2019-09-10, 11:48
Medlem
Vi kan i alla fall konstatera att detta är ett intressant fall, med många ingredienser.
Att många trådskrivare med sympatier är ute och fäktas gör det ännu mera märkligt.

Om vi börjar med själva fallet, dvs skjutningen, så finns det väl egentligen inget som vi känner till, som visar att KL skulle vara inblandad. Bara att HOL sagt det räcker inte. Vi får utgå från att polisen utreder detta betydlig bredare. Vilket också det faktum att hon släpptes tyder på.
Vi och media verkar i alla fall veta i stort sett noll om skjutningen. Och anstiftan, vad vet vi om det?

Sedan har ju tråden kommit att handla om deras övriga mellanhavande väldigt mycket. Och det är ju rena guldgruvan att ha som FB-tråd.

Att KL gått från att vara domare till att vara rättshaverist är väl nästan utom tvivel. Att HOL, trots att han borde känna KL väl, svarar med samma mynt är märkligt. Två välutbildade och förmodligen ekonomiskt starka kan inte komma överens om en så enkel sak som en lägenhet, utan de låter båda två känslorna ta överhand. Jag säger enkel sak som lägenhet, för för dessa två så är en lägenhet i mångmiljonklassen en betydligt mindre grej än en hyrestvåa för den mindre bemedlade.
Sälj lägenheten och dela på pengarna t ex. Båda skulle få gott om pengar att köpa en ny lägenhet.
Det handlar bara om en vilja att man vill bråka.
Inte om pengar, föräldrahem, barnens uppväxtmiljö eller annat nonsens. Vore jag HOL skulle jag lätt ta en sämre affär för att bli av med strulet. Vore jag KL så gäller detsamma. Men ingen kommer att ge sig för de älskar att jävlas och komma till domstol. Märkligt.

Min gissning, lika god som GWs, är att i skjutningen så kommer KL att klara sig. Tveksamt om det ens finns koppling.
Familjebråket kommer att fortsätta länge än, och HOL kommer att alla domslut. Men aldrig få slut på problemen)
Citera
2019-09-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
. Vi andra har släppt den där teorin ganska omgående, för vi kan tänka och resonera i flera steg.
Uppenbarligen är det precis tvärtom, jag utesluter inga teorier förrän de har blivit grundligt granskade.
Citera
2019-09-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Var inte denne AL själv en polis?

Att 9 och 11åriga barn ”släpas med till en restaurang där föräldrarna dricker vin” händer typ varje dag i Italien, Spanien, Frankrike, Tyskland etc.
Dessa barn har väl fått men för livet..

Jag kan däremot inte förstå att HOL kunde lämna barnen ensamma hemma med en oberäknelig, våldsam, hjärnskadad, alkis och själv gå och festa med en kompis. Kan en ansvarstagande förälder verkligen agera som så?

KL lämnade barnen ensamma hemma i lgh när hon gick till lgh på Karlsviksgatan. Vilken ligger på ca 8min gångavstånd från Norr Mälarstrand.
Jag vill påstå att så pass gamla barn överlever om de måste vara ensamma till och med en halv timme..

Vem är denna våldsamma alkis osv??
Citera
2019-09-10, 11:52
Medlem
[quote=T34Panzer|68658768]Jag har läst på i tråden. Den är ju ännu inte mastodontisk. Och jag har läst domen.

Och jag inser att det finns utåt sett graverande omständigheter. Jag påstår inte att det inte förekommit en mångårig infekterad fejd dom emellan.

Såg ditt kloka inlägg nu efter att jag skrev. Samma tankar ungefär.
Citera
2019-09-10, 11:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Uppenbarligen är det precis tvärtom, jag utesluter inga teorier förrän de har blivit grundligt granskade.

Vi övriga klarade att grundligt granska den teorin på några sekunder. Vad som däremot kan vara möjligt är att det är någon annan som anlitat en torped för att skjuta, t ex en klient. Men det uppenbara är att börja utreda KL, som ligger i en mångårig tvist med HOL och tidigare misstänkts för att ha försökt anlita en torped.
Citera
2019-09-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Stjäla någons föräldrahem? Henrik vill bara att barnen ska slippa flytta från sitt föräldrahem fram till att de är vuxna sedan lär han överlämna lägenheten till Karin om hon har råd att köpa ut honom.

