2019-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det hela blir allt mer spännande.

Men gud va spännande. Men varför släpps hon tror ni? Är det så enkelt ’Kan ej bindas ”. Hmmm...
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så om jag fattar dig rätt menar du att förutom att hans exfru bevisligen velat döda honom i flera år och försökt leja torpeder förut, så har han dessutom varit så dålig advokat att hans klienter skulle vilja skicka torpeder på honom?

Det första vet vi ju stämmer - det om ex-frun. Vad får dig att tro att klienter också tänkt likadant? Varför ska just H vara utsatt för torpeder från 2 håll? Advokater brukar väl inte bli skjutna och dödade i vårt land? Men just H kan enligt dig hotas från 2 håll. Att det alltså inte alls är troligt i detta fall att ex-frun är den skyldige trots hennes bakgrund.

Jag kör med Ockhams rakkniv: dvs att den som bevisligen försökt leja torped förut också är den som gjort det igen. Ja, jag vet. Jag tar den enkla vägen. Många gånger leder den rätt.

Finns inga bevis ang detta påstående som framförts under pågående vårdnadstvist.
Ganska vanligt att försöka svartmåla den andra parten med olika myndighetsmedel.

Läs domen den finns länkad, blir så amatöristiskt tråd med felaktiga uttalanden hela tiden.
Citera
Medlem
Wow det uppenbara kanske inte stämmer denna gång?
Citera
Medlem
Jag vill påminna om mitt inlägg häromdagen
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-09 kl. 13:38.
Citera
Medlem
Hon släpps fri trots att HL sagt att en kvinna i hans närhet är inblandat i det hela.?
Märkligt.
Citera
2019-09-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
En kvinna blir idag häktad och har tidigare arbetat som domare. Det är ju fan inte normalt att vi har ett rättssystem med sjuka domare, åklagare och ett rättsväsende, där det förekommer mycket psykiska sjukdomar.
Karin har kan ha dömt gärningsmän under psykiskt tillstånd. Man lekar med andras liv i domstolen.
När Svea H firade 400 års jubileum pratade de om statyerna utanför byggnaden. Skattebetalarna betalade ett dyrt kalas och dom snackade om adeln.
Rättsväsenet har haft hundratals av skandaler genom åren. Dom psysiska sjukdomarna sprider sig bland avdelningarna.

Jag tänkte på det, om det visar sig att hon varit kliniskt galen i årtionden. Måste alla rättegångar som hon dömt i tas om nu?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Börjar verkligen likna en repris på Piper-fallet, där fick de inte heller fast någon för anstiftan trots alla deras ansträngningar.

Undrar vad som kommer att hända nu i fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så om jag fattar dig rätt menar du att förutom att hans exfru bevisligen velat döda honom i flera år och försökt leja torpeder förut, så har han dessutom varit så dålig advokat att hans klienter skulle vilja skicka torpeder på honom?

Det första vet vi ju stämmer - det om ex-frun. Vad får dig att tro att klienter också tänkt likadant? Varför ska just H vara utsatt för torpeder från 2 håll? Advokater brukar väl inte bli skjutna och dödade i vårt land? Men just H kan enligt dig hotas från 2 håll. Att det alltså inte alls är troligt i detta fall att ex-frun är den skyldige trots hennes bakgrund.

Jag kör med Ockhams rakkniv: dvs att den som bevisligen försökt leja torped förut också är den som gjort det igen. Ja, jag vet. Jag tar den enkla vägen. Många gånger leder den rätt.

Din teori är lika god som andras. Det är idag ingen som vet vem det är som skjutit och eller om det skett genom anstiftan.

Att advokater har skjutits och skadats förut vet vi har skett. Bland annat i ett vårdnadsmål i Södertörns tingsrätt om jag inte missminner mig. Ett flertal advokater har skyddad identitet just pågrund av hot från sina klienter eller motpart.
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Kolla in tråden om polisinfiltratören Peter Rätz, var på HOL:s bord tidigare.
Sen-kan någon jävla murvel fråga snuten varför deras bil stod utanför 08 när det small 09.
Citera
2019-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Wow det uppenbara kanske inte stämmer denna gång?
Troligen är hon fortfarande misstänkt, men bevisen räcker inte för att få henne häktad. Så hennes whereabouts kommer nog hållas uppdaterad av polis och span.
Citera
2019-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bli inte förvånade om Karin släpps. Finns bara indicier som motiv men inget annat.
Det ska bli väldigt intressant att följa utredningen om Lilja/Lilja.
Advokatsamfundets beskrivning av advokaten är intressant - verkar inte vara så högt aktad där! Intressant också att följa spekulationerna om Domarens inblandning ....... visserligen har hon (haft?) en alkoholproblematik (precis som fd maken) men hon är intelligent och jag tror inte att man kommer hitta en koppling mellan henne och gärningsmannen - om hon inte vill det - eller är totalt oskyldig! Pressens spekulationer är lite osmakliga tycker jag! Men som sagt vi får se!

För två dagar sedan skrev jag detta

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-09 kl. 13:39.
Citera
2019-09-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
För två dagar sedan skrev jag detta
Vad skrev advokatsamfundet som du beskriver i ditt citat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in