2019-09-11, 06:54
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det där förstår jag inte alls. Hon "råkade ha" många knapptelefoner. Hon har många knapptelefoner, eftersom ...

Förstår inte ens varför hon började prata om att hon hade många knapptelefoner...
Citera
2019-09-11, 06:57
Medlem
Hon kan ju räkna med att vara avlyssnad och ha span på sig eller?
Citera
2019-09-11, 06:59
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Är det bara jag som tror att hon är verkligen oskyldig? Min magkänsla säger att han inte har vit mjöl i sin påse...

Nej. Hans skottskador var märkliga. Folk spekulerar i att skytten var amatör. Ok..men om han nu var så amatörmässig, varför har han inte blivit haffad?
Citera
2019-09-11, 07:01
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Underbart att hon fick ge sin version och att media släppte fram henne.

Nu mer än någonsin är jag övertygad om hennes oskuld. Så stabil och redig hon låter. Hela händelseförloppet visar att hon är oskyldig. Ha där fick ni alla Flashbacks haters.

Nej, den märkliga intervjun gjorde verkligen inget bra intryck att hon skulle vara oskyldig.
Citera
2019-09-11, 07:05
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Är det inte ganska märkligt att man inte lyckats lokalisera den svarta SUVen som sågs försvinna i samband med dådet?
Om det t ex finns några stulna som skulle kunna ha använts av GM.

Ja , det kan man tycka med tanke på alla kameror som finns. Han verkar haft en riktig tur.
Citera
2019-09-11, 07:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Narcissistisk känns det som. Märkliga tillägg hon har under intervjun med Aftonbladet.

Hoppas du att man hittar skytten?
– Ja, självklart. Det hoppas väl alla.

Varför tillägger hon och slår tillbaka med den frågan. Känns som ett sätt att försöka kontrollera, samt att få en egen bekräftelse på att det är väl så normala människor beter sig, eller?

– Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste.

Ett subliminalt meddelade till skytten? Att tillägga det hjälper ju GM.

– Nej, aldrig. Det var först i söndags som jag informerades om den. Jag blev väldigt förvånad för de påstod att jag träffat en man som jag försökt leja. Men han hade ett namn som jag verkligen skulle ha kommit ihåg.

Det är tydligen viktigare att tillägga att namnet är ett namn hon skulle kommit ihåg. Hon prioriterar konstiga saker i sina svar.

Hennes svar på frågor liknar de svar man får från en skyldig som vet exakt vad som hänt men som försöker lägga skulden på någon annan. Till exempel koncentrerar hon sig på namnet och att hon borde ha känt igen det när en oskyldig skulle se det absurda att över huvud taget blivit misstänkt för att lejt någon, vad personen än hette.

Märkliga svar rakt igenom.
Citera
2019-09-11, 07:07
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hon kan ju räkna med att vara avlyssnad och ha span på sig eller?
Det hår får gärna någon juridik-kunnig reda ut. Får polisen avlyssna henne när domstolen inte tycker att hon är skäligen misstänkt?
Citera
2019-09-11, 07:08
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Angående intervjun i ab så tro de jag inte att en såpass välutbildad person som KL och med hennes meriter skulle både utrycka sig och uttala sig på det taffliga viset. Låg nivå som inte passar sig för en domare. Hon måste ju bränt sönder hjärnan.
Ärligt talat så hade jag, en helt vanlig person långt ifrån någon som.helst offentlig position klarat av att utrycka mig mer adekvat.

Ja, hade förväntat mig ett annorlunda språk och resonemang.
Citera
2019-09-11, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tycker snarare att det skulle varit märkligt om hon inte dykt upp på brottsplatsen. Största nyheten i massmedia på den adress hennes barn (och ex man) bor på. Dessutom uppger hon att en vän kontaktat henne och berättat om det inträffade varpå hon sätter sig i en taxi och åker dit.

Men är din första reaktion verkligen att åka till själva brottsplatsen (i pyjamas) eller skulle du ha försökt ringa till polisen och/eller sjukhusen för att få reda på status för dina barns pappa?

Observera att hon åkte dit ca 1.5-2h efter dådet och att en av hennes kommentarer frågor till polisen är ”jag skulle verkligen verkligen behöva veta om det INTE är han”. Det är ett väldigt konstigt sätt att formulera sig på, men kan visserligen bero på att personen normalt sätt formulerar sig på liknande sätt.
Citera
2019-09-11, 07:13
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hon kan mkt väl vara oskyldig. Det finns 2 läger av skribenter och bekanta på varsin sida som lobbar.

Sen är vi nod en hel del som försöker se det ur olika synvinklar.

Jag har sen inledningen då man fick höra vad som hänt tidigare, trott att hon är skyldig som anstiftare. Från början tyckte jag bara hemsk synd om HOL, men sen har det framkommit en hel del rykten och omständigheter som ställt honom i dålig dager. Hon å andra sidan har gått igenom en rad stora livskriser under kort tid och totalt tappat greppet om tillvaron vilket i sig är väldigt tragiskt.
Citera
2019-09-11, 07:17
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Klassisk fullblods psykopat, älskar att vara i rampljuset.

Fats det har hon ju inte varit tidigare i livet när det gäller massmedia och sociala media. Däremot i rollen som domare.
Citera
2019-09-11, 07:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tycker snarare att det skulle varit märkligt om hon inte dykt upp på brottsplatsen. Största nyheten i massmedia på den adress hennes barn (och ex man) bor på. Dessutom uppger hon att en vän kontaktat henne och berättat om det inträffade varpå hon sätter sig i en taxi och åker dit.

Skulle vara intressant att få veta om hon försökte kontakta exet innan hon åkte till platsen. Det vore normalt att göra istället för att bara åka dit. Men förväntar man sig att personen inte kommer svara så ringer man väl inte? Klassiskt misstag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in