2019-09-10, 12:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller ilska, som ökas under misshandeln av GMs eget adrenalinpåslag. Kanske man inte kan sätta en skarp avgränsning mellan ilska och hat men hat tänker jag mig är något mer långvarigt, eller något som har stötts och blötts i någon tid i sinnet på den som hatar.

Våld mot ansiktet kan, precis som strypning, uppstå senare i scenariot pga. offret skriker och att våldspersonen drivs av att få tyst på dessa skrik.
Citera
2019-09-10, 12:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och kanske kan skodon vara det som avsågs med 'specifika föremål' som man sökte hemma hos SD nu efter att han blev häktad igen?
OM SD är GM och stampat LW så är det ju inte direkt otroligt att han tog sig hem med skorna på (kan ju ses som lite misstänkt att gå borfota hem) och i stressen placerade/gömde dem på nåt ställe i/vid hemmet som han sen inte (av ngn anledning) kunde/vågade röra.
Och kanske HD i förhören nämnde nåt om skor/kängor som inte setts hos/på SD sen mordet.
Tänker att SD nog hursomhelst ligger lite över snittet avs att hitta/hitta på gömmor.

För att gissa.

Inte helt omöjligt. SD kan ju ha misstänkt att polis hade span på honom. Då kanske han inte ville ta risken att ränna runt ute och försöka göra sig av med material.
Citera
2019-09-10, 12:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du/ni som överanalyserar alla loggar. Hur tolkar ni Träserien. Läs loggarna och historien ordentligt och se om LW verkade rädd eller obekväm.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7AHP8 - #Bonus Trä... Vadå?
Och varför fiskar EnGodTanke efter info..?

Vi håller oss väl till en sak i taget: Vad vet du om Nordsjöns ö resp. Äpplet Bonus?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är inte fråga om någon (över)analys; det är fråga om fakta: Varför saknas LW:s loggar? - Och varför påstår SD (utan någon som helst täckning i befintligt material) att den samvetsgranna LW försummat dessa viktiga cacher?
Citera
2019-09-10, 12:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Inte helt omöjligt. SD kan ju ha misstänkt att polis hade span på honom. Då kanske han inte ville ta risken att ränna runt ute och försöka göra sig av med material.

Citerar mig själv:

När polis har span så har de oftast även koll på den misstänktes nära anhöriga, exempelvis då HD. det krävs ingen juridisk misstanke för att spana. Men: SD kan ju ändå i desperation lyckats få HD, medvetet eller omedvetet, att göra sig av med material. Om polis funnit sådant material och det materialet haft HD:s DNA på sig, kanske det då kan förklara kalabaliken för några veckor sedan.
Citera
2019-09-10, 12:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag vet väldigt mycket om just detta mordfallet, men du är medveten att sådana uppgifter utlämnade inom tråden av mig gällande din ställda fråga angående de tre nya tillkomna bevisen samt därtill ett nytt vittne, kommer att skada den nu pågående utredningen av detta mordfallet, och jag har blivit ombedd av många medlemmar via PM att inte skriva om sådant som kan skada utredningen, en av dom är bland annat @Elsa2018.

Och det tycker jag är ett väldigt bra beslut, bäste herr Joker! Vi vill inte att utredningen på något sätt blir förstörd! Uppskattar i alla fall dina inlägg, tycker de är både intressanta och underhållande, men skriv inget som kan förstöra. Vi vill ha den skyldiga/de skyldiga bakom lås! Helst för alltid!

Mvh

/FS
Citera
2019-09-10, 12:40
Medlem
Honan6s avatar
Just nu pågår den svåraste gåtan för gåtornas självpåtagna mästare. Hur använder han tiden i häktet? Finner på nya idéer om hur han ska förklara tidigare lögner som är klara motsägelser till utredningens tekniska bevisning?

