsmässan, vi vet inte heller ägandeförhållandet av bostaden, men antar nog att de ägde hälften var. Det kan ha varit så att KL vägrade försäljning, eller hur? Det var hennes föräldrars bostad tidigare, de var båda döda. Om det var så, hamnade de i ett låst läge, eller hur?

Ursäkta?

Det har framgått i träden att lägenheten på Mälarstrand är en bostadsrätt med sjöutsikt, ytan är över 200 m2. Marknadsväre över 20 miljoner koronor. Alltså ingen hyresrätt.

Vi har också informerats om att det inte har varit en uppgörelse om äganderätten till bostaden i samband med skilsmässan. Lägenheten tilldelades HOL nyligen i en bodelning som pågått under lång tid. En bodelning som KL inte lyckades överklaga inom tidsfristen.

(Alla vet att hyresrätter har ett inofficiellt marknadsvärde. Men. I en bodelning kan man inte ta upp olagliga transaktioner med hyresrätters marknadsvärde. Hur skulle det se ut med jurister som tar upp fiktiva och olagliga belopp i en bodelning?)
Citera
2019-09-11, 11:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Nej, hon sade att en anhörig hade kontaktat henne. Sedan lade hon att hon känner många advokater som bor i området.

För mig är en anhörig en släkting och inte en bekant.

Jaha, då var det en anhörig. Då blir det ännu mindre troligt att hon uppmanades att åka dit.
Citera
2019-09-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Alltså objektivt, utan att rota i vem som sagt och gjort vad, så ter det sig rätt logiskt. Hon har misskött sig så att hon tappat vårdnaden om barnen. Han har ansetts ha större behov av lägenheten för att han har ensam vårdnad om barnen.

Du kan förlora vårdnaden av många olika anledningar. Du behöver inte ha misskött dig.
En sådan sak som att tex inte komma överens med den andra föräldern avrt barnen ska gå i skola kan sluta med att du förlorar vårdanden. Barnens bästa du vet.
Citera
2019-09-11, 11:30
Medlem
Citat:
Han har inte blivit utsatt för något mordförsök tidigare. Däremot har hon utretts tidigare för att ha försökt leja någon. Och hon säger att hon inte hade en aning att det fanns en anmälan mot henne förra gången
= Förra gången jag försökte få honom mördad
Ja just det, det har du helt rätt i. Det var jag som rörde till det.
Citera
2019-09-11, 11:35
Medlem
Citat:
Han har inte blivit utsatt för något mordförsök tidigare. Däremot har hon utretts tidigare för att ha försökt leja någon. Och hon säger att hon inte hade en aning att det fanns en anmälan mot henne förra gången
= Förra gången jag försökte få honom mördad
Det där är ju jäkligt märkligt. Läste samma sak som du, att hon inte skulle haft en aning. Om man nu utreder en sak, skulle de då inte prata med HENNE om det traskar in en snubbe som påstår att han blivit lejd av henne? Låter som lögn från henne. Eller så upprättades anmälan, någon tittade på den, och lade ner den en timme senare - typ.
Citera
2019-09-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där är ju jäkligt märkligt. Läste samma sak som du, att hon inte skulle haft en aning. Om man nu utreder en sak, skulle de då inte prata med HENNE om det traskar in en snubbe som påstår att han blivit lejd av henne? Låter som lögn från henne. Eller så upprättades anmälan, någon tittade på den, och lade ner den en timme senare - typ.

Så det var så det gick till vid förra anmälan? Att ”torpeden” gick in och anmälde det själv? Han borde kunna bidra med mer information nu isåfall. Och ja märkligt att de inte höll förhör med henne då osv. Låter som en lögn hon vill få ut till media så att folk som bara läser texten kanske ska få ”rätt uppfattning” om henne.

Ju mer jag läser intervjun med henne desto mer inser jag att ALLT är information till mannen som höll i vapnet, torpeden alltså. Typ- snacka inte för då kommer du undan, gör dig av med mina knapptelefoner osv osv
Citera
2019-09-11, 11:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Av ditt inlägg framgår det tydligt att de krafter som avhumaniserar en människa tycks ha lyckats med beröm godkänt. Det brukar vara en vanlig metod i nedbrytande av en person eller folkgrupp, innan de plockas på tillgångar andra vill ha.

