2019-09-10, 12:10
Medlem
LagomLats avatar
Ärver KL om Advokaten plötsligt avlider?

LL
Citera
2019-09-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Och så gjorde du lumpen med Tommy Zethreus, skriver du här.
(FB) Kvinnliga dörrvakten Anne Wendy Madsen misshandlad till döds i Norge

Åtta inlägg, känner två fiender till samhället.

Congrats!

Skolfoto

https://minfil.com/34w9uc5dn1/E35F568B-BC3A-4BDD-ABFB-78FC53348151_jpeg
Citera
2019-09-10, 12:13
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vi övriga klarade att grundligt granska den teorin på några sekunder. Vad som däremot kan vara möjligt är att det är någon annan som anlitat en torped för att skjuta, t ex en klient. Men det uppenbara är att börja utreda KL, som ligger i en mångårig tvist med HOL och tidigare misstänkts för att ha försökt anlita en torped.
Det kanske inte ens var en torped, utan en tidigare klient. Tillvägagångssättet och resultatet skvallrar i vart fall om att det inte var något proffs, lite för många fel för att skylla på "en dålig dag på jobbet".

Det har skrivits om att polisen var på plats runt 8-snåret, har det framkommit vad de gjorde där vid den tidpunkten?
Citera
2019-09-10, 12:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
På vilka grunder trodde du att KL skulle "åka in"? Vilka indicier eller bevis skulle vara tillräckliga för att häkta en fd domare i hovrätten för anstiftan till mord?

Aha, den där förträffliga integriteten som inte gjort KL arbetsför på 5-6 år - och samtidigt har hon härjat runt i fyllan och villan på allmän plats, ställt till scener på restauranger, blivit omhändertagen av polis för sin kraftiga berusning och därefter attackerat och använt våld mot de ingripande poliserna... Så som hon har skämts - ändå kommer hon inte undan offentlighetens ljus. Det är väl du som kammat noll att plocka fram bevis för dina lögner.

Ok, vi prövar lite förståndsträning då;

Bara för att hon skött sitt ämbete i en del på tidsaxeln, kan det aldrig rättfärdiga att flippa ur på en helt annan del av tidsaxeln. Något sådant har jag heller aldrig antytt - tvärtom.
Men jag tänker inte dölja att jag privat är lite förnöjd över att alla går bet i att hitta bilder/info om henne, samt att massmedia investerat i en viss vinkling av skuldfråga när hon i nästa sekvens släpps fri där både Tingsrätt & Hovrätt säger att det absolut inte når upp till ens skäligen misstänkt - men det är också allt jag är förnöjd över om du läser mitt ursprungsinlägg en gång till.

Mina grunder för att jag trodde hon skulle häktas är att utredningshäktning i en första omgång om två veckor förekommer i stor grad, med förhållandevis mycket små krav på bevis när det rör sig om ett sådant allvarligt brott i proportion till vilka indicier som nu direkt uppstått.
Indicierna är det uppenbara i historiken ihop med vad Henrik själv verkar uppgett, samt även då att hon greps på plats/eller i området vid ungefär aktuell tidpunkt.
Citera
2019-09-10, 12:16
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Att hovrätten inte anser att det räcker upp till häktning kunde vi räkna ut med lilltån.

I en annan region än stockholm är det inte säkert att hon släppts.

I stockholm känner KL alla juristdomare på det personliga planet. Jag tror att det handlar om jäv. Man vill inte att en av sina egna sitter inlåst bakom galler.

Likhet inför lagen? Nej inte i detta fall. Nu är hon fri att kunna störa vidare utredning.

Hade det handlat om någon annan då hade denna suttit häktad. Nu kommer misstankarna finnas kvar och hon är allt annat än rentvådd.

Tror snarare tvärtom. De vill visa sig professionella och inte kollegialt jäviga. Hade de haft minsta bevis som skulle duga för häktning så skulle så ha skett.
Citera
2019-09-10, 12:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det kanske inte ens var en torped, utan en tidigare klient. Tillvägagångssättet och resultatet skvallrar i vart fall om att det inte var något proffs, lite för många fel för att skylla på "en dålig dag på jobbet".

Det har skrivits om att polisen var på plats runt 8-snåret, har det framkommit vad de gjorde där vid den tidpunkten?

Javisst kan det vara så. Men HOL kände ju inte igen mannen och kunde namnge någon och han har ju ändå brottats med personen. Så då kanske det är en kompis till en klient.

Polisen har kommenterat att det stod en bil där innan och sagt att det rör sig många polisbilar i området och att det inte är nåt ovanligt att de parkerar vid gatan. Polishuset ligger ju ganska nära.
Citera
2019-09-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat

LL
Nej, de är ju skilda. Barnen ärver. OM hon skulle få vårdnaden av barnen, så kommer barnens ekonomiska tillgodohavande att beläggas med överförmyndarspärr. Dvs mamma kommer inte att kunna sprida pengar omkring sig från deras konton.

Ang lght så blir den också barnens. Och även den hamnar under förmyndare även om mamman får flytta in. Sen vad de väljer att göra med den när de blir myndiga är upp till dom.

Jag kan tänka att i HOLs testamente finns en hel del ang hur arvet kommer se ut. Och som jurist har säkert HOL sett till att mamman inte kommer över en krona.
Citera
2019-09-10, 12:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73

Av olika anledningar vet jag att det bor åtminstone en kommissarie och två IGV-poliser längs den gatan.
Hämtning/lämning sker ibland med tjänstefordon, och tidpunkten stämmer väl in på skiftbyte på ett ungefär.
Det är min femkrona.
Citera
2019-09-10, 12:22
Medlem
LagomLats avatar
Tack för klarläggande information.

KL verkar inte riktigt riktig!

LL
Citera
2019-09-10, 12:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat

LL

Nej, dom är skilda genom äktensskapskillnad. Arvslott går enkom till barnen.
Citera
2019-09-10, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Intressant. Ja, är man oskyldig vill man nog gärna prata. Men med KL:s kompetens skulle hon teoretiskt kunna välja att vara tyst även om hon skulle vara oskyldig, just för att inte riskera att åka dit som oskyldig.

Köper inte detta - vi vet inte vad hon har sagt - gissningsvis har hon berättat vad hon gjort på
dagen o sen är polisen pressar henne/alt tjatar konstaterar hon att de går in för att sätta fast/frame henne o då vägrar hon uttala sig.

Vad skulle jag själv göra - troligen -

Vill Ni att jag skall svara på Era frågor - JAAA

Sätt ihop alla frågor skriftligt - 1,000 eller 10,000 spelar ingen roll
jag svarar på allt o bara en gång - jag kommer inte att svara på följdfrågor
o det är därför jag erbjuder er 10,000 - 20,000 frågor om ni så önskar.
Citera
2019-09-10, 12:25
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
KL håller käft så är det bara hon vet säger hon inget så kan dem inget göra utan bevisvärde, På sitt sätt så vet hon vad hon måste göra för klara sig undan i detta fall.....

Finns inte många andra som har ett sådant hämnd begär än en försmådd kvinna som i princip förlorat allt i en skilsmässa, Hon har garanterat betalt denna torped i förväg så inte många saker kan peka på hon som stiftare av detta känns som att polisen arbetar i motvind helr klart!

KLart som sjutton så skyddar rätten de sina jäv är det i detta fall tyvärr!

Om hon är anstiftaren så har hon troligen betalt en del innan skjutningen och resterande del skulle betalas efter slutfört uppdrag.

Tror knappast rätten är så pass oprofessionell. De sätter sin yrkesheder och karriär på spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in