2019-09-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis är det intressant ➡att försöka förstå hur polis och åklagare tänker, men flera här tycks ju ha som uttalad ambition att hitta lösningen på själva mordgåtan. Och i just den strävan tror jag inte att det är en särskilt framgångsrik strategi att ta rygg på åklagaren. Den som vill förstå vad LW råkade ut för är nog mer betjänt av att hålla sig till kända fakta, och att försöka tänka själv.

Edit: Angående hundfrågan:

Jag tycker att vi kan utgå med stor tydlighet, att både polisen och KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har tänkt väldigt bra inom detta mordfallet, ett alldeles utmärkt tankearbete skulle jag vilja säga, vad säger du själv om Åklagaren's och polisen's tankearbete inom detta mordfallet ?

Om det nu verkligen hade varit annorlunda, det vill säga, att polisen och Åklagaren hade utfört ett dåligt tankearbete, så hade ju knappast SD suttit där vederbörande nu sitter i dag, det vill säga, på sannolika skäl för att inom nu, och i svunnen tid ha bragt Lena Wesström om livet.

För att du skall förstå vad jag menar med polisen's och Åklagaren's tankearbete, så handlar det i största utsträckning om alla de förhör som gjorts med olika personer och som man sedan successivt därefter arbetat sig igenom, och just i detta fallet har dom tillsammans gjort ett otroligt gott arbete.
Citera
2019-09-10, 14:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
LimeTime använde inte exakt orden brutalt misshandlad utan att LW utsatts för grovt våld och att personer inom utredningen tagit illa vid sig av våldet hon utsatts för. Det kallar jag brutalt misshandlad, om personer som arbetar med detta tar illa vid sig.
Tack Fixa81.
Varför jag frågade om just dom orden var för att jag ville visa på hur orden via varje steg i viskingsleken ändrar innebörd vilket du nu bekräftade.

Att LW utsattes för grovt våld och blev brutalt misshandlad är inte tu tal om men att det grova våldet särskilt tillfogats ansiktet är vad jag är tveksam till. Visar det dig att min tvekan är obefogad säger det lite mer om det mentala statusen på den som utfört dådet.
Citera
2019-09-10, 14:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Spånar igen.
Kan det vara så att JG är det nya vittnet...……
JG kanske inte orkade bära på vetskapen längre...….
I börja kanske han köpte SD´s förklaringar och hjälpte till att skydda SD, men nu när sanningen börjar komma fram och JG inser att även han har blivit lurad, så kanske hans dåliga samvete har gjort att han pratat med polisen.
Kan han vara det nya "vittnet" ??
Vad har du fått uppgiften om att det finns ett nytt vittne ifrån??
Det är väl inte från Jokermannen?
Citera
2019-09-10, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Enligt uppgift, kapitalt!!!

Det är ju hemskt att höra, med tanke på att det är människors liv man pratar om.

Så detta med skorna, tror du att de missat skorna, eller pratar du mer om att de slarvat och att de kan ha missat skorna?

Krattningen kom i okt-18. Då hade det enligt MV det man krattade efter redan funnits i utredningen länge (en tid) som jag minns det.

Frågan är om man missade det direkt vid första husrannsakan?

Och om det var skorna man krattade efter?

Att man skulle ha kommit till den delen utredningen där de nämndes och att man kunnat se att det finns skor på bilder som nu fattas?

Eller att något vittne berättat något?

Och vad kan man leta efter nu?
Inte skorna får man hoppas.

Kanske gömt något i murstocken?
Citera
2019-09-10, 14:52
Medlem
Citat:
Du/ni som överanalyserar alla loggar. Hur tolkar ni Träserien. Läs loggarna och historien ordentligt och se om LW verkade rädd eller obekväm.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7AHP8 - #Bonus Trä... Vadå?

Nej, LW var varken rädd eller obekväm. Men det är egentligen inte det som framgår av loggarna, utan skillnaden är hur de olika personerna utåt uppskattar varandras närvaro. Jag har redan kommenterat TRÄ serien en gång och den cache de möttes vid, men vi kan läsa bonus cachen också.

SD: När vi har 5 burkar kvar kommer vi i fatt SP som börjat mitt i serien. Efter en tag får vi även sällskap av M*rkman12.

KRAM och TACK Zo*k9 för hela serien.

LW: Tack Zo*k9 för en trevlig och välfungerande runda och tack Team Davidsson för samarbete i skogen!

Den småtråkiga analysen är LW försöker förbättra realationen vid denna tidpunkt, medan SD ställer sig mer avvaktande och inte öppet tackar för samarbetet i skogen. Om vi däremot ska överanalysera så kan vi läsa den tredje loggen för att se vem som fick tack och kram från vem och vem som blev utan kram?

M12: Väl på plats stiger herren i TD och hälsar på mig och uppmanar mig att ta fram burken. En timma hade de tydligen letat. Damen TD kommer fram och ger mig en kram och fortsätter och letar och omgående vill SP också ha en kram. Då vrålar damen TD att burken är hittad.
Citera
2019-09-10, 14:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Mitt tips är skor....
men skulle jag vara SD och skyldig, skulle inte trädgården vara den plats jag valde att gräva ned nått.