Min fåtöljdiagnos är att det inte är KL som är psykopat. Hade hon varit de har det inte gått så illa i livet.

Jag har sett intervjuerna, och det var olyckligt att hon gick med på att tala med media oavsett vad hennes roll är i det som skett. Varför sa inte Ola Samuelsson till henne att hålla käft?

Det jag noterade var en människa som gått sönder. En blandning av olika personligheter, där den utmärglade och den slitna kvinnan, hade kvar lite av den beskäftiga domaren i sitt språk, där hon fortfarande var en del av rättsväsendet. Hon misslyckades totalt med intervjuerna där hon både förstod och inte förstod att hon var misstänkt, och på fel sida om lagen. Hon har problem med identiteten och ser inte sig själv så som hon uppfattas av omgivningen.

Jag tycker oändligt synd om henne, och undrar hur illa det kan gå innan kollegor inom rättsväsendet sätter ner foten för en medmänniska. Nu gömmer de sig bakom jävsregler, i stället för att hjälpa henne när de vet att hon är trasig och skulle behövt hjälp att tillvarata sina intressen. Att hon är hjärnskadad framgick tydligt.

Min undran var varför har hon inte haft kvalificerad juristhjälp i bodelning och varför har inte kollegor och andra jurister reagerat när hon inte ens lyckas posta en inlaga inom tidsfrister?

Bodelningsmannen, advokaten som skötte bodelningen, borde ha insett att den enkla vägen att avsluta fallet, inte är opartiskt när parterna är så olika i styrkeförhållande. Det är en uppenbart att KL är i underläge, och inte har förmågan att ta till vara sina intressen. Det verkar finnas ett tyckande i bodelningen som juridisk grund, typ att KL är så nedgången att hon inte har behov av en lägenhet på Norr Mälarstrand.

I normalfallet säljer en boutredingsman dyrbara tillgångar, genom att lämna in dessa till auktion eller mäklare. Parterna kan sen köpa det de vill ha genom att buda till marknadspris. I detta fall skulle lägenheten ge tillräckligt för att HOL kan bo i närheten, förvisso lite mindre elegant, på 100 m2 och få en slant över.

En liten del av ditt inlägg kan jag bemöta.
Hon är en mycket enveten individ på ensam mark, lite för att hon själv valt att ha det så.
Hennes nuvarande personlighet är inte den som släpper in folk, kanske för att hon själv någonstans är medveten att det finns risk att hon kommer utsätta dom för tråkigheter förr eller senare?
Eller kanske för det är skämmigt?

Redan under epoken då allt var bra med både karriär, liv och allt annat, kapslade hon in sig om problem hopade sig.
Citera
2019-09-11, 11:46
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Det skulle kunna vara att hon vill spara tid, istället för att behöva säga " förra gången Henrik blev utsatt för ett mordförsök".
Det är väl inte klarlagt vem torpeden anno 2015 skulle ta av daga å hennes vägnar, var har du läst detta?
Edit: Nevermind. Såg ditt svar ovan.
Senast redigerad av Jenny.Haniver 2019-09-11 kl. 11:48.
Citera
2019-09-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vilket år separerade dem?

Senast under 2012 knakade det ordentligt i fogarna, bland annat påbörjade soc en utredning på hösten 2012, enligt tidigare uppgift i tråden. Källan bör vara domen om vårdnaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Väldigt mycket av FB kommentarerna det senaste dygnet har handlat om KL's agerande efter frisläppandet från häktet. KL har uppenbarligen gått från att vara en mussla i häktet ( tror jag fångat det någonstans?) till att blomma ut i slaskmedia med intervjuer ( slaskmedia gnuggar sina giriga händer...).

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja dessa intervjuer är mycket märkliga. Då hon säger så mycket konstiga saker så undrar man ju varför hon ställde upp på dem. Är det för pengarna eller trodde hon så mycket på sin förmåga att verka oskyldig?

Media, särskilt kvällstidningarna, kan i uppmärksammade fall erbjuda stora mängder (direkt och kontant) betalning för intervjuer. Även de mest slipade personerna med hög inkomst kan bli frestade att tacka ja då... 50 000 kanske? Alla klick in i videointervjuerna är storslam för annonsörerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det finns inget belägg för att Karin har alkoholproblem

Citat:
Ursprungligen postat av Linkadinka
Gjorde hon det? Gick på fyllan till barnets träning?
Har hon aldrig försökt att bli nykter? Läggas in el dyl? Hon är ju väldigt sjuk.
Jobbig sjukdom, alkoholism.

