2019-09-11, 07:53
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Cancern bevisar gudarna eftersom människans kropp är gjord för levande grödor som har solenergier i dom.. så när människor mördar alla grödor dom äter, genom tillagning som gör grödor cancerframkallande.. då får människor cancern.. men inte för att gudar har bevisats ej existera.. utan tvärt om.. de människor som valt att inte leva som naturliga människor levde, människor som har solenergier i kroppen genom att äta levande grödor eller meditera.. dom får cancer för att dom svälter sina kroppar på solenergier genom att ignorera hur gudarna designat människans kropp.

Och dina belägg för dessa påstående är ...?
Citera
2019-09-11, 07:56
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Och dina belägg för dessa påstående är ...?

Otto Warburg. Nobelpristagare år 1931.
Hans studier om cancer.
Citera
2019-09-11, 08:08
Medlem
Citat:
Hur menar du?
Vad skulle vara ironiskt med att det skulle vara idioti att göra samma sak upprepade gånger och ändå förvänta sig att det någon gång skulle ge något annat resultat?
Min poäng var att det i så fall borde kunna räknas som idioti att upprepade gånger på samma sätt använda ett ord felaktigt och ändå förvänta sig ha det någon gång skulle vara korrekt.

Och, nej, särskilt troende är jag inte. Jag föredrar att förhålla mig till verkligheten och inte någon fantasivärld.

Det ironiska i detta fall, är att människor över hela världen bett om saker hit och dit, även jag (för helvete!?!) t ex.
D.v.s. Samma önskan att farbror gud ska komma och hjälpa en. Och detta har fortlöpt i miljontals år, men ändock var inte Einstein, vad jag förstår, icketroende. Paradoxen, att vi har förstått att "gud" är något mänskligt, samtidigt som vi håller honom som en något rationell tänkare, det, ser jag som ironi. Fast, det var inte just det jag syftade på först.
Citera
2019-09-11, 08:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jo, du fick ju det.
"Det är så för att det är så." är ett belägg enligt dig? Det förklarar ju en del.
Citera
2019-09-11, 09:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har rätt och du är för dum för att förstå det.
Bra argument. Jag erkänner mig motbevisad.

Citat:
Vad det än är för alternativ så är det antingen slumpmässigt eller medvetet.
Falsk dikotomi. Logikfel.
Citat:
Finns inga andra alternativ.
För att du säger det? Nej.
Citat:
Din fantasi kan du pröva här om du vill. Den kommer svika dig.
Meningslös pseudoretorik.
Citat:
´´Vet inte´´ är inte ett alternativ.
Det är alltid ett ärligare svar än att hitta på magiska lösningar som skapargudar och annan vidskepelse som någon hottentott i djungeln.
Citat:
Argumentationsfel och felaktiga alternativ för att du inte förstår.
Dina undanflykter med "ni förstår inte bara" är löjligt. Du är intellektuellt ohederlig. Oärlig.
Citera
2019-09-11, 09:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Guden fanns före Abraham. Varför kalla det för abrahamisemen? är du vid dina sinnes fulla bruk? Tron på den enda sanna Guden har existerat långt före Abraham.
Abrahamismen är en etablerad sak. Det innebär alla religioner som utvecklats från judendomen. Fullständigt logisk titel.

När det gäller mitt argument så är Abrahamismen likställt med tron på andra gudar som också funnits långt före Abraham. Det finns långt fler påstådda gudar än "den enda guden" och alla är lika mycket grundade i vidskepelse som han är.
Citera
2019-09-11, 09:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag säger som Michael Tsarion sa i nån video om bevis för gudar.. han sa typ att man inte ska försöka att få hjärntvättade människor att se det som alla kan se.. det som är uppenbart..
Bekvämt sätt att säga att man inte kan bevisa det man påstår och försöka vända på det till att det är alla andra som har fel som ber om belägg.
Citat:
som att alla designade system har skapats av ett medvetande , eftersom enbart medvetanden kan klura ut hur designen ska se ut.. genom att använda kunskap. Typ så.
System kan inte uppstå av sig själva men medvetanden som kan skapa system kan det? Känns som en liten brist i logiken där.