Nä, sannerligen inte.
OM de skulle hitta något där, då är han ju avslöjad.
Citera
2019-09-10, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad har du fått uppgiften om att det finns ett nytt vittne ifrån??
Det är väl inte från Jokermannen?

Japp.
Du läser i början av mitt inlägg att jag "spånar bara"..... ok?
Spånar runt varje liten ny info som kommer.
I denna tråden har jag inte fått nån "hemlig" info själv, så jag får se till den infon som finns i tråden.
Påstår inte att @JokerMannen varken har rätt eller fel.
Finner det intressant att läsa @JokerMannens inlägg, sen så tolkar vi den olika här i tråden.

OM det är så att det finns ett nytt vittne, så KANSKE det skulle kunna vara JG.
Citera
2019-09-10, 14:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Fixa81.
Varför jag frågade om just dom orden var för att jag ville visa på hur orden via varje steg i viskingsleken ändrar innebörd vilket du nu bekräftade.

Att LW utsattes för grovt våld och blev brutalt misshandlad är inte tu tal om men att det grova våldet särskilt tillfogats ansiktet är vad jag är tveksam till. Visar det dig att min tvekan är obefogad säger det lite mer om det mentala statusen på den som utfört dådet.

Vet ej om det är bekräftat i tråden att det rörde ansiktet? Men har svårt att tro att personer med insyn i utredningen skulle ta så illa vid sig om det ”bara” var kroppen som var misshandlad. Jag gjorde en tolkning att det rörde ansiktet. Men vi får se när FUP:en kommer. Blir nog ingen trevlig läsning alls.
Jag tror inte alls att en närstående har svårt att slå mot ansiktet. Se bara fallet med Lotta Rydholm. Hela hon var sönderslagen, även ansiktet.
Citera
2019-09-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag skulle då inte gå bakom ett plank med en person som jag har en schism med. Särskilt inte om denna hade en golfklubba eller basebollsträ i handen och någon väska har jag svårt att tro att mördaren hade med sig.

Kan vara så att HD bad att få tala ostört med LW bakom planket - och att SD dök upp med ett vapen i handen och att det var uppgjort= planerat, men det är för långsökt. Jag tror att LWs ansikte dunkades mot en sten som låg på marken.

Ja nu är det väl snart dags att FUPen kommer, tycker vi alla.

Ja vi väntar alla med spänning på fup!

Tänker att tillhygget kanske inte är stort och uppenbart. En hammare eller skiftnyckel innanför linningen har använts förr. Överlagt? Någon vet.
Citera
2019-09-10, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att LW var öppen om ML kan bero på den enkla anledningen att det inte fanns något att dölja. Dom var bara goda vänner. Liksom att dela rum med en vän är en praktisk lösning som känns naturlig.

Det är inte märkligt.

Det var väl då SD inte ens verkade deltagit (konstigt nog) och LW och JH synts kramas enligt EGT.
Jag funderar på om SD inte klarade av att se LW i denna situation.
Citera
2019-09-10, 15:05
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, sannerligen inte.
OM de skulle hitta något där, då är han ju avslöjad.

Det där med att göra sig sv med ett par skor eller liknande kan väl inte vara så svårt. Lägg de i en soppåse, lägg i jobbryggsäcken, släpp i en papperskorg på macken eller vid en busshållsplats inne i stan? Han kan väl knappast ha varit dygnetruntbevakad i 15 månader? Att gräva ned något i trädgården eller mura över det i källaren verkar mycket krångligare och mer riskabelt, eller?
Citera
2019-09-10, 15:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det går nog inte säga för oss hur pass skadad BO var av själva mordet. Det framgår av Fupen sen.

”Närstående” kan säkert ge sig på ansiktet, men kanske mindre gärna anhöriga. Om ansiktet är en spegling av mördaren så kan det här finnas en logik i det totala utraderandet av det uppfattat icke-egna, som ändå är bekant, invant och svårt att glömma. I ett försök att frigöra sig. Det är samtidigt en revansch och en bestraffning och ett tystande. En verklig anhörig kan säkert råka ut för ngt liknande, men det är ovanligare, och kräver större komplikation — då de flesta försöker spara på anhöriga, som per definition är mer sällsynta. En viss typ av rejält rubbade kommer dock snarare se det som att just de anhöriga bör raderas ut. Men där är vi ju inte.

Att det går att hitta folk till liknande misshandel av företrädesvis okända ska man heller inte förundras över. Men logiken där är nog att man vill förgöra vad ansiktet syns stå för eller symbolisera — vanligen väl ngt uppfattat som normalt, auktoritativt, kravliberalt, hotande eller påträngande eldyl.

Så värst många av våra vanligaste djur tror jag inte kan leva av att äta av ansiktet på trafikdödade människor på våra vägar. De är för få och brukar inte tillåtas ligga kvar så länge. Vilda djur behöver en allsidig kost.
Intressant förutom det sista stycket där du har fel. Både av att kadaver inte tillåts ligga kvar och livligheten i buskarna på natten Att BO,s kropp skulle ligga 4 varma dygn i buskagen utan att djur gett sig på kroppen är uteslutet. Allsidig kost? Kanske du missförstod mig om du tror jag menat att dom hungriga rovgiriga krabaterna endast lever på as?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-10 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in