Om han mördade Lena var han högst motiverad att slutföra mordet. Ville han att Lena skulle lida extra mycket innan hon dog? Jag tänker på skriken av dödsfruktan som hördes återkomma stötvis under ca 5 minuter. Att hon över huvud taget kunde skrika kan bero på att han hade ett stickvapen och att ett ensamt hugg i sig inte var dödande. Det krävdes många och det tog tid att släcka hennes liv - en lång tid som GM hade möjlighet att ändra sitt uppsåt. Det finns inga förmildrande omständigheter för honom. Det är livstid som gäller. Kommer han försöka ta sitt liv? Nej, hans personlighet talar för att han har så höga tankar om sin egen förträfflighet att han kommer flina sig igenom en rättegång starkt förvissad om att bli frikänd. Han kommer att bli förvånad över hur fel han hade och kanske något frustrerad, men inget kan rubba balansen på den påfallande balanserade SD? Naturligtvis kommer vi få se en överklagan till HD. Han kommer vidhålla att han ej haft med mordet att göra och att han är oskyldig hur mycket bevisen än talar för det motsatta.

Tog en mordplan form under SD:s kanske tyngsta månad i hans liv - d v s april -18? Ingen ville ha honom längre och allt var Lenas fel? Till råga på allt hotade hon att avslöja något eller anmäla honom för något som fatalt riskerade att ändra andras bild av honom? Hade Lena bevis för att han begått oegentligheter inom deras gemensamma intresse GC eller hotade hon att avslöja att han smygfilmat henne - att han var en Peeping Tom?

Jag tror att inte bara en gammal otrohetshistoria har betydelse i mordet på Lena. Det är nog flera ingredienser som förlorad prestige inom GC, tappad kontroll/maktkänsla över sin leksak (Lena) och inte minst en rädsla för vad hon kunde avslöja om honom.

Sen kan jag inte släppa tankarna om att något konstigt hänt inom projektet THOS GT. Hur såg arbetsfördelningen ut i den operativa arrangörsgruppen? Vem/vilka ansvarade för handhavandet av det ekonomiska stödet? Jag bad en väninna begära ut handlingarna om projektet på pdf, men den ansvariga Lena K*hl (i) erbjöd istället att visa upp handlingarna på plats eller skicka dessa i pappersform mot en avgift per kopierad sida. Projektet borde finnas på fil och enkelt kunna skickas till den/de som begär det.

Det fanns geocachare som sålde produkter under tiden THOS pågick, men deras verksamheter tycks därefter ha avstannat. TFTC.se ägdes av Ann* Godl*nd (a, u) från Kumla www.facebook.com/TFTC.se/ som förra hösten överlät försäljningen till Geocoins by Welln*r (Fr*drik Welln*r (e) från Södertälje som tidigare syntes ihop med Qab*ng (a) som hälsade på SD i slutet av dec -18) www.facebook.com/geocoinsbywellner/?ref=page_internal

Hur gick det med Qabangs fortsatta umgänge med SD? Fick hon reda på något när de umgicks? Något som talade för att han kunde vara skyldig? SD skulle ju ta ut henne och HD på tur till Nordsjöns Ö, men isen var för osäker så de tog Söderhavsleden istället. http://coord.info/GLXNETQA
Var målet att kvinnorna skulle kolla om den påstådda turen med LW var genomförd och inte påhittad?
Qab*ng har av någon anledning avstannat med GC och har inte varit inloggad på sitt konto sen 22/6 -19. Vad kan hon berätta om sina upplevelser av de, enligt henne, snygga singlarna SD och HD?

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
I fallet Therese Johannesen gjordes fynd av benfragment från ett barn

Visserligen offtopic men något benfragment från barn var det inte vilket påvisades vid resningen.
Citera
2019-09-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Knappast kläder, men möjligen handskar? Skor? Tvättade först? Tillhygge, som kanske är något från naturen? Typ gren, större sten? Först avspolade i trädgården? Rengjorda saker med Klorin?

Något som stör mig är det för utredningen viktiga fynd som ska ha gjorts i Vivallaskogen.

För mig har det låtit som mobilen.

- Har han tappat den? Då borde den vara full med DNA?
- Har han haft hem den, försökt få ut info, radera? Rengjort den för att sedan slänga den? Kanske han knappt kunde gå utanför dörren, men slängde den så långt han kunde från lämpligt avstånd innan han gick till jobbet (om han nu ens kom dit, kanske han på en gång blev förhörd, sen gripen)
- Har han planterat den? Men varför så nära sitt eget hus?
- Eller ville han att det skulle se ut som UW? Vilket inte verkar trolig, då han är den med amälnigarna och historiken.

