2019-09-10, 18:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fiskar??? Loggarna finns där att läsa och tolka själv ju!
Då bör du bifoga länkar som alla kan öppna, alt. kopiera aktuell text!
Citera
2019-09-10, 18:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, hon var inte trakterad av att vika in på Rättarevägen där försvinner nämligen uppsikten över bostaden liksom upplevd trygghet.

Där vidtog våldet. Ja. Släpspår till MP. Ja.

OM det nu ligger nåt i det Rosaelefant fått veta så kan det ju vara släpspår, men å andra sidan så det tog ju 5 dagar innan de fann Lena.

Men det kanske är spår på henne som visar hon släpats dit? Tänkte på det som postades av @anonym9645. Att Lena låg på mage och benen var smutsiga. Det hen såg måste ju ha varit baksidan på bl.a vaderna.

Av dennes övriga inlägg så hade denne god kännedom om området och vem som bodde var:

”Citat
Ursprungligen postat av anonym9645
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken”
m
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Så ja att hon blivit slagen och sedan blivit släpad, med smutsiga vader/hälar som resultat, låter för mig rimligt.
Citera
2019-09-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det finns en gångväg/cykelvägen i närheten av planket och det ligger radhus i närheten där så någon borde ju sett någonting då eller tidigare på kvällen, kanske någon hundägare som varit ute med hunden på kvällen där.

Första huset efter vägen är placerad högt upp på tomten och mot Rättarevägen står ansenliga täta träd. Om så förmodligen synlig ganska kort bit för att åter skyddas av buskar och bullerplank som går i vinkel ned mot Rättarevägen.

Inget långt avstånd till MP.

GM springer i skog och mark från tidig morgon till sen kväll, sedan 10 år. Kan knappast lätta lilla LW utgjort problem.
Citera
2019-09-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SDs jobbiga stil påminner lite om Helge Fossmo - evigt flinande och fnissande. Kan förstå att folk kan bli irriterade på SD. Utan att han begriper det själv. Blir själv otroligt irriterad på såna människor.

Skulle vilja se hur SD ser ut när han inte flinar.

OT: (Som min granne som flinandes berättade härom veckan att allt ambulansstök utanför vårt hus en kväll berodde på att en man hade hoppat från hög höjd i vårt hus - och avlidit.)

Ständigt flinandes ”klämkäcka”, hurtiga människor. Oerhört irriterande!

Jag har tänkt detsamma. Har kollat lite bilder, då hans tidigare bostadsort och hans ålder gör att det inte skulle vara omöjligt att jag skulle känna igen honom. Inte sett en bild där han inte flinar, eller gör någon annan grimas.
Citera
2019-09-10, 18:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SDs jobbiga stil påminner lite om Helge Fossmo - evigt flinande och fnissande. Kan förstå att folk kan bli irriterade på SD. Utan att han begriper det själv. Blir själv otroligt irriterad på såna människor.

Skulle vilja se hur SD ser ut när han inte flinar.

OT: (Som min granne som flinandes berättade härom veckan att allt ambulansstök utanför vårt hus en kväll berodde på att en man hade hoppat från hög höjd i vårt hus - och avlidit.)

På "tummetottbilden" LW tog flinar han inte, utan ser snarare något besvärad ut. LW verkade då flina, som hon gör på de flesta bilder.
Citera
2019-09-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
161111 SD hedrar Leonard Cohens minne (avled 7 nov) genom en storsatsning på bedrövade selfies:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8881db59-64ba-40e0-a7e3-627146e965be.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/aba7866d-71e6-4f2d-a15b-a911de97bb29.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b067b379-a380-4f40-af73-be2364ba060d.jpg
https://coord.info/GLPPVKY7
https://coord.info/GLPPVVR0

Tack! Det var skönt att se!
Citera
2019-09-10, 18:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Var läste du det?

Fallet om Lotta alltså.
Hemskt länge sedan.
Tror att han blev intervjuad i media.
Kan minnas fel också, det kan ha varit ambulanspersonal. Fast som jag minns det nu var det en polis.
Citera
2019-09-10, 18:28
Medlem
Citat:
Första huset efter vägen är placerad högt upp på tomten och mot Rättarevägen står ansenliga täta träd. Om så förmodligen synlig ganska kort bit för att åter skyddas av buskar och bullerplank som går i vinkel ned mot Rättarevägen.

Inget långt avstånd till MP.

GM springer i skog och mark från tidig morgon till sen kväll, sedan 10 år. Kan knappast lätta lilla LW utgjort problem.
Okej, jag kollade in Rättarevägen nu på Google maps/bild.
Han kanske slog några slag mot hennes huvud och sedan släpade han in henne bakom bullerplanket och fortsatte misshandeln där tills hon var död.
Nu sitter han ju häktad iallafall och lär ju bli förhörd av polisen och det ska bli spännande när Fup kommer sedan.
Citera
2019-09-10, 18:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, hon var inte trakterad av att vika in på Rättarevägen där försvinner nämligen uppsikten över bostaden liksom upplevd trygghet.

Där vidtog våldet. Ja. Släpspår till MP. Ja.

EDIT. Den anonymes uppgift (osäker) om rödstrimmiga bakben, tycks passa in också.

Hur exakt är man om man säger att MP är densamma som FP, finns det tecken på att hon kvicknat till liv i buskaget, eljest vet man väl inte om hon slogs ihjäl vid gångvägen och släpades någon sträcka död för att gömmas undan? Säger man då att MP och FP är densamma?
Citera
2019-09-10, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, SP är nog LW. SoftPocahontas.

Tack!
Naturligtvis.
Citera
2019-09-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ständigt flinandes ”klämkäcka”, hurtiga människor. Oerhört irriterande!

Jag har tänkt detsamma. Har kollat lite bilder, då hans tidigare bostadsort och hans ålder gör att det inte skulle vara omöjligt att jag skulle känna igen honom. Inte sett en bild där han inte flinar, eller gör någon annan grimas.

Sedan han började synas med HD har jag noterat att löjliga grimas och tungbilder avbrupt slutat.
Citera
2019-09-10, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bara här i tråden. Har inte ens ställt frågan då det var helt under min radar, speciellt med det tvärsäkra jag läste på tråden.

Ok, tack.
Då var det Schazz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in