2019-09-10, 19:23
Medlem
Jäv eller inte det är frågan!

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/toppjuristen-slapptes-av-domare-hon-jobbat-med/
Citera
2019-09-10, 19:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Polisen gick snabbt ut med att de de inte trodde att det hade med hans yrkesutövning att göra utan behandlade det som en isolerad händelse. Jag utgår då ifrån att de även kontrollerade upp den missnöjda klienten. Men allt faller nog på plats om man lyckas plocka in skytten.

HOL vet nog VAD man ska säga till Farbror Blå för att de ska spana åt ett visst håll......det är ju HOLs jobb typ.
Citera
2019-09-10, 19:24
Medlem
Browndawgs avatar
"Två av häktningsdomarna som beslutat att toppjuristen ska släppas efter skottlossningen mot advokat Henrik Olsson Lilja har jobbat med henne på samma domstol.

En av domarna har avgjort en stor rättstvist tillsammans med henne för sex år sedan."

Ojdå hoppsan hejsan.

Edit; källa Expressen
Citera
2019-09-10, 19:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon talar ut i en intervju i Aftonbladet nu.

Jag har sett flera personer göra samma sak, som sedan visat sig vara skyldiga till grovt brott. Ett av fallen var Mats Alm i Efterlyst. Det är något som gör att jag höjer på ögonbrynen. Att dagen efter frisläppande gråta ut i media.

Ni andra kanske inte reagerar på samma sätt. Men det gnager i mig när en misstänkt gör så.

Hon skriker skyldig ju i intervjun. Jämför intervju med Johanna Möller.
Citera
2019-09-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/toppjuristen-slapptes-av-domare-hon-jobbat-med/
Visst är det så. Du har dina gamla kompisar som skall döma dig. Självklart friar de hellre än fäller.
Citera
2019-09-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Polisen gick snabbt ut med att de de inte trodde att det hade med hans yrkesutövning att göra utan behandlade det som en isolerad händelse. Jag utgår då ifrån att de även kontrollerade upp den missnöjda klienten. Men allt faller nog på plats om man lyckas plocka in skytten.

Vid det tillfället trodde ju polisen att de var lösningen på spåren. Tingsrätten anser inte det. Alltså faller vad polisen gick ut med snabbt.

Så snävt ska inte polisen jobba.
Citera
2019-09-10, 19:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det finns inte styrkt att en sådan skett.

Jag vet, men vill ändå precisera lite vad det handlar om.

Jag är starkt skeptisk till att det skulle hålla i en rättegång där fängelse är på straffskalan, ens om det gick att påvisa att man medicinskt inte kan bära ansvar, eller skall ha förmildrande granskning pga något sådant.
Citera
2019-09-10, 19:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och det är just det som gör att jag tror att en hjärnskada är adekvat att "skylla" på här.
Hjärnskada eller ett aktivt missbruk?
Karin har ju hur många kontakter som helst bland advokater, jurister osv.
Varför tog hon inte hjälp av någon av dom?
Hennes hjärnskada är inte allvarlig nog för då hade hon svamlat på under tiden i häktet.
Men hon agerade som en van kriminell och höll tyst...
Citera
2019-09-10, 19:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det verkar ju som att KL vill vinna till varje pris oavsett insatsen. Märkligt att i så fall inte styrka hjärnskada. En hjärnskada är ju inte diskvalificerande för att få vårdnad av barn. Det finns alltid hjälp att få.

Även en alkoholist med hjärnskada kan ju ha sin stolthet, särskilt inför tidigare kollegor.
Citera
2019-09-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko

Den ena är 100 procent jävig, det är man om man arbetat tillsammans. Finns inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hennes hjärnskada är inte allvarlig nog för då hade hon svamlat på under tiden i häktet.
Om du varit insatt om hjärnskador hade du inte uttryckt dig så. Jag arbetar med hjärnskaderehabilitering och vet hur olika människor kan vara efter en sådan. Det finns lika många skador, som människor som skadats. Och lika många skador som hur de visar sig individuellt.
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag försvarar inte en kriminell advokat, men en hjärnskada kan hävda sig i att man får svårt och styra impulser till följd av hjärntrötthet, men i samlat rum så hävdar den sig inte alls. Det är så finurlig lögn, om det är en lögn att hon erhållit hjärnskada, för själva formen av "hjärnskada" är en fluid benämning på alla neurologiska sjukdomar som finns att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in