Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Intressant förutom det sista stycket där du har fel. Både av att kadaver inte tillåts ligga kvar och livligheten i buskarna på natten Att BO,s kropp skulle ligga 4 varma dygn i buskagen utan att djur gett sig på kroppen är uteslutet. Allsidig kost? Kanske du missförstod mig om du tror jag menat att dom hungriga rovgiriga krabaterna endast lever på as?
Endast av ansiktet av våra trafikdödade medmänniskor, läste jag. Det blir bara en liten del av hela kostcirkeln. Och på tok för få exemplar. Att djur givit sig på kroppen i detta fall håller jag dock för troligt, från huskatter till rävar.
Folk tar möjligen inte på tillräckligt stort allvar att kroppen sen kan hittas av ngn som inte borde. Inte är det precis skog och mark heller, där bakom planket. Barn har svårt att se det naturliga i att skolkamratens mamma ligger söndertrasad bredvid motorvägen och blir liksom inte av med den föreställningen på tjugo-trettio år eller så, och bilden troligen aldrig. Och aldrig är ganska många dagar det...