Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ditt inlägg är det mest adekvata i hela tråden. SOM det har spridits dynga här. Helt fantastiskt. Och mycket helt utan belägg what so ever. Alla förståsigpåare och självutnämnda experter "vet" exakt vad som förevarit utan minsta insyn. Vi får hoppas att mordförsöket får sin förklaring och att HOL och KL lyckas lösa sina mellanhavanden. Vem som är den största skurken i striden är svår att se om man inte varit med på resan.
Tack för det Panzer!
Tack Picasso.
Som du skrev så vimlar det alltid av förståsigpåare och det dyker alltid upp nya nick som känt/känner de involverade (inte sagt att detta gällde postaren jag citerar, över. Även om just dennes posthistorik såg jag nu visar på en genomgående väldigt negativ inställning till just kvinnor och anser)
Ska bli intressant att följa fallet.
Om det blir nåt fall. Som flera skrivit att ”nåt skaver”.
Verkar vara en del ”konstiga” omständigheter i fallet. Brist på bevis verkar det iallafall enligt både TR och HR finnas.
Polisen verkar ju inte hitta varken någon eller något. Trots att det skedde bara några hundra meter från polisstationen, en polisbuss stod parkerad utanför, innan brottet begicks. Jaja. Inget förvånar mig längre.
Jag är iallafall inte övertygad om att den skyldige enbart kan sökas i HOL privatliv, när minst lika mycket kan peka på något yrkesrelaterade. Det är verkligt tunga klienter vi pratar om, med mycket kapital (och då pratar vi nog inte enbart i pekuniärt avseende) och oerhörda summor inblandade/på spel.
Time will tell. Kanske.