KL har varit väldigt noga med att inte finnas på bild, men idag ger hon med sig. Pengar, uppmärksamhet eller upprättelse?
KL använder ordet Torped. Kan ju likaväl vara en klient som är arg med dagens bevisning en narkoman eller vem som helst om hon är oskyldig, dvs torped är starkt ord.
Skyldig eller inte, vet inte men med hennes erfarenhet är man slipad.
Om hon vägrat vara med på bild hade det inte blivit någon artikel eller film... det var ett "pris" hon fick betala, och valde.
Underbart att hon fick ge sin version och att media släppte fram henne.
Nu mer än någonsin är jag övertygad om hennes oskuld. Så stabil och redig hon låter. Hela händelseförloppet visar att hon är oskyldig. Ha där fick ni alla Flashbacks haters.
Du har fortfarande inte förklarat ditt först inlägg i tråden. Hon lejde en torped 2015?
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Sen kan du väl ta och försvara detta hemska beteende också
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja nog är hon sjuk alltid
Jag tvivlar inte för ett ögonblick på att hon ligger bakom alltihop. Kan man ge sig på sina egna barn när dom är 10 och 12 år gamla då är man kapabel till vad som helst.
Från domen:
Under julen 2014 hade han och barnen varit på en gemensam resa utomlands. Efter hemkomsten träffade barnen Karin den 6-7 januari 2015. Under vistelsen med Karin angreps barnen fysiskt av Karin på kvällen den 6 januari och flydde hem till honom påföljande dag.
Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen.
Du kanske kan ge hennes version av detta med
Citat:
Det hade hon gjort innan dess på grund av sitt supande.
I en par perioder fick hon bara umgås med barnen i närvaro av umgängesstöd under tre timmar varannan helg.
Sen sprack det helt då barnen inte ville träffa henne alls.
Eller att den är tjock, svampinfektion(?) , som människor med nedsatt leverfunktion lättare får. Nedsatt leverfunktion kan också orsaka cirkulationsrubbningar som orsakar att muskelfunktion försämras. Kanske därför det ser reumatiskt ut. Kan bero på alkoholkonsumtion, ev också medicinering.
Det där är halvdåligt gjorda lösnaglar som är dags att göra om. Akryl eller gelé
Ja nog är hon sjuk alltid
Jag tvivlar inte för ett ögonblick på att hon ligger bakom alltihop. Kan man ge sig på sina egna barn när dom är 10 och 12 år gamla då är man kapabel till vad som helst.
Från domen:
Under julen 2014 hade han och barnen varit på en gemensam resa utomlands. Efter hemkomsten träffade barnen Karin den 6-7 januari 2015. Under vistelsen med Karin angreps barnen fysiskt av Karin på kvällen den 6 januari och flydde hem till honom påföljande dag.
Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen.
Någon som vet vad mer exakt som menas med ”angreps fysiskt”?
Inte många mammor som ”angriper” sina barn. Vad får en mamma att ens göra det?
Det är väl samma period då hon skulle ha anlitat den första torpeden.
Expressen-intervjun: KL uppgav först inte sin nuvarande adress hos en vän för polisen, men polisen kunde sen genomföra en husrannsakan. KL kommenterar: - -Han (vännen) är arg på mig nu. Ännu ett uttalande som är helt deranged, plus de utförliga beskrivningarna av hur hon frivilligt sätter sig i polisbilen osv. Hade jag inte haft nån info hade jag misstänkt henne för att lida av asperger. Alternativet är psykopat eller att det är hjärnskadan som talar. Skulle förstås kunna vara krisbeteende, men det rimmar inte med att hon väljer att tala ut, ger ett ”samlat intryck” osv. Det här att hon hyllar rådmannen känns narcissistiskt. En person som är användbar för mig är givetvis FANTASTISK. Plus den lilla kommentaren om att hon aldrig trodde något annat...
Reagerade också på den detaljen om att hyresvärden är arg på henne nu. Låter barnsligt. Ö.h framstår hon mer som ett barn än en vuxen i hela intervjun. Hon gick hemifrån i pyjamas och kappa. Hon satte sig i en polisbil för att prata med en polis. Varför? Är det så f.d domare gör vid en brottsplats de inte har att göra med?
Hennes arm och hand ser sliten ut. Men f.ö är liten och späd som ett barn.
Hennes svar i intervjun är ganska konstiga. När hon pratar om att det "är viktigt för hela samhället" att brottet blir löst till exempel. Jag kan förstå varför BO ville ha ett besöksförbud på henne.
Ja, den armen ser inte frisk ut. Hur gammal är KL? Jag läste 50 år någonstans i tråden. Vad är det för ett band hon har runt armen? Liknar ett sådant man får om man är inskriven på ett sjukhus.
Här säger hon också något mycket märkligt om de gamla knapptelefonerna. Dels skrattar hon åt att hon har gamla knapptelefoner. Sen helt plötsligt så säger hon att de knapptelefonerna, har ju så kort minne.
Typ att utredarna kommer inte att hitta några gamla meddelanden kvar i telefonerna?
