2019-09-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och varför fiskar EnGodTanke efter info..?

Vi håller oss väl till en sak i taget: Vad vet du om Nordsjöns ö resp. Äpplet Bonus?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är inte fråga om någon (över)analys; det är fråga om fakta: Varför saknas LW:s loggar? - Och varför påstår SD (utan någon som helst täckning i befintligt material) att den samvetsgranna LW försummat dessa viktiga cacher?

Fiskar??? Loggarna finns där att läsa och tolka själv ju!
Jag har framför att LW varken kände sig rädd eller obekväm i deras sällskap. Av loggarna framgår det att LW sökte kontakt.

Övriga cacher vet jag inte hur dom/han/hon resonerat kring. Det finns säkert någon mer eller mindre logisk förklaring eller väldigt långsökt.
Men att det har med mordet att göra tror jag inte en sekund på.
Citera
2019-09-10, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja det är märkliga ordval tycker jag också. Precis som du nämner varför inte bara skriva ” Jag vet att jag är oskyldig”. Tänker han att han vet att han är skyldig men har lurat alla som tror han är skyldig.
Detta skrevs om jag minns rätt sent (natten?) då han var iväg på något och la ut ett foto på någon anstalt (tror jag). Kanske var han dragen när han skrev det?

Det verkar väl som att han hade tagit sig något?
Försov sig gjorde han:
"[...]Hade klockan på tidigt för att hinna med lite burkar före frukost, men både den tidiga morgonen och frukosten uteblir. Danskjävlar."[...]
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b455d921-871b-4a60-b83d-c0e6e6be1e03

Så kanske därför han skrev så flödigt och ganska avslöjande?
Citera
2019-09-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Provsvar från NFC och ett vittne som berättat något som polis/åk gärna vill få bevis på genom husrannsakan?

Vad är denna tingest, som de letade efter?
Mitt tips är skor....
men skulle jag vara SD och skyldig, skulle inte trädgården vara den plats jag valde att gräva ned nått.
Citera
2019-09-10, 13:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
HD skulle ha alibi enligt uppgift.
Efter allt skrik, vågar man återvända då?

Detta alibi, är det något du har hört, eller är det från tråden?
Om det är utanför tråden, var det annan källa än SD/HD?

Förstår om du enbart kan svara i generella ordalag.
Citera
2019-09-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han ville även gå på hennes begravning ?

Ja, och det skulle vara det ultimata beviset på hans oskuld? Istället för att gå på begravning fick han sitta ensam och supa på ett hotellrum i Stockholm med funderingar om när han kommer bli inlåst?
Citera
2019-09-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
LW och ML är på FAD i Linköping och enligt @Dahliabelle skall
de ha delat hotellrum där, detta var november -16.

December -15 flyttar ML ifrån sin fru och de skiljer sig februari -16.

Har nämnts tidigare i tråden att LW och ML hade ett intimt förhållande,
samtidigt som LW:s relation med SD pågick. Dock skall förhållandet med
ML ha varit kort , bl a uttryckt av @Medinsyn. Det skall sedan ha övergått
till vänskap.

På foton av ML har man kunnat se att han verkar väldigt
förälskad i LW. Hur långt/ kort var deras intima förhållande,
endast någon/ några månader, eller?
Jag har skickat in loggar här, där man kan läsa hur LW var på väg till ML för fredagsmys, typ.
Speciellt hemligt var det inte och känns inte som LW skulle skriva så om hon var orolig för en svartsjuk SD.

På frågan om SD själv misstänkte ML så fanns inte det på världskartan. (Till skillnad mot mig som fortfarande inte känner att jag kan släppa ML, lite för många indicier).
SD och ML har geocachat ihop under sommaren och även med HD.
Citera
2019-09-10, 13:23
Medlem
Citat:

Bara här i tråden. Har inte ens ställt frågan då det var helt under min radar, speciellt med det tvärsäkra jag läste på tråden.
Citera
2019-09-10, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Som jag förstod det skulle det vara då ja. Är det slumpen med dessa foton?
Slumpen eller är han korkad eller bara en iskall jäkel. Korkad tror jag inte han är så då återstår slumpen eller iskall för mig.

Han var där på kurs med jobbet, men han har den väldigt dåliga smaken att lägga ut opassande bilder och texter.
Han gillar att retas.
Citera
2019-09-10, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om inte limetime fått uppgifterna från rättsmedicin så tvivlar jag på att hen kan avgöra hur skadorna i ansiktet uppkommit. Har Limitime skrivit exakt "brutalt misshandlad i ansiktet? Så utrycker sig inte insatta så någon i viskingsleken på väg till Limetime har lagt en personlig tolkning på hur skadorna i ansiktet uppkommit.

Djur som lever på trafikdödat efter våra vägar börjar med ansiktet så kommer uppgifterna från någon som sett kroppen innan den blev bortforslad så kan hen inte avgöra hur skadorna i ansiktet uppkommit.

Frågan kan vara intressant i den aspekten som GW var väl inne på att närstående inte gärna ger sig på ansiktet som random våldsmän gör?

Här nedan är det inlägg @Flixa hänvisade till.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag fick tidigt indikationer på att LW utsattes för grovt våld. Tyvärr stämde det och var värre än jag kunde ana.
Personer inom mordutredningen har tagit väldigt illa vid sig av det kraftiga övervåld som använts 😰.
Citera
2019-09-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har skickat in loggar här, där man kan läsa hur LW var på väg till ML för fredagsmys, typ.
Speciellt hemligt var det inte och känns inte som LW skulle skriva så om hon var orolig för en svartsjuk SD.

På frågan om SD själv misstänkte ML så fanns inte det på världskartan. (Till skillnad mot mig som fortfarande inte känner att jag kan släppa ML, lite för många indicier).
SD och ML har geocachat ihop under sommaren och även med HD.

Att LW var öppen om ML kan bero på den enkla anledningen att det inte fanns något att dölja. Dom var bara goda vänner. Liksom att dela rum med en vän är en praktisk lösning som känns naturlig.

Det är inte märkligt.
Citera
2019-09-10, 13:40
Bannlyst
Citat:

Kanske var just JG som var kärringens alibi.
Men eftersom JG kanske har lättat på hjärtat för polisen så sprack kärringens alibi.
Så då valde Fru Åkl att ta in kärringen misstänkt för delaktighet i mord.
Fan, allt blev precis glas-klart...… ha ha

Jag spånar bara såklart.
Citera
2019-09-10, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En iskall dåre som retades med utredarna?

SD har medvetet spelat allan och utsatt andra människor för obehag genom att visa upp sig på olika event, delat bild på sina repade ben efter lek i naturen och skrivit "hoppas ingen tror nåt annat", skrivit gliringar till tråden, fabulerat cacheturer med LW som inte har skett, rört sig i området kring LWs hus, blivit sedd efteråt i närheten av mordplatsen och kanske det grövsta att han mekade och fixade med LWs sons cache på hans födelsedag på årsdagen av upptäckten av LWs försvinnande.

Han lekte med utredningen och funderade på hur lång tid det skulle ta innan han skulle få skaka galler?

Det visar sig att han spelade för högt, lekte och trodde att han var översmart.
Nu får man verkligen hoppas att det leder till åtal och fällande dom.

Denna "spelevink" till färgklick är en mycket farlig person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in