Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Nu var kanske in AL och hans fru så bevandrade i hur man ska agera i ett sånt här fall.
Men fruns vittnesmål i rätten är väl objektivt om något.
Att polisen inte kollar vad som hände och kollade bettet trots att dom väl hörde A L:s aj och fick veta att han blivit biten kan bara lastas polisens slöhet.
Du har möjligtvis inga synpunkter på att Karin släpade med sig barnen 9 och 11 år gamla på en restaurang och drack vin? Sen lämnar hon dom ensamma i lägenheten för att gå över till Henriks lägenhet och då är hon full när hon kommer dit.
När Henrik fick reda på att barnen var ensamma så skyndade han sig hem till dom, troligen i tron att Karins skulle lämna lägenheten och A L ifred.
Från domen
Hon visste att A L på fredagkvällen varit på restaurang tillsammans med Henrik och att han därefter gått hem till honom. De hade skickat SMS till varandra under kvällen. Hon upplyste honom om att hon fått ett samtal av Karin men inte besvarat detta. När A L kom hem berättade han att han blivit biten i överarmen.
A L var ledsen och skärrad. Han var inte berusad. De var i sovrummet då och hon hade svårt att se skadan. På morgonen tittade hon i dagsljuset. Hon kände med handen en svullnad, som en lårkaka eller bula. A L markerade att det gjorde ont på stället. Hon såg en gulnad. Hon fotograferade skadan på lördagen eller söndagen.
När Karin kan slå poliser varför är det så svårt att tänkta sig att hon har bitit A L som hon hatade?
En polis satt vid en LOB på ett speciellt vis i polisbilen bredvid Karin och höll upp armen som skydd för hon fick en känsla av att Karin skulle bita eller slå henne.
Var inte denne AL själv en polis?
Att 9 och 11åriga barn ”släpas med till en restaurang där föräldrarna dricker vin” händer typ varje dag i Italien, Spanien, Frankrike, Tyskland etc.
Dessa barn har väl fått men för livet..
Jag kan däremot inte förstå att HOL kunde lämna barnen ensamma hemma med en oberäknelig, våldsam, hjärnskadad, alkis och själv gå och festa med en kompis.
Kan en ansvarstagande förälder verkligen agera som så?
KL lämnade barnen ensamma hemma i lgh när hon gick till lgh på Karlsviksgatan. Vilken ligger på ca 8min gångavstånd från Norr Mälarstrand.
Jag vill påstå att så pass gamla barn överlever om de måste vara ensamma till och med en halv timme..