Citat:

Ursprungligen postat av 
314Pi

GB slipper ta emot 1 miljon polska arbetare, nu tvingade av EUS fria rörlighet. Dom är i och för sig duktiga men de ska ha bidrag till sina familjer o.s.v. De kan i stället försöka få miljontals imigranter från gamla samväldesländer i arbete.

Ursäkta mig? 
"slipper ta emot" ? "miljontals immigranter ifrån common wealth?" (ingen från common wealth nationerna får bo i UK utan ett arbete eller studier,inte ens med ett ancestry visa. Dessa regler skärptes under Thatcher-eran)
	Citat:

The Office for National Statistics (ONS) estimate that in 2017, just under 9.4 million people living in the UK were born abroad, (14.3% of the total population of the UK). Of these, 3.7 million were from countries now in the European Union and just under 5.7 million were from non-EU countries.

polska arbetare anställs av brittiska företag för att jobba inom lager,jordbruk,fastighet,och slutmontering. Dessa polska arbetare är anställda som fristående konsulter och har noll rättigheter. Dvs de bidrar till den brittiska ekonomin utan att belasta den. UK kan när som helst undanta dessa yrken från den fria rörligheten såsom frankrike gjort. Det är därför som franska arbetare kan garranteras total frihet ifrån konkurrens.
Utan dessa polska människor skulle Brittisk exportindustri minska. 
Jobbtillfällen är inte en begränsad vara. För varje person som arbetar brukar man säga att 5 nya arbeten skapas. Däremot är det skadligt för ekonomin när en person belastar den genom att inte arbeta och istället enbart konsumera den offentliga välfärden. 
Britterna blir alltså rikare av gästarbetare
Jag upprepar frågan. På vilket sätt blir det bättre för UK:s ekonomi att lämna EU:s inre marknad utan ett avtal och genom att krascha ut ur unionen ?
Du har nämnt att färre polska arbetare kommer. Jag har skrivit varför jag anser att det inte är ett problem.