2019-09-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fetade.......anhöriga är befriade från att vittna pga att de inte kan vara, bör vara, av rätten anses vara....just objektiva!!!!

Blev inte A.L.s fru undrande över vad hennes man gjorde i HOLs lilla extralya i bara skjorta och inga byxor, i sovrummet?

Hur kom polisen dit?? Vem larmade, och gick larmet via 112, eller kanske HOLs privata polisnummer till polisvän???

För mig ser det mer och mer ut som en riktigt elak smutskastningskampanj mot K.L.
Smutskastningskampanj faller på sin egen orimlighet.
Varför skulle t ex polisen som kallades dit skriva i sin rapport att AL saknade byxor om de åkte till lägenheten för att hjälpa till att smutskasta KL?
Varför skulle AL:s fru vilja hjälpa sin make att smutskasta KL om det var något skumt med att han var byxlös?
Menar du även att tidningarnas vinkling av mordförsöket på HOL är del i en smutskastningskampanj mot KL?
Citera
2019-09-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Många feminister här som verkar sitta och försvara exfruns agerande, skrämmande.

Ingen försvarar kvinnan på något sätt, men försöker förklara. Domarna talar för sig själva, men vad som förevarit vet man ju sällan som utomstående.

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Det har jag inget minne av, däremot att HOL försvarat sig. Knappast att skytten agerat i nödvärn...

Det blev ju tumult. Det är det enda som sagts. Om det kommer från HOLs egen mun kanske man kan förutsätta - och en granne säger att det var liv i trappen (som om nån tappat ett järnrör).

Nu kommer efterspelet: allt som grävts upp i HOLs och KLs privatliv har nu blivit ett byk som tvättas offentligt. Och mycket är saker som säkert inte kontrahenternas arbetskamrater och vänner känt till. Så nu måste det skademinimeras. Hur det skall gå till vet jag inte, men det lär bli en del diskussioner både i KLs privatliv och i HOLs yrkesliv. Man kan ju tänka sig att några i deras närhet faktiskt läst tråden här. Och ingen rök utan eld. Även om mycket lögner har spridits så ligger det ofta små sanningar bakom det hela. Blir inte lätt för någon av dom att gå med rak rygg på ett tag. Att en skilsmässa drar med sig så otroligt mycket skit visste jag faktiskt inte. Att man blir ovänner är en sak - men det här paret har tagit det till en riktigt hög nivå.
Citera
2019-09-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Många feminister här som verkar sitta och försvara exfruns agerande, skrämmande.

Vilket agerande? Vad jag kan se är jag den enda postaren som försvarar Karins rätt att döda Henrik Olsson och jag är inte feminist. Jag är bara en person som försvarar det som är mitt med våld och accepterar andra människors rätt att göra samna sak.
Citera
2019-09-10, 13:58
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Märkligt i detta fall att HOL lyckas övertyga en domstol om att barnens trygghet är knuten till materiella ting som en dyr lägenhet. Det är lägenheten som är i fokus för HOL. Hade KL varit mer erfaren i vårdnadsfrågor hade hon kopplat in PBU, som poängterat att det HOL sysslar med är umgängessabotage och alinering av barnen gentemot henne. Att systematiskt sabotera umgänge med en förälder är ett agerande som orsakat många föräldrar att förlora vårdnaden.

Alkoholmissbruk borde i normalfallet leda till behandling. En kontaktperson utses vid umgänge med barn i allvarliga fall. Av någon anledning tror jag att HOL överdrivet KLs alkoholmissbruk och utnyttjat hennes tragiska öde för att berika sig ekonomiskt. Till och med våldsbrottslingar träffar sina barn i fängelset. Just för att det skadar barn mer att förlora kontakten med en förälder än att se svaghet hos denne.

I normalfallet är barns trygghet den vuxne föräldern oavsett hur elegant denne bor. Sen kommer skolan, kamrater, och den omgivning de är vana vid. Det finns gott om lämpligare lägenheter till salu för HOL i närheten av Norr Mälarstrand, där HOL kunde bo. Han kan promenera med barn och eventuell hund längs vattnet ner parken likt alla andra som bor på Kungsholmen. Utan att barnen tar skada.

Jag misstror en karl som noterar allt som sker med frun och drar in det i domstol som "bevisning" som ej är styrkt, eller som en väldokumenterad indiciekedja, i syfte att ta över en dyr lägenhet. Karln hade ju inte ens ett eget namn värt som namn när han gifte sig till pengar.

KL har haft en hel del emot sig med tanke på alla hennes uppträdanden men jag tror säkert att HOL tagit i ordentligt och smutskastat henne å det grövsta.
Citera
2019-09-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag misstror en karl som noterar allt som sker med frun och drar in det i domstol som "bevisning" som ej är styrkt, eller som en väldokumenterad indiciekedja, i syfte att ta över en dyr lägenhet. Karln hade ju inte ens ett eget namn värt som namn när han gifte sig till pengar.

Har smugit runt på fb utan konto länge nu, har läst igenom hela denna tråd och följt den sedan dag 1. Skaffade konto för att kunna säga följande:

TACK vresrosen för rimligt resonemang och så bra poänger i dina inlägg.