Citat:
Det går inte att övertala folk som har valt att inte se verkligheten för vad den är, och beviset för gudarna för vad det är.
Undanflykter.

Citat:
Jag hade postat länken till videon men jag kommer inte ihåg vad den heter. Kanske heter videon: Inauthentic Life, det är väl iof den enda som jag kommer ihåg namnet på.
Kräver den foliehatt för att se?
Citera
2019-09-11, 11:50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Bekvämt sätt att säga att man inte kan bevisa det man påstår och försöka vända på det till att det är alla andra som har fel som ber om belägg.
System kan inte uppstå av sig själva men medvetanden som kan skapa system kan det? Känns som en liten brist i logiken där.

Undanflykter.

Kräver den foliehatt för att se?

Ni är bara helt galna, och tror att system kan ploppa fram ur tomma intet.

Jag är inte så säker på att den högste skaparen har skapats.

Men att alla andra levande inte skulle vara en del av hon som var först och är en del av allt.. det är galenskap.. eftersom hon måste ha delat med sig av sin medvetenhet för att kunna skapa andra medvetanden.
Citera
2019-09-11, 12:07
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Om gud finns då finns Ankeborg också.
Gud är en jävla mupp i huvet på alla troende muppar.
Bättre än så går det inte att förklara.
Citera
2019-09-11, 12:12
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Otto Warburg. Nobelpristagare år 1931.
Hans studier om cancer.

Jo, men det har jag ju redan visat är rent struntprat. Det har heller inget med gudar att göra.

Vad har du för belägg ditt påstående att "Cancern bevisar gudarna eftersom människans kropp är gjord för levande grödor som har solenergier i dom".
Citera
2019-09-11, 12:27
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det ironiska i detta fall, är att människor över hela världen bett om saker hit och dit, även jag (för helvete!?!) t ex.
D.v.s. Samma önskan att farbror gud ska komma och hjälpa en. Och detta har fortlöpt i miljontals år, men ändock var inte Einstein, vad jag förstår, icketroende. Paradoxen, att vi har förstått att "gud" är något mänskligt, samtidigt som vi håller honom som en något rationell tänkare, det, ser jag som ironi. Fast, det var inte just det jag syftade på först.

Jaså, var det så du menade. Då förstår jag. Farbror Gud har jag aldrig bett om något.
Många påstår att Einstein var troende, men det var han inte. Einstein var snarare ateist med en stark vördnad inför universums komplexitet, vilket tydligt framgår av formuleringar som Einstein skrev i ett brev till filosofen Eric Gutkind:
"För mig är Gud inget annat än ett uttryck för och en produkt av människans svagheter."
"Bibeln är en samling aktningsvärda men ändå primitiva legender och hur som helst tämligen barnsliga, för mig kan ingen tolkning, hur subtil den än är, ändra på det".
Citera
2019-09-11, 12:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jo, men det har jag ju redan visat är rent struntprat. Det har heller inget med gudar att göra.

Vad har du för belägg ditt påstående att "Cancern bevisar gudarna eftersom människans kropp är gjord för levande grödor som har solenergier i dom".

Om alla som leker allätare drabbas av sjukdomar som cancer..
medans gudarna har designat människan som en växtätare som är gjord för att äta råa grödor precis som alla andra växtätare på Jorden..
så blir väl ateistens cancer i sig ett bevis för gudarna.. då dom som ignorerar bevisen för vad gudarna har designat för typ av människokropp, drabbas av cancer.

Man behöver inte vara raketforskare för att räkna ut att människan är en växtätare.

Hundar är allätare, medans katter är köttätare.
Men trots att ateisten lever med dessa två djur, så tror ateisten att den är en allätare precis som hunden som gillar att äta bajs.

Lever man på ett annat sätt än det sätt som gudarna menade att vi skulle leva på.. genom att tillåmed ignorera kroppens design gällande födan som kroppen kan hantera.. ja då får man cancer och sjukdomar.. på grund av sin egna ignorans gällande bevisen för gudarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in