Sedan kan man tycka att Karin borde haft mer sunt förnuft och gjort äktenskapsförord innan giftermålet där lägenheten skulle varit hennes enskilda egendom.
Fånigt. Larvigt. Curlingförälder. Familjer flyttar ju hit och dit. Det är ingen brist på bostäder i Stockholms innerstad och kapital finnes. Har svårt att tro att barnen skulle lida någon skada av att flytta till en något mindre attraktiv våning. Eller är det så att HOL enbart har råd att köpa en bostadsrätt i Bredäng eller liknande förorter och fasar för vad barnen kan få genomlida om en sådan flytt genomförs?
Citera
2019-09-10, 12:02
Medlem
LagomLats avatar
Jag har fått uppfattningen att det är en hyresrätt de bråkar om.

Svårsåld nu för tiden(svart)

Kanske har en av den betalat nån miljon kontant svart för hyreskontraktet, och känner sig blåst på pengarna om den andre får lägenheten?

Ingen skule bråka om en bostadsrätt, där blir man utlöst av den som får lägenheten tilldömd

LL
Citera
2019-09-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Skönt att han vaknat. Och ni idioter som dödsförklarade honom efter 1 timme för att ni hade "kontakter", skäms för fan

Jag håller med. Samtidigt ser jag hur vissa skribenter hyllar användare som sagts sig höra från sina "källor" att x frun talat ut i förhör när det sen visar sig vara tvärtom - märkligt.

Man får hoppas att skytten kan ringas in och att Henrik han se ansiktet tydligt. Den kriminella världen är trots allt inte så stor.
Citera
2019-09-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Fy fan. Att stjäla någons föräldrahem med hjälp av rättsväsendet är nästan så vidrigt som det kan bli i medelklassen. Henriks bättre relation med barnen följer ur att han sitter på nyckeln till deras hem. Karin har berövats sitt hem och sina barn av staten. Tragiskt att hon ska behöva sitta som misstänkt för att en av Henrik Olssons otaliga fiender har försökt göra slag i saken.
Om jag förstått, läst rätt så var det en lägenhet som föräldrarna köpte och gav bort till sin dotter.
Helt plötsligt får jag mer förståelse för hennes ilska men jag håller inte med om att det är OK att mörda!
Nu bor maken kvar där med deras två barn, hon måste betala dyra underhåll med sin inkomst som sjunkit från hundra till nästan noll, vilket hon enligt uppgifter i tråden sköter, betalar.
Nä, dessa två borde gjort upp sinsemellan innan de gick skilda vägar, antagligen är han för girig, får den uppfattningen om honom.
Citera
2019-09-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Jag har fått uppfattningen att det är en hyresrätt de bråkar om.

Svårsåld nu för tiden(svart)

Kanske har en av den betalat nån miljon kontant svart för hyreskontraktet, och känner sig blåst på pengarna om den andre får lägenheten?

Ingen skule bråka om en bostadsrätt, där blir man utlöst av den som får lägenheten tilldömd

LL
Nej, det är en bostadsrätt på 204 kvm, ca 85000-100 000 kr per kvm/år. Marknadsvärdet är alltså ganska högt. Mord har skett för mindre pengar än så.
Citera
2019-09-10, 12:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Fånigt. Larvigt. Curlingförälder. Familjer flyttar ju hit och dit. Det är ingen brist på bostäder i Stockholms innerstad och kapital finnes. Har svårt att tro att barnen skulle lida någon skada av att flytta till en något mindre attraktiv våning. Eller är det så att HOL enbart har råd att köpa en bostadsrätt i Bredäng eller liknande förorter och fasar för vad barnen kan få genomlida om en sådan flytt genomförs?

Ingen aning om hans ekonomi. Det är synd bara att Karin har ett självdestruktivt beteende. Hon kunde agerat på ett annat sätt för att visa att barnens bästa går före allt, tänker jag. Nu blir hon den onda och Henrik den goda när hon går så hårt fram.

Jag tror inte att rätten hade gett Henrik ensam vårdnad om Karin visat mer omsorg om barnens bästa också men allt hon gör pekar ju på motsatsen vilket rätten ser. Det är sorgligt. En mamma ska egentligen inte behöva förlora vårdnad om sina barn. Jag önskar hon kunde söka hjälp och förstå hur självdestruktiv hon faktiskt är.
Citera
2019-09-10, 12:10
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De pratade på radion i morse om detta med att yrkeskriminella ofta frias bara de håller tyst till huvudförhandlingen och där berättar en historia som passar ihop med bevisen. Detta är tydligen en orsak till att så många gängkriminella kommer undan i rätten.

Detta vet naturligtvis KL.

Intressant. Ja, är man oskyldig vill man nog gärna prata. Men med KL:s kompetens skulle hon teoretiskt kunna välja att vara tyst även om hon skulle vara oskyldig, just för att inte riskera att åka dit som oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in