Varför lämna något viktigt som har med utredningen att göra nära sig???

OM det är en mobil, torde det vara LWs. I så fall tappad eller rengjord och förstörd. Om fyndet är det knäpptyst. Som med så mycket annat. Förståeligt dock då förundersökning pågår.

Allt kanske visar sig vara bra mycket enklare än vi tror?

Ny information från NFC borde rimligen fortsätta att komma in. Och ge mer kött på benen. Just nu är det mest förvirrande.

Den där FUPet är man bra nyfiken på.
Citera
2019-09-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Så Sd trodde att Lw relation med Jh och även hennes andra relationer bara var på vänskaplig basis, trots att sd visste om att hon tidigare haft en en sexuell relation med en annan man, samtidigt som honom?
Vet du vilket år som sd och den andre mannen turades om att dela på Lw, eller kan Sd ljugit om detta för att inte avslöja att han var svartsjuk? När berättade han om den andre mannen?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ver inte om han verkligen trodde det, innerst inne. Detta stämmer ju inte med att han vetat om andra relationer.
Der är just denna tvetydighet som jag reagerade på och höll kvar honom som en tänkbar GM.

I tid är jag osäker, men tror att det kan vara ML verkar vara konstaterat, som övergick i vänskap. Som jag tolkat andra så var det just ML som hade en relation med LW och SD samtidigt.
Till detta sa SD att ML och LW bara var vänner. Förnekelse, svartsjuka eller fakta?

LW och ML är på FAD i Linköping och enligt @Dahliabelle skall
de ha delat hotellrum där, detta var november -16.

December -15 flyttar ML ifrån sin fru och de skiljer sig februari -16.

Har nämnts tidigare i tråden att LW och ML hade ett intimt förhållande,
samtidigt som LW:s relation med SD pågick. Dock skall förhållandet med
ML ha varit kort , bl a uttryckt av @Medinsyn. Det skall sedan ha övergått
till vänskap.

På foton av ML har man kunnat se att han verkar väldigt
förälskad i LW. Hur långt/ kort var deras intima förhållande,
endast någon/ några månader, eller?

Citat:
Försöker få ihop hur LW kunnat vara ihop med ML under tiden han varit gift. Rätta mig om det blir fel här.

• Medinsyn:

" Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet."

• Dahliabelle:

"Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping. "

• Cloudecrystalbeam:

"2004-09-08 till 2015-12-23 (sammanboende igen tills ML flyttar ut och MO bor kvar)"

"ML var gift med MO 1997-08-23 till 2016-02-02. "

-----------------------
Så dec-15 flyttar ML ut från sin hustru, skiljer sig febr-16.
Nov-16 åker ML och LW till FAD.
De ska ha haft en mycket kort period av intimitet.

LW och ML kan väl inte ha haft ett intimt förhållande då han var gift?
Om det inte varit vid något annat tillfälle tidigare då?

När ska JH och LW ha haft ett förhållande?
Citera
2019-09-10, 13:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då kommer vi tillbaka till min gamla käpphäst, den att definitionen för "skälig misstanke" är så pass vag att du kan få den i och med att du känner BO, enda sättet att slippa en sådan misstanke i det läget är att du är en före detta domare i Hovrätten, då blir du inte häktad på grunden"skälig misstanke"

Hiding får på något sätt se till att MGK försvinner ut ur ekvationen om hon har tänkt sig ett soloåtal mot MGM men aktionen mot MGK tyder ju inte på det.

Varför hade Hiding så djävla bråttom, det är en fråga jag gärna skulle få svar på.

Provsvar från NFC och ett vittne som berättat något som polis/åk gärna vill få bevis på genom husrannsakan?

Vad är denna tingest, som de letade efter?
Citera
2019-09-10, 13:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Som jag förstod det skulle det vara då ja. Är det slumpen med dessa foton?
Slumpen eller är han korkad eller bara en iskall jäkel. Korkad tror jag inte han är så då återstår slumpen eller iskall för mig.

Han måste ju ändå vara lite korkad
som skriver till någon anonym på ett
Geoforum. Han har ju ingen aning om
vem det är så varför svarade han ens?
Citera
2019-09-10, 13:06
Medlem
Citat:
Du tror att de/han har slarvat?
Enligt uppgift, kapitalt!!!
Citera