2019-09-10, 13:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Är hon rättshaverist för att hon tar strid för den lägenheten som ursprungligen var hennes föräldrars? Eller för att hon inte ville att ex mannen skulle få enskild vårdnad om barnen?

Nej, för att hon driver nya mål och överklagar in absurdum utan att ha ett underbyggt case.
Citera
2019-09-10, 13:23
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Jag har fått uppfattningen att det är en hyresrätt de bråkar om.

Svårsåld nu för tiden(svart)

Kanske har en av den betalat nån miljon kontant svart för hyreskontraktet, och känner sig blåst på pengarna om den andre får lägenheten?

Ingen skule bråka om en bostadsrätt, där blir man utlöst av den som får lägenheten tilldömd

LL

Du gör åtminstone själ för ditt användarnamn.... Hur kan man ens missa att vi pratar om en bostadsrätt på 204 kvm på Norr Mälarstrand som dessutom varit hennes föräldrars...
Citera
2019-09-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vi övriga klarade att grundligt granska den teorin på några sekunder. .
Ingen gör en grundlig granskning på några sekunder. Speciellt inte när man bara har begränsad information.
Citera
2019-09-10, 13:27
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Ärver KL om Advokaten plötsligt avlider?

LL

Naturligtvis ärver inte hans exfru något utan hans barn.
Citera
2019-09-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nå, avskyr man varandra så kanske inte hjärnan hinner med. Allt för barnens bästa säger man. Men hur många klarar det när hatet ligger och pyr under ytan? Tyvärr blir barnen slagträn i en skilsmässa när inte föräldrarna kan uppträda som folk. Sen vet vi egentligen inte hur det varit. Det har varit mycket skitsnack i tråden om både hur HOL varit och hur KL varit. Men hur mycket är sant när man granskar de bådas inbördes relation? Ingen vet ju vad som sagts dem emellan.
Vad vi vet är att någon har angripit HOL med den troliga avsikten att döda honom. Vi vet att KL redan 2015 utreddes för att ha lejt en torped för att döda HOL. Vi vet att HOL tilldömts vårdnaden om barnen. Vi vet att KL tidigare fått kontaktförbud gentemot HOL. Vi vet att KL dömts för bland annat våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd.

De relevanta frågeställningarna är som jag ser det två.
Hur pass säkra kan vi vara på att KL lejt "torpeden"?
Hur pass troligt är det att hon blir dömd?

Själv ser jag det som en högst osannolik slump att någon som är missnöjd med hans insatser som advokat skull ligga bakom det här angreppet som inträffar precis efter att KL råkat ut för ännu ett juridiskt bakslag i sin fejd med HOL. Jag utgår därför från hypotesen att KL är anstiftaren, även om hon förstås i juridisk mening måste anses vara oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Hur pass troligt det är att hon blir dömd kan jag inte avgöra.
Senast redigerad av Qulturpersonlighet 2019-09-10 kl. 13:34.
Citera
2019-09-10, 13:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Är hon rättshaverist för att hon tar strid för den lägenheten som ursprungligen var hennes föräldrars? Eller för att hon inte ville att ex mannen skulle få enskild vårdnad om barnen?

Undra varför HOL fick ensam vårdnad tro?
Det ska väl vara rätt så svårt att få det.
Senast redigerad av MeggieCleary 2019-09-10 kl. 13:44.
Citera
2019-09-10, 13:35
Medlem
Citat:

I min bok är rättshaverister människor som startar processer typ Henrik Olsson. Inte människor som överklagar domslut de tycker är fel. Till och med kriminella som aldrig skulle drömma om att anmäla ett mordförsök och är rättshaveristens raka motsats överklagar och bestrider tingsrätters godtyckliga beslut.
Citera
2019-09-10, 13:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu var kanske in AL och hans fru så bevandrade i hur man ska agera i ett sånt här fall.
Men fruns vittnesmål i rätten är väl objektivt om något.
Att polisen inte kollar vad som hände och kollade bettet trots att dom väl hörde A L:s aj och fick veta att han blivit biten kan bara lastas polisens slöhet.

Du har möjligtvis inga synpunkter på att Karin släpade med sig barnen 9 och 11 år gamla på en restaurang och drack vin? Sen lämnar hon dom ensamma i lägenheten för att gå över till Henriks lägenhet och då är hon full när hon kommer dit.
När Henrik fick reda på att barnen var ensamma så skyndade han sig hem till dom, troligen i tron att Karins skulle lämna lägenheten och A L ifred.

