Citat:
Ursprungligen postat av
232323
På vilka grunder trodde du att KL skulle "åka in"? Vilka indicier eller bevis skulle vara tillräckliga för att häkta en fd domare i hovrätten för anstiftan till mord?
Aha, den där förträffliga integriteten som inte gjort KL arbetsför på 5-6 år - och samtidigt har hon härjat runt i fyllan och villan på allmän plats, ställt till scener på restauranger, blivit omhändertagen av polis för sin kraftiga berusning och därefter attackerat och använt våld mot de ingripande poliserna... Så som hon har skämts - ändå kommer hon inte undan offentlighetens ljus. Det är väl du som kammat noll att plocka fram bevis för dina lögner.
Ok, vi prövar lite förståndsträning då;
Bara för att hon skött sitt ämbete i en del på tidsaxeln, kan det aldrig rättfärdiga att flippa ur på en helt annan del av tidsaxeln. Något sådant har jag heller aldrig antytt - tvärtom.
Men jag tänker inte dölja att jag privat är lite förnöjd över att alla går bet i att hitta bilder/info om henne, samt att massmedia investerat i en viss vinkling av skuldfråga när hon i nästa sekvens släpps fri där både Tingsrätt & Hovrätt säger att det absolut inte når upp till ens
skäligen misstänkt - men det är också allt jag är förnöjd över om du läser mitt ursprungsinlägg en gång till.
Mina grunder för att jag trodde hon skulle häktas är att utredningshäktning i en första omgång om två veckor förekommer i stor grad, med förhållandevis mycket små krav på bevis när det rör sig om ett sådant allvarligt brott i proportion till vilka indicier som nu direkt uppstått.
Indicierna är det uppenbara i historiken ihop med vad Henrik själv verkar uppgett, samt även då att hon greps på plats/eller i området vid ungefär aktuell tidpunkt.