Ps det fetade i ditt inlägg är dessutom på ren svenska skitsnack. Du har skrivit det flera gånger. Det blir inte mer sant för det. Jag har yrkesmässig erfarenhet av det rakt motsatta.
Jag anser det vara unikt att som jurist och därtill anställd vid en av Sveriges högre rättsliga instanser ha havererat så fullständigt i sitt privatliv att man inte lyckas undvika ett besöksförbud från sin ex-make!
Men då kan du ju få återkomma till mig med statistiken kring hur vårdnadstvister avgörs i Sverige. Hur många pappor och mammor som erhåller enskild vårdnad, respektive därmed förlorar tvister om en gemensam vårdnad? Hur ser könsfördelningen ut generellt? Hur regleras det efterföljande umgänget mellan föräldrar och barn i fall där pappa respektive mamma har enskild vårdnad? Hur ofta utfärdas dessutom specifikt besöksförbud mot mammor?
Citat:
Hur många har orkat läsa det och i stället drar sina egna slutsatser?
Det som är talande i det protokollet är att hon fick delges med kungörelsedelgivning och sedan skulle inkomma med mer material, men det gjorde hon inte.
Precis som i fallet när hon fick en Tredskodom på sig. Hon uteblev ju då också.
Hon är ju för helvete utbildad jurist och har suttit som domare. Varför gör hon så här?
Från protokollet:
Tingsrätten har förelagt Karin Lilja att komplettera sin ansökan med en egenhändigt undertecknad stämningsansökan i original, ett förtydligande av yrkandet, samt en tydlig beskrivning av de omständigheter som hon åberopar till grund för talan.
Hon har i föreläggandet upplysts om att hennes talan kan komma att avvisas för det fall hon inte kompletterar sin ansökan i enlighet med föreläggandet. Hon har delgetts föreläggandet genom kungörelsedelgivning. Efter delgivning har hon inkommit med en begäran om anstånd för att efterkomma föreläggandet. Hon har, trots beviljat anstånd, inte inkommit med någon komplettering.
Tingsrätten meddelar följande
SLUTLIGT BESLUT
Karin Liljas ansökan avvisas.
Skäl
En ansökan om stämning ska, enligt 42 kap. 2 § rättegångsbalken, vara egenhändigt undertecknad och innehålla bland annat ett bestämt yrkande och en utförlig redogörelse för de omständigheter som åberopas till grund för yrkandet. Om en stämningsansökan inte uppfyller dessa krav ska käranden föreläggas att avhjälpa bristen.
Följer käranden inte ett sådant föreläggande ska ansökningen, enligt 42 kap. 4 § rättegångsbalken, avvisas om den är så ofullständig att den inte utan väsentlig olägenhet kan läggas till grund för en rättegång. Karin Liljas stämningsansökan innehåller ett oklart yrkande och saknar helt de omständigheter som skulle utgöra grund för talan. Stämningsansökan är därmed så ofullständig att den inte utan väsentlig olägenhet kan läggas till grund för en rättegång.
Karin Lilja har vidare delgetts ett föreläggande om att avhjälpa bristen. Hon har trots detta inte efterkommit föreläggandet. Ansökan ska därför avvisas.
Det är skrämmande att läsa detta En utbildad jurist som har suttit som domare i Hovrätten agerar så här
Min tro på rättssamhället fick sig en törn till. Vad är det för folk som får sitta som domare?
Uppenbarligen håller man varandra om ryggen i rättsväsendets korridorer. Vår fd hovrättsassessor är nu på fri fot. Inga skäl för häktning enligt hennes tidigare kollegor. Och tro inte för allt i världen att KL kommer att bli åtalad eller i förlängningen dömd utan väldigt graverande bevisning. Vad som pågår i denna tråd är ju bara en bieffekt av hur det låter i Stockholms Tingsrätt och Svea Hovrätt. Här ska det sopas igen och döljas till 100%. Tillräckligt många rökridåer och så finns det plötsligt uns av tvivel...
Någon som vet vad mer exakt som menas med ”angreps fysiskt”?
Inte många mammor som ”angriper” sina barn. Vad får en mamma att ens göra det?
Det är väl samma period då hon skulle ha anlitat den första torpeden.
Då utredningen blev nedlagd så går den tyvärr inte att komma åt, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen så nåt illa var det.
Fysiskt innebär ju kroppsligen.
Vad får en mamma att gå till sitt barns idrottsträning på fyllan så barnet i fråga måste ringa pappan och be om hjälp?
Senast redigerad av Timeout 2019-09-10 kl. 23:30.
Ang. det fetade. Jag har nog missat något. Vem är Fredrik?
Troligen hennes bekant som lyfts fram i tråden som möjlig skytt.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag är nyfiken på skytten som sköt Henrik. Beskrivningen från vittnena är blond man med grå tröja och 35-40 år. Jag tror det är mannen som Karin var god för tidigare. Han är dock 41 år. Fr3drik Ol@fs3n. Men kan tas för några år yngre. Enligt ratsit saknar han bostad, efterlyst eftersom han inte kommit till en rättegång där han var misstänkt för en grov misshandel av C@roline.