LOB för KL vid minst två tillfällen... Även diverse uppgifter i utredningar från exempelvis socialen, inklusive orosanmälningar från andra än närmaste familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Hela denna tråd är en sanslös radda av smutskastning mot KL. Så sanslös att det är märkligt hur mycket sk*t man i flock kan pracka på en enda människa. Det ryms inte i en ensam person att ha alla de "åkommer", elakheter och dumheter som presenterats här. Uppenbart är att någon eller några vill förgöra KL. Mycket märkligt.

Ytterligare ett befängt påstående får någon som skyndar till KL:s försvar gång på gång här i tråden.

En tredjedel av tråden handlar ju om HOL:s olika avvikelser och närmast psykopatiska handlingar då han ska ha arrangerat hela det här mordförsöket på sig själv.

Ytterligare en tredjedel är skriven av personer som vill skyla över KL:s olika klavertramp genom åren. Förnekelse från säkerligen tidigare kollegor och andra bekanta som inte vill se sin egen del i hennes privata förfall. Vill man skapa sig en egen uppfattning finns det som sagt en rad offentliga domstolshandlingar mm.

Det stora problemet för den här tråden är att knappt ett enda inlägg handlar om det faktiska brottet och utredningen... Var är skytten för guds skull?
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Tänk om det inte finns någon Torped.
Hol har medvetet skadat sig själv utan bestående men.

Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag har sett Aftonblaldet-intervjun där hon visas utan ansikte och rösten redigerats.
Jag vill se bilder på hennes ansikte så att man vet hur psykopaten ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag blev mycket intresserad vem det kan tänkas vara.
Karin har ju varit på förhör hos SU under 2018 pga misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis.
En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.

Nu vipps, så är hon inneboende hos någon på SU...
Helt otroligt att hon pratar om det öppet i massmedia.

Ärren är äldre än så, och det på armen är det mindre av dom hon bär på kroppen.
Jag har skrivit om ärren tidigare och repeterar; Det var mycket nära att Henrik plockades in som misstänkt då det begav sig.
Personligen tycker jag han skulle åkt in där, med rätta.

Fanns det ens en utredning mot HOL eller trollar du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ursäkta?

Det har framgått i träden att lägenheten på Mälarstrand är en bostadsrätt med sjöutsikt, ytan är över 200 m2. Marknadsväre över 20 miljoner koronor. Alltså ingen hyresrätt.

Vi har också informerats om att det inte har varit en uppgörelse om äganderätten till bostaden i samband med skilsmässan. Lägenheten tilldelades HOL nyligen i en bodelning som pågått under lång tid. En bodelning som KL inte lyckades överklaga inom tidsfristen.

(Alla vet att hyresrätter har ett inofficiellt marknadsvärde. Men. I en bodelning kan man inte ta upp olagliga transaktioner med hyresrätters marknadsvärde. Hur skulle det se ut med jurister som tar upp fiktiva och olagliga belopp i en bodelning?)

Så gärna, men du skrev, felaktigt, att hyresrätter inte har ett marknadsvärde. I detta fall är det bostadsrätt, som, återigen, vi antar ägs till hälften var av exmakarna. Det problem jag försökte lyfta, var att du sa de enkelt kunde sälja den och skaffa två andra boenden, det faktum att KJ kanske motsa sig det alternativet? Visst, även HOL kunde ha vägrat diskutera det, och kanske lyssnade de på barnen, som såklart ville bo kvar, inga barn vill ha stora förändringar.

Så här kan man hålla på, det blev på ett sätt, som konserverade KL's allt brantare utförsbacke i livet...
Citera
2019-09-11, 11:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Fanns det ens en utredning mot HOL eller trollar du.

Det fanns ingen utredning mot Henrik i den bemärkelsen (polisiär).
Men det fanns en händelserapport om dom livshotande skärskador & trubbigt våld, hon åkte in med för ett stort antal år sedan. En utredning där hon teg som muren men där vårdpersonalen upplevde sig ha en väl underbyggd gissning om hur hon ådragit sig dessa skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in