Önskar också ett inlägg med en OBJEKTIV tidslinje enbart baserad på fakta (= dokument) av alla händelser i båda personers liv som lett fram till situationen de är i idag, bröllopsfotot kan vara en bra start. Vilka ytterligare dokument kan ge mer ljus över situationen? Bouppteckningar, tvister rörande respektive karriärer, journaler över skador? Någon som har olovligen kollat journaler?
Citera
2019-09-10, 14:05
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Placera skulden där den hör hemma, inte hos brottsoffret som ligger på sjukhus med skottskador.

Och vad menar du med det? HOL är ett brottsoffer och förtjänar inte att bli utsatt för mordförsök, men han verkar inte vara utan skuld i hela den här relationshistorian. Jag tror nog fortfarande på att KL ligger bakom anstiftan, men hon verkar inte ha haft det lätt.
Citera
2019-09-10, 14:05
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och sen har hon flerårig erfarenhet som domare i tjänsten. Som det skrevs:

"Oskyldiga har all anledning att prata på. De har åtminstone en möjlighet att bevisa sin oskuld. På en massa sätt."

Men direkt efter:

"Sen är det tragiskt att många oskyldiga trots allt fälls. Allt för många."

Hon VET att HOL först och främst vill sätta dit just HENNE.

Appropå barnens bästa: om HOL skulle tänka på barnens bästa då skulle han ha valt ett annat tilvägagångssätt för länge sedan. Inte börjat bråka med en sjuk, alkoholiserad kvinna om hennes lgh utan helt enkelt flyttat och därmed givit barnen en lugnare tillvaro.

Nu är HOL tydligen villig att "riskera livet" för att bo kvar. Är det barnens bästa?

Ja och nej: det finns ju inget som säger att en människa med psykiska problem skulle sluta där. OM hon nu skulle vara rubbad av något slag så kan vi ju inte utgå ifrån att hon tänker som det stora flertalet.
Citera
2019-09-10, 14:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lägenheten på Norr Mälarstrand.

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, det är troligen för hans egen vinning skull och kanske även i kombination med hämndbegär.

Det är klart att HOL vill bo kvar på Norr Mälarstarnd.

Ett lummigt och vackert område nära till vattnet. En oas. Misstänkte redan från början att den här lägenheten spelade en central roll i bråket mellan HOL och KL. Inte enbart men till stor del. Ingen av parterna vill förstås förlora den.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-09-10 kl. 14:26.
Citera
2019-09-10, 14:14
Medlem
Citat:
Smutskastningskampanj faller på sin egen orimlighet.
Varför skulle t ex polisen som kallades dit skriva i sin rapport att AL saknade byxor om de åkte till lägenheten för att hjälpa till att smutskasta KL?
Varför skulle AL:s fru vilja hjälpa sin make att smutskasta KL om det var något skumt med att han var byxlös?
Menar du även att tidningarnas vinkling av mordförsöket på HOL är del i en smutskastningskampanj mot KL?

Det står ingenstans att AL saknar byxor, AL var iklädd skjorta. Varför, ett bett med skjorta i mellan ska alltså innebära ett mindre synligt bett?
Citera
2019-09-10, 14:17
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Vad vi vet är att någon har angripit HOL med den troliga avsikten att döda honom. Vi vet att KL redan 2015 utreddes för att ha lejt en torped för att döda HOL. Vi vet att HOL tilldömts vårdnaden om barnen. Vi vet att KL tidigare fått kontaktförbud gentemot HOL. Vi vet att KL dömts för bland annat våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd.

De relevanta frågeställningarna är som jag ser det två.
Hur pass säkra kan vi vara på att KL lejt "torpeden"?
Hur pass troligt är det att hon blir dömd?

Själv ser jag det som en högst osannolik slump att någon som är missnöjd med hans insatser som advokat skull ligga bakom det här angreppet som inträffar precis efter att KL råkat ut för ännu ett juridiskt bakslag i sin fejd med HOL. Jag utgår därför från hypotesen att KL är anstiftaren, även om hon förstås i juridisk mening måste anses vara oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Hur pass troligt det är att hon blir dömd kan jag inte avgöra.

Ja, lägg därtill att mordförsöket skedde tre dagar efter det för henne negativa beskedet om bostadsrätten, att hon förmodligen ser honom som skuld till sitt havererade liv, de obekräftade ryktena om att han både misshandlat henne och varit otrogen under äktenskapet, hotet när det gäller konflikten med djuraffärsinnehavaren angående hunden Ester etc.
Citera
2019-09-10, 14:21
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undra varför HOL fick ensam vårdnad tro?
Det ska väl vara rätt så svårt att få det.

Med tanke på alla problem hon haft, polisingripanden, alkohol, störande beteende offentligt, barnens vilja att bo hos pappan etc så har hon nog inte ansetts stabil nog. Kan dock inte kalla henne rättshaverist för att hon inte velat släppa vårdnaden helt till honom.
Citera
2019-09-10, 14:23
Medlem
Nån som har målnumret till den stora tvisten som avgjordes förra veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in