Från domen
Hon visste att A L på fredagkvällen varit på restaurang tillsammans med Henrik och att han därefter gått hem till honom. De hade skickat SMS till varandra under kvällen. Hon upplyste honom om att hon fått ett samtal av Karin men inte besvarat detta. När A L kom hem berättade han att han blivit biten i överarmen.
A L var ledsen och skärrad. Han var inte berusad. De var i sovrummet då och hon hade svårt att se skadan. På morgonen tittade hon i dagsljuset. Hon kände med handen en svullnad, som en lårkaka eller bula. A L markerade att det gjorde ont på stället. Hon såg en gulnad. Hon fotograferade skadan på lördagen eller söndagen.

När Karin kan slå poliser varför är det så svårt att tänkta sig att hon har bitit A L som hon hatade?
En polis satt vid en LOB på ett speciellt vis i polisbilen bredvid Karin och höll upp armen som skydd för hon fick en känsla av att Karin skulle bita eller slå henne.

Det fetade.......anhöriga är befriade från att vittna pga att de inte kan vara, bör vara, av rätten anses vara....just objektiva!!!!

Blev inte A.L.s fru undrande över vad hennes man gjorde i HOLs lilla extralya i bara skjorta och inga byxor, i sovrummet?

Hur kom polisen dit?? Vem larmade, och gick larmet via 112, eller kanske HOLs privata polisnummer till polisvän???

För mig ser det mer och mer ut som en riktigt elak smutskastningskampanj mot K.L.
Citera
2019-09-10, 13:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ditt inlägg är det mest adekvata i hela tråden. SOM det har spridits dynga här. Helt fantastiskt. Och mycket helt utan belägg what so ever. Alla förståsigpåare och självutnämnda experter "vet" exakt vad som förevarit utan minsta insyn. Vi får hoppas att mordförsöket får sin förklaring och att HOL och KL lyckas lösa sina mellanhavanden. Vem som är den största skurken i striden är svår att se om man inte varit med på resan.

Tack för det Panzer!

Tack Picasso.
Som du skrev så vimlar det alltid av förståsigpåare och det dyker alltid upp nya nick som känt/känner de involverade (inte sagt att detta gällde postaren jag citerar, över. Även om just dennes posthistorik såg jag nu visar på en genomgående väldigt negativ inställning till just kvinnor och anser)

Ska bli intressant att följa fallet.
Om det blir nåt fall. Som flera skrivit att ”nåt skaver”.
Verkar vara en del ”konstiga” omständigheter i fallet. Brist på bevis verkar det iallafall enligt både TR och HR finnas.
Polisen verkar ju inte hitta varken någon eller något. Trots att det skedde bara några hundra meter från polisstationen, en polisbuss stod parkerad utanför, innan brottet begicks. Jaja. Inget förvånar mig längre.

Jag är iallafall inte övertygad om att den skyldige enbart kan sökas i HOL privatliv, när minst lika mycket kan peka på något yrkesrelaterade. Det är verkligt tunga klienter vi pratar om, med mycket kapital (och då pratar vi nog inte enbart i pekuniärt avseende) och oerhörda summor inblandade/på spel.

Time will tell. Kanske.
Citera
2019-09-10, 13:45
Medlem
Många feminister här som verkar sitta och försvara exfruns agerande, skrämmande.
Citera
2019-09-10, 13:48
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Långt bak i tråden fanns postare som sa att det var Henrik Olsson som hade attackerat skytten och att skytten hade agerat i nödvärn. Jag tror att det var folk som spekulerade vilt och tillskriver dem inte mer trovärdighet som målsägaren men Henrik Olssons version klingar falskt. Han borde vara död.

Det har jag inget minne av, däremot att HOL försvarat sig. Knappast att skytten agerat i nödvärn...
Citera
2019-09-10, 13:53
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är lite krångligare än så.
Bostadsrätterna var bostadsrätter från samma år BrF:en bildades, men det var 2003 som Jaktvarvet 7 även kunde ta över hyreslokaler (för företag) och en ombildningen blev. Man blev fastighetsägare istället för bara bostadsrättförening. Dessa är givetvis än idag hyreslokaler.

Nu förstår jag inte riktigt. Hyresgästerna bildade föreningen 1985 vilket man gör av naturliga skäl, åtminstone i attraktiva lägen som Stockholms innerstad är. År 2003 förvärvar bostadsrättsföreningen fastigheten av Länsförsäkringar och hyresrätterna ombildas till bostadsrätter och de som eventuellt inte väljer att köpa förblir hyresgäster med BFR:en som hyresvärd. Hyreslokalerna kvarstår oförändrade och har givetvis också BRF:en som hyresvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in