Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
MGK är mitt stora bekymmer också, vad fan skulle Hiding komplicera fallet med henne för?
Dessutom med "skäligen misstänkt" för mord, inte anstiftan eller skyddande av brottsling, nej pang på med det kraftigaste som går att uppbringa i anklagelse, hur får Hiding in henne i mordet det är ju frågan?
Hiding får jobba lite för att antingen utesluta MGK eller så få in henne på riktigt, nu är det ju öppet mål för försvararen för att kunna få in rimligt tvivel i en rättegång.
Jag hoppas och tror att Hiding har koll på sina beslut.
Precis som du säger så kommer kärringens försvarare att utnyttja detta till max.
Jag tror att Hiding håller på att gå All In på kärringen.
Hon har vaga bevis på att kärringen är inblandad och tror att hon skall hitta mer som talar för att så är fallet.
Bort med kärringen en vecka, Leta igenom lägenheten flera gånger, och säkert andra åtgärder som trycker kärringen i rätt riktning.
In med fynden till NFC med prioritet, och nu förbereder Hiding för att haffa kärringen igen.
Så när det gäller just mord så är det nog "bära eller brista"
Men, om Hiding inte kan lägga fram bevisning för mord, så kanske hon i en andra vända syr in kärringen på andra grunder.
Nästa gång kanske hon i alla fall kan gå för medhjälp, skyddande, anstiftan mm mm.
Nu vill det fan till att Hiding har det varmt om fötterna när det gäller kärringen.
Förhoppningsvis löser hon detta, och kärringen är ju inte avskriven som misstänkt än, i alla fall.
Stefan, och vad han har gjort i all ära, men mystiken runt just kärringen är för till fället mest intressant för mig.
Fan Reimer, hur skall detta